Weet iemand ook of en so ja hoe je een Win95 client shared drives kan laten gebruiken op een W2K3 AD server ?
Ik wordt helemaal gek momenteel
. Ben nu ongeveer non-stop 12 uur bezig
. Ik krijg maar niet voor elkaar om Win95 shared drives te laten lezen die staan op een W2K3 AD (m'n eerste
) server.
Aanloggen gaat prima volgens eventvwr maar shared drives access. Wissel ik het client bakkie om met een Win98 client (configged als zelfde Machine & userid naam), gaat het perfect.
Van alles al geprobeerd
tot en met een Full Access userid permission voor de hele drive. Ik heb hiervoor natuurlijk FF een secondleveltje gebouwd want m'n W2K3 productie server voor m'n W2K/XP (domain) clients loop momenteel naar tevredenheid. Die Win95 client kan overigens wel perfect werken met shared drives van bijv. XP clients. Hiervoor wel wat extra usersecurity defs aangebracht.
Ik begin me echt af te vragen of Win95 wel wordt ondersteund door W2K3
.
Als dit nl. niet gaat, begin ik me ook wat zorgen te maken over m'n WFW en WinCE test clients. Wanneer W2K3 zo selectief is, ga ik denk ik maar fijn terug naar W2K (workgroup) want daar had ik tenminste geen enkel probleem.
O ja, waarom W2K3. Nou dat leek me een mooi modern idee voor m'n nieuwe massive AMD-2K+ home dataserver vv. Raid1 etc. Het PII/300 W2K beestje was aangeland in z'n rollator stadium.
P.s. Bij voorbaat excuses voor m'n ontwetendheid
. Kben een ordi hobbyïst, doe in het dagelijks leven iets anders dan Winnie spelen, ontbeer de nodige (cursus)tijd maar dit intrigeert mij behoorlijk. Kan op het Web ook bijna niks vinden en zo ja, hebben ze het over heen -en terug schakelen tussen Domain en workgroup waar ik geen enkel probleem mee heb.
Edit: M'n W2K3 server draait momenteel in Mixed-2000 mode. Dus ze is nog geen *echte* W2K3 server.
Ik wordt helemaal gek momenteel
Aanloggen gaat prima volgens eventvwr maar shared drives access. Wissel ik het client bakkie om met een Win98 client (configged als zelfde Machine & userid naam), gaat het perfect.
Van alles al geprobeerd
Ik begin me echt af te vragen of Win95 wel wordt ondersteund door W2K3
Als dit nl. niet gaat, begin ik me ook wat zorgen te maken over m'n WFW en WinCE test clients. Wanneer W2K3 zo selectief is, ga ik denk ik maar fijn terug naar W2K (workgroup) want daar had ik tenminste geen enkel probleem.
O ja, waarom W2K3. Nou dat leek me een mooi modern idee voor m'n nieuwe massive AMD-2K+ home dataserver vv. Raid1 etc. Het PII/300 W2K beestje was aangeland in z'n rollator stadium.
P.s. Bij voorbaat excuses voor m'n ontwetendheid
Edit: M'n W2K3 server draait momenteel in Mixed-2000 mode. Dus ze is nog geen *echte* W2K3 server.
[ Voor 11% gewijzigd door PtrO op 09-12-2003 00:28 ]
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results