Wireless, ik ben de draad kwijt...

Pagina: 1
Acties:

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
ik heb me rot gezocht maar ik kom er niet uit, ik hoop niet dat ik een overbodig topic plaats, maar ik zit echt met deze brandende kwestie, en ik moet eigenlijk morgen of overmorgen alles bestellen

ik wil mijn vaste netwerk graag uitbreiden met een draadloos netwerk ivm de aanschaf van een laptop.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste doen?

- momenteel heb ik een sitecom router+switch waarop mijn kabelverbinding binnenkomt
- 1 van de 4 utp poorten is nog vrij op deze router

de grootste afstand die ik wireless wil afleggen is ca. 40 meter. (ruim geschat).
dit wil ik bereiken door eventueel 2 wireless producten te plaatsen, maar wat is nu de beste optie?

- een wireless router + accesspoint in 1 als vervanging van de sitecom router en een tweede accesspoint als vergroting van het netwerk... (kan dat uberhaupt?)

- 2 accesspoint kopen, waarvan ik er 1 aansluit op de sitecom router, en eentje ergens verderop in het huis plaats, zodat het bereik groter word...

of praat ik nu complete onzin en is de oplossing compleet anders?

failure is the only option

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
40 meter kun je al met een brak merk halen, dus 1 moet voldoende zijn.

En dan zou ik voor de wireless router gaan ivm stroombesparing :Y) omdat je dan maar 1 apparaat aan de stroom hebt en je blijft nog steeds 1 poort vrijhouden waar je evt de sitecom router op aan kan sluiten en je netwerk met draad uit te breiden.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Je zult dan een wireless roaming moeten kunnen aanzetten tussen twee accesspoints. De Asus WL500g kan dat.
Deze kan dan gewoon op de vrije poort op de router. Je zult er waarschijnlijk maar eentje nodig hebben, dus begin daar gewoon mee. Zorg wel dat je (indien nodig) wireless kunt roamen.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Als je het bereik van 1 ap niet groot genoeg is, dan zou ik voor optie 2 gaan. Dan moet je het 2e accespoint zo dicht mogelijk bij de versta wegliggende plek plaatsen (mits dit 1 plek is)..

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
gsjonnie schreef op 09 december 2003 @ 00:10:

En dan zou ik voor de wireless router gaan ivm stroombesparing :Y) omdat je dan maar 1 apparaat aan de stroom hebt en je blijft nog steeds 1 poort vrijhouden waar je evt de sitecom router op aan kan sluiten en je netwerk met draad uit te breiden.
maar is het niet zo dat het bereik van ap's beter is als dat van wireless routers?

en kan ik een wireless router op elk moment nog uitbreiden met een extra accesspoint om het bereik te vergroten?
of is het zo dat alleen sommige routers dat ondersteunen...

zat zelf te kijken naar de Linksys 802.11g producten

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik heb zelf een benq awl 500 en heb al bij iemand de wirelless router geplaatst van benq (awl 700) en het bereik is meer als voldoende maar als je wil uitbreiden moet je naar een ander merk uitkijken.

En 2 ap's is eigenlijk pas nodig bij echt grotere afstanden van boven de 100m of je moet zeggen dat er op 1 ap 20 gebruikers komen dan zou ik aanraden meerdere ap's te nemen maar anders kan het gewoon met gemak met 1 Appie

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
hmm nee 100 meter wordt het niet en ook niet meer dan 2-3 gebruikers

ik vind de asus ook wel mooi uitzien, maar dat is een router en geen access point?

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 12:13
gsjonnie schreef op 09 december 2003 @ 00:10:
Kijk wel ff hoeveel materie er tussen de verbindingen gaat zitten (bijv. muren, buitenmuren, beton/ijzerwerk e.d.) Dat is meestal niet zo gunstig voor de verbinding.

Alhoewel, mocht het daadwerkelijk niet lukken, dan kun je altijd nog een extra accespoint bijzetten :)

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
ik denk dat ik voor de asus ga, lijkt mij degene met de beste opties.
nog kijken of ik ergens een review kan opduiken... ik vind de asus wel erg goedkoop trouwens, daarom vraag ik me af of het wel iets is?

overigens, mijn modem staat op de begane grond, en de router op de eerste verdieping, kan ik het niet beter zo doen:
code:
1
2
3
                                                                          /------- pc 3
                                         |----------------[sitecom router]------- pc 1
[modem]----[asus wlan router]------------|                                 \------ pc 2

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2003 08:55 ]

Pagina: 1