Toon posts:

Probleem met spellen na vervanging geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een andere geluidskaart, namelijk de Creative Live! 5.1 Digital. Ik was genoodzaakt mijn Creative Live! Player 1024 te vervangen omdat mijn 5.1 setje niet wou werken ( duh, aangezien de 1024 geen 5.1 kaart is .. :o ).
Maar goed, 5.1 kaart erin gezet, drivers (van bijgeleverde cd) voor Windows XP Pro erop en hopla, alles werkt nu wel. Alleen wanneer ik nu bijv. Fifa 2004 of Call of Duty wil spelen, wordt mijn spel ontiegelijk traag. Het spel geeft alles goed weer, ook qua geluid, maar snel spelen is er niet meer bij.
Heeft iemand misschien een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?
Ik zal het proberen met de nieuwste versie drivers (als ik deze kan downloaden, want de site doet het niet :( ), maar ik ben benieuwd of dit zal werken ...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
heb je voor de install wel de drivers van die 1024 gedeinstalleerd?

offtopic: waarom een live setje.... die hebben vaak problemen met spellen, audigy(2) daarintegen.....

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 08 december 2003 @ 23:48:
heb je voor de install wel de drivers van die 1024 gedeinstalleerd?

offtopic: waarom een live setje.... die hebben vaak problemen met spellen, audigy(2) daarintegen.....
Ik heb de drivers voor de 1024 wel degelijk gedeïnstalleerd. Gisteren ook de Kx Audio driver geïnstalleerd, maar daarmee was het probleem dus niet opgelost.
Ik zal evt. de spellen anders eens opnieuw installeren, kijken of dit wil werken.

En op je vraag waarom ik een Live! setje heb gekozen: dat was puur een financiële kwestie en de Live! 5.1 Digital was qua prijs het interessantst.

Misschien dat iemand nog andere suggesties heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik ergens gelezen dat het aan het feit zou kunnen liggen of je geluidskaart in het 1e PCI slot zit onder je AGP slot. Dat PCI slot en het AGP slot maken dan gebruik van dezelfde bandbreedte toch ?
Alleen wat ik vreemd vind is dat mijn vorige geluidskaart daar ook in zat en dat ik daarmee geen problemen had met Call of Duty of Fifa 2004.
Bij mij is dat ook het geval, dus zou misschien hiermee mijn probleem opgelost kunnen zijn ??

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:09:
Nu heb ik ergens gelezen dat het aan het feit zou kunnen liggen of je geluidskaart in het 1e PCI slot zit onder je AGP slot. Dat PCI slot en het AGP slot maken dan gebruik van dezelfde bandbreedte toch ?
Alleen wat ik vreemd vind is dat mijn vorige geluidskaart daar ook in zat en dat ik daarmee geen problemen had met Call of Duty of Fifa 2004.
Bij mij is dat ook het geval, dus zou misschien hiermee mijn probleem opgelost kunnen zijn ??
als je het niet probeerd kan je het ook niet weten he ;)
Maar klopt idd.. het irq van het eerste pci slot en de agp is geshared.
Dus zou zeggen verplaats em een slot.. als het niet werkt kan je em toch gewoon laten zitten :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog gekeken, maar er zit nog een PCI slot tussen waar mijn AGP slot zit en het PCI slot waar mijn SB in zit. Dus dat kan het probleem niet zijn neem ik aan.
Ik heb alle drivers gedeïnstalleerd, en de nieuwste drivers van de creative site afgeplukt. Deze geïnstalleerd en nu werkt COD wel naar behoren.
Alleen bij Fifa 2004 loopt het spel nog steeds traag. DirectX werkt ook naar behoren, fifa opnieuw geïnstalleerd wat ook niet werkt, dus ik zit eigenlijk een beetje met mijn handen in het haar (wat ik bijna niet heb ;) ).
Graag suggesties a.u.b. ...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Ik heb een patch voor Fifa gedownload, want blijkbaar hadden meerdere mensen hetzelfde probleem. Maar ik heb ook het idee dat misschien mijn videokaart ook zijn beste tijd heeft gehad. Aangezien ik op 1024*768*32 wou spelen en hij dat nie echt meer trekt heb ik het idee...

Maar goed, wat mij betreft kan er een slotje op ... :D
Pagina: 1