PIO mode 4 haalt geloof ik maximaal 16 MByte/sec. Het zou dus geen gevolgen voor de snelheid van je brander moeten hebben: 12x writen is 1,8 Mbyte/s, 32x lezen is 4,8 Mbyte/s, allemaal ruim binnen de limiet.
Jup een Plextor IDE kan onder win2k niet op DMA.
Hij hoort gewoon pio mode 4 te zijn hoor... ik fik gewoon in 6 min een cd.. dus 12 speed!
Hij hoort gewoon pio mode 4 te zijn hoor... ik fik gewoon in 6 min een cd.. dus 12 speed!
Whatever.
Owkee bedankt, dan weet ik dat...
Ik d8 al dat ik t verkeerde kabeltje had ofzo
Ik d8 al dat ik t verkeerde kabeltje had ofzo
Bij mij staat ie op UDMA33 hoor 
Misschien moet je ff een jumpertje op het ding omzetten, of ff in je bios klooien...
Misschien moet je ff een jumpertje op het ding omzetten, of ff in je bios klooien...
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Van de Plextor site afgeplukt :Op zaterdag 09 december 2000 18:03 schreef Pathfinder het volgende:
Bij mij staat ie op UDMA33 hoor
Lijkt me niet dus dat deze op U-DMA33 draait...Total Solution Features
ATAPI Interface (PIO Mode-4)
pathfinder kan het niet geloven ALLE ide branders zijn pio4
en dat je tweaker bent wil nog niet zeggen dat je zelf de doorvoersnelheid voor zo'n ding kan instellen
( tenminste niet hoger als spec
)
en dat je tweaker bent wil nog niet zeggen dat je zelf de doorvoersnelheid voor zo'n ding kan instellen
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verwijderd
Ik heb Win95 en een mobo dat de hooguit PIO4 doet, en de Plextor fikt vrolijk een CD op 12-speed hoor ..
Het gaat hier ook idd niet over beïnvloeding van de doorvoersnelheid van de brander, want die ligt natuurlijk ver beneden die van de ata33 standaard. Maar als je op dezelfde controller een hd hebt hangen die die snelheid wel haalt, heeft dat wel invloed op de doorvoersnelheid van die hd!
En dat ik zeg dat mijn brander udma33 draait, wil dus ook zeggen dat hij compatibel is met dat protocol (sorry jongens, de bios van m'n kt7 herkent hem toch als zodanig), niet dat hij die snelheid haalt.
En dat ik zeg dat mijn brander udma33 draait, wil dus ook zeggen dat hij compatibel is met dat protocol (sorry jongens, de bios van m'n kt7 herkent hem toch als zodanig), niet dat hij die snelheid haalt.
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Uh jongens, zal ik het maar meteen even goed uitleggen 
Het is zo dat er zeker wel branders zijn die gewoon op UDMA/33 kunnen draaien. Een Sony van een vriend van me kan dat bv ook. En als je brander dat kan (op UDMA/33 draaien) dan is dat zeker aan te raden. De snelheid zal er overigens niet op vooruit gaan, omdat de brander die 16,66 MB/s die Pio Mode 4 is helemaal niet haalt. Maar in UDMA/33 mode gebruikt hij wel veel minder cpu kracht (iets van 8% tegenover ongeveer 60-80%).
De IDE Plextor die op 12 speed kan fikken is alleen een ander verhaal. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik heb wel verhalen gehoord van mensen dat ze als ze hem op UDMA/33 zetten ze geen audio-cd's kunnen fikken. Wat ik dus zou aanbevelen is hem gewoon op UDMA/33 te zetten indien mogelijk en dan te kijken of hij alles fikt. Anders zou ik hem gewoon terug zetten op Pio Mode 4. En denk eraan dat je volgens Plextor als je de firmware upgrade je hem ook terug moet zetten naar Pio Mode 4 in Windows.
Het is zo dat er zeker wel branders zijn die gewoon op UDMA/33 kunnen draaien. Een Sony van een vriend van me kan dat bv ook. En als je brander dat kan (op UDMA/33 draaien) dan is dat zeker aan te raden. De snelheid zal er overigens niet op vooruit gaan, omdat de brander die 16,66 MB/s die Pio Mode 4 is helemaal niet haalt. Maar in UDMA/33 mode gebruikt hij wel veel minder cpu kracht (iets van 8% tegenover ongeveer 60-80%).
De IDE Plextor die op 12 speed kan fikken is alleen een ander verhaal. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik heb wel verhalen gehoord van mensen dat ze als ze hem op UDMA/33 zetten ze geen audio-cd's kunnen fikken. Wat ik dus zou aanbevelen is hem gewoon op UDMA/33 te zetten indien mogelijk en dan te kijken of hij alles fikt. Anders zou ik hem gewoon terug zetten op Pio Mode 4. En denk eraan dat je volgens Plextor als je de firmware upgrade je hem ook terug moet zetten naar Pio Mode 4 in Windows.
Verwijderd
Klopt. Mijn Plextor 8/4/32a werkt wel op DMA-33 maar dan kan ik geen audio cd's branden. Dus dan maar PIO-4. Verbruikt inderdaad VEEL meer processor kracht.maar ik heb wel verhalen gehoord van mensen dat ze als ze hem op UDMA/33 zetten ze geen audio-cd's kunnen fikken.
Beetje laat maar ok....
Om de 12x van Plextor op UDMA te krijgen moet je een jumpertje doen over de pinnetjes links naast de Digital Audio Output...
Werkt bij mij perfect..
Om de 12x van Plextor op UDMA te krijgen moet je een jumpertje doen over de pinnetjes links naast de Digital Audio Output...
Werkt bij mij perfect..
Pagina: 1