Subwoofer naast TV ? kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83076

Topicstarter
Sinds kort heb ik een AR-Sub35 voor wat meer bas... dat lukt nu dus wel, maar ik wil de sub naast de TV zetten ( volgens de verkoper kan dat ) is daarvoor af-geschermd zegt ie.

Maar als ik hem naast de TV zet wordt het beeld aardig groen/geel dus heb ik hem er maar weer weggehaald .....

Mijn vraag is dan ook ...... kan ik hier wat aan doen... ja okee niet naast de TV zetten :)

Ik zie hier in de topics veel subbies naast de TV staan, dus dat moet kunnen....

Any tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 17:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt zelf de woofer afschermen: gewoon een kwestie van nog een evengrote magneet achterop de woofer plakken ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die is dus duidelijk niet afgeschermd, je kan evt. een metalen constructie aanbrengen om dit tegen te gaan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 19:35
zoiezo kan je overwegen om de subwoofer bij de verkochte winkel naar binnen te gooien met een briefje dat je niet tevreden bent :+
anders moet je een loden plaat er tussen zetten, maar daar wordt je ook niet happy van, dus probeer hem ergens anders te positioneren. voor de lage tonen maakt het bijna niet uit waar je de sub plaatst....dus kies een ander mooi plekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 11:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Als mijn subs te dichtbij staan heb ik dat ook, maar zoals ik ze nu heb, op iets van 40Cm afstand heb ik nergens last van.

Nu zitten in mijn subs ook 15" drivers met bijbehorende forse magneten, maar die zouden ook "afgeschermd" moeten zijn. Echter lijkt het erop dat er verschillen zijn in de mate van afscherming. :P

Plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/frontstage.jpg

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gelukkig heeft GaMeOvEr het ook ( positief bedoeld :) ) nice set btw ...... mischien dat ik de sub toch te dicht bij de TV heb staan ...... zal het ook eens wat verder van de TV proberen .........

Dus als ik hij niet afgeschermd is ...... blijkt het een slechte SUB te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwah. "slecht" is een groot woord. :)

Ik ben harstikke blij met mijn subs, geluidstechnisch, alleen de afscherming is wat minder. Tja, ik blijf het fijne subs vinden. :)

Wat jij waarschijnlijk bedoeld is of jouw Sub dan stuk is, omdat hij wel afgeschermd zou moeten zijn? Dan zou je in de winkel moeten kijken wat er gebeurd als jij daar zo'n zelfde type uit het schap trekt en hem langs de TV daar houd. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het nu ongeveer net als jouw staan GaMeOvEr ....... nu is het goed ....... denk dat het toch wel normaal is aangezien er een behoorlijk grote WOOFER inzit .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 17:16
Gameover,

merk je nou veel verschil met 2 subs ipv 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bigfoot schreef op 09 december 2003 @ 18:26:
Gameover,

merk je nou veel verschil met 2 subs ipv 1?
Wat meer geluidsdruk en een aanzienlijk "homogener" basbeeld, meer aanwezig en minder "aanwijsbaar" zeg maar. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Hehe, is misschien een goed idee, 4 subwoofers, in elke hoek van de kamer 1.

Heb je elk halfjaar nieuwe buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bigfoot schreef op 09 december 2003 @ 18:53:
Hehe, is misschien een goed idee, 4 subwoofers, in elke hoek van de kamer 1.

Heb je elk halfjaar nieuwe buren.....
Mwoah, 4 is een beetje overkill, maar ik merkte met de plaatsing heel duidelijk, dat afhankelijk van waar ik de sub plaatste, dat het variëerde van heel erg lokaliseerbaar tot behoorlijk lokaliseerbaar. (Achter de luisterpositie is echt heel erg ruk.... Maar ook voorin met één sub kon ik de subbas nog duidelijk van een bepaalde richting horen komen, hoewel ik hem op 50Hz afgefilterd heb.)

Met 2 Subs voor is het echt amper lokaliseerbaar, hoogstens dat je, als je erg goed op let merkt dat het waarschijnlijk van voor komt, maar niet meer van "De sub staat rechtsvoor". :)

En toen ik in dit huis trok, heb ik voor mijn "audio/video wand" gelijk een geluidsdempende muur geplaatst, de buren beweren niets te horen, dus ik klaag ook niet. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 09-12-2003 21:31 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik werk wel met 4 subs, tot groot ongenoegen van mijn moeder. Helaas gaat het niet om 4 dezelfde maar daar wil ik nog verandering in aanbrengen. Voorin staan in de hoeken 2x een 150l gesloten kist met 18" woofer erin, het geluid hiervan is het beste te omschrijven als gigantisch zwaar (ze gaan echt heel laag door) maar niet heel erg sloom ofzo.

De 2 subs die achter in de kamer staan zijn 12" ers met basreflex, het geluid hiervan is wat meer kickerig, ze spelen ook iets minder laag door, ze halen hun output vooral rond het bekende maagbas-bereik (60-80hz, daarboven is het afgefiltert). Wel zorgt de groupdelay ervoor dat de bas iets mee gaat zingen, dit merk je echter alleen als je de omschakelt tussen de 18" ers in de 12" ers. Samen met de 4 overige luidsprekers voor de hoge tonen toch een nette 124dB midroom :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Kijk dat is het betere werk, 4 subs!

Bij mijn volgende huis zal ik hopelijk de mogelijkheid hebben om een apart gebouwtje voor de home cinema te bouwen, dan kunnen alle remmen los :)
Pagina: 1