Voor een server die ingericht gaat worden als linux mysql server moet ik de keus maken tussen een s-ata raid controller (lsi megaraid s150-2) + 2x WD raptor schijven en een enkele scsi-schijf (10k toeren, u320 oid)
Heeft iemand ervaringen hiermee?
-wat is sneller voor mysql: die ene scsi schijf of een mirror-set van die raptors.
-is er een betere s-ata raid kaart dan de genoemde lsi megaraid s150-2?
-is de linux-ondersteuning van genoemde kaart goed? (aparte bootdisk is geen optie)
-wat is betrouwbaarder?
-waarom zijn 4 (en meer poorts) sata-raid kaartjes zoveel duurder? (alleen maar vanwege raid-5 chip?)
Kortom: is het verstandig voor een linux-server een s-ata raid kaart te gebruiken, of kan ik maar beter op 'safe' spelen met een simple single scsi-schijf?
Heeft iemand ervaringen hiermee?
-wat is sneller voor mysql: die ene scsi schijf of een mirror-set van die raptors.
-is er een betere s-ata raid kaart dan de genoemde lsi megaraid s150-2?
-is de linux-ondersteuning van genoemde kaart goed? (aparte bootdisk is geen optie)
-wat is betrouwbaarder?
-waarom zijn 4 (en meer poorts) sata-raid kaartjes zoveel duurder? (alleen maar vanwege raid-5 chip?)
Kortom: is het verstandig voor een linux-server een s-ata raid kaart te gebruiken, of kan ik maar beter op 'safe' spelen met een simple single scsi-schijf?