Zwarte moeren en boutjes

Pagina: 1
Acties:
  • 3.077 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik probeer al een tijdje zwarte moeren en bouten (maatje m2-m4) te pakken te krijgen - en niet nu gelijk zeggen, spuit ze dan zwart - want op het moment dat je die schoef/bout gaat gebruiken dan vlieg de zwart lak eraf....dan vind ik wel wat minder....liefs in de omgeving Den Haag. Hoeft natuurlijk niet....

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gebruik 'm en verf 'm dan zwart :? Gewoon voorzichtig met een kwastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-07 12:22
offtopic:
Heee jou ken ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:45

megaleo

Special member

Ga gewoon ff naar een locale ijzer/gereedschappenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die lokale boer(en) heb ik bijna nu allemaal gehad in Den Haag (zijn er heel wat) en hebben allemaal niets....

en ps ik ken jou ook....je weet wel wie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
keertje grof opschuren doet wonderen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ooit geprobeerd in een gleufje van 1 millimeter grof op te schuren? en een kruiskopje lijkt mij al helemaal niet te doen...dat gedeelte beschadigd ook als je dus gaat schroeven.....en dat vind ik dus niet echt mooi, vandaar mijn vraag....

als iemand nog weet waar je die speciale bouten/schroeven kan halen, (bv die torx met een binnengat of die TriWing (3 gleuven ipv 2 of 4) ) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je boutjes zelf zwart
met gun blue !

gebruik het zelf ook en werkt geweldig goed :)

http://www.bluewonder.us/BlueWonderGunBlue.html

te koop bij de ijzerwaren zaak waar ze ook windbuksen verkopen
of bij wapenhandels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik weet wel dat er hele donkere varianten zijn van de "M" serie, maar dan met een inbuskop. Deze zijn bijna zwart, en zijn ook zo gegoten, de kleur zit in het staal/metaal/ijzer (oid).

Deze hebben gwoon "M" draad, ik heb ze gekocht bij VanderStad in Nijmegen (je zult het wel niet kennen). Maar ben er zeker van dat ze ook wel bij andere groothandels voor gereedschap/bouwmaterialen (dus geen doe het zelf zaak) te krijgen zijn. (hoewel misschien Gamma/praxis). uiteraard ik weet niet of je inbus wil, je geeft aan van niet, maar misschien heroverwegen waard.

Normale schroeven heb ik echter niet gezien, though ik daar niet naar gezocht heb, en dus overheen gekeken kan hebben. Iig het bestaat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Seesar op 09-12-2003 00:42 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
En als je echt lui bent bestel je ze gewoon online ;) Ik gebruik ze ook voor mijn speakers.
http://www.speakerland.nl/schroeven.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een groothandel in bevestigingsartikelen heeft ze vast op voorraad.

kijk eens onder wurth, haheti of fabory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Seesar schreef op 09 december 2003 @ 00:41:
Ik weet wel dat er hele donkere varianten zijn van de "M" serie, maar dan met een inbuskop. Deze zijn bijna zwart, en zijn ook zo gegoten, de kleur zit in het staal/metaal/ijzer (oid).

Deze hebben gwoon "M" draad, ik heb ze gekocht bij VanderStad in Nijmegen (je zult het wel niet kennen). Maar ben er zeker van dat ze ook wel bij andere groothandels voor gereedschap/bouwmaterialen (dus geen doe het zelf zaak) te krijgen zijn. (hoewel misschien Gamma/praxis). uiteraard ik weet niet of je inbus wil, je geeft aan van niet, maar misschien heroverwegen waard.

Normale schroeven heb ik echter niet gezien, though ik daar niet naar gezocht heb, en dus overheen gekeken kan hebben. Iig het bestaat wel.
niet helemaal correct. ten eerste worden boutjes niet gegoten maar geslagen. (heeft met de sterkte te maken) de "M" serie zoal jij dat noemt, zijn boutjes die bemaat worden met het metrische stelsel. en nee, de kleur zit niet in het metaal. zaag maar eens zon boutje door, dan zie je dat het echt niet helemaal zwart is hoor! die laag is een goedkope manier om te voorkomen dat de bouten snel roesten. (een soort alternatief voor verzinken)

@ topicstarter:

zijn roestvrijstalen boutjes niet een optie? (A2-70) die zien er ook mooi uit.. maar ik gok dat je echt zwarte boutjes nodig hebt... in principe moet je ze kunnen bestellen lijkt me, maar ik zou zo niet 123 weten hoe die laag heet die je pcies bedoelt. ik zal als ik het niet vergeet vandaag eens vragen op mn werk.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer al een tijdje zwarte moeren en bouten (maatje m2-m4) te pakken te krijgen - en niet nu gelijk zeggen, spuit ze dan zwart - want op het moment dat je die schoef/bout gaat gebruiken dan vlieg de zwart lak eraf....dan vind ik wel wat minder....liefs in de omgeving Den Haag. Hoeft natuurlijk niet....
http://www.bernard-sanders.nl
12.9 (da's de sterkte) zijn zwart
Rij op de Lekstraat naar de fietstunnel onder spoor door (rijdt nu zelf onder Schenkviaduct), vlak voor fietstunnel rechtsaf, aan t eind. Die hebben echt -veel-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
als je nou eest dat moertje er op draait met een stuk papier er achter kan je hem toch dan spuiten. trek je na het drogen het papier er achter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:08
Probeer es bij een scooterzaak geanodiseerde boutjes te krijgen. Die slijten namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mmmm.. ik denk dat het makkelijkste is om de schroefje's te blauwen.. Gewoon op een bedje van zand leggen en dan goed verhitten.. en langzaam weer af laten koelen..

Of de schroefje's verhitten en in de olie gooien om af te koelen. Dan worden ze als het goed is zwart (heel donker blauw)

Bij de bovenste methode.. Hoe langer verhitten hoe donkerder...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T H A N K S allemaal voor jullie suggesties,

ik ga even bij die bernard-sanders proberen! die zit niet heel ver van mij vandaan!

voor die torx en die triwing hou ik mij nog aanbevolen als ik die ergens kan krijgen/kopen....(die hoeven dan niet zwart te zijn, want die zijn helemaal schaars...denk ik)
Pagina: 1