Ik heb voor een klant een applicatie geschreven om beveiligde downloads van commerciele software mogelijk te maken.
De volgende http headers worden meegestuurd:
Content-type: application/octetstream
Content-disposition: filename=$filename
Content-Length: $filesize
Pragma: no-cache
Expires: 0
Dit gaat prima onder IE, NS en Opera onder windows, maar IE onder MAC heeft er nogal problemen mee..
MacOS 9 IE5:
Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand.
Invalid URI in request GET
MacOS 10 IE5 :
Internet Explorer doesn't know how to handle the type of file you have selected.
You can choose to save this file to your disk or you can configure a Helper Application for this file.
MIME Type: Applications/octetstream
File name: download.cgi
Onder MacOS 9 krijg je dus niet eens een popup voor download..
Onder MacOS 10 wel, maar wordt de filename niet opgepikt en moet je zelf handmatig de filename instellen.
Mijn vraag: is er een andere manier dan via Content-type: application/octetstream een download forcen, waarbij de filename opgepikt wordt door de browser?
Voor mijn klant is dit erg belangrijk aangezien het om grafische software gaat, en in die markt nogal veel MacOS wordt gedraaid..
De volgende http headers worden meegestuurd:
Content-type: application/octetstream
Content-disposition: filename=$filename
Content-Length: $filesize
Pragma: no-cache
Expires: 0
Dit gaat prima onder IE, NS en Opera onder windows, maar IE onder MAC heeft er nogal problemen mee..

MacOS 9 IE5:
Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand.
Invalid URI in request GET
MacOS 10 IE5 :
Internet Explorer doesn't know how to handle the type of file you have selected.
You can choose to save this file to your disk or you can configure a Helper Application for this file.
MIME Type: Applications/octetstream
File name: download.cgi
Onder MacOS 9 krijg je dus niet eens een popup voor download..
Onder MacOS 10 wel, maar wordt de filename niet opgepikt en moet je zelf handmatig de filename instellen.
Mijn vraag: is er een andere manier dan via Content-type: application/octetstream een download forcen, waarbij de filename opgepikt wordt door de browser?
Voor mijn klant is dit erg belangrijk aangezien het om grafische software gaat, en in die markt nogal veel MacOS wordt gedraaid..