Dynamische website cachen voor offline gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
First.. Weet niet of dit nu onder internet/webscripting of software valt... Dus als het hier fout staat mijn excuses..

Ik denk dat het onmogelijk is wat ik wil, maar misschien weet iemand toch een mogelijkheid om het op te lossen..

Ik maak aan de hand van sites van groothandels offertes voor klanten van systemen/onderdelen. Deze sites zijn natuurlijk allemaal dynamisch. 1 van de sites maakt denk ik gebruik van een Oracle database en pl/sql om alles op de website neer te zetten. De andere heb ik geen id van.

Ik ben vrij veel onderweg en ook op veel plekken waar dan geen internet is.. Is het mogelijk zon website compleet leeg te trekken in een offline omgeving met de gegevens die dan in die groothandel database staan.. Wat een browser natuurlijk feitelijk doet is de databasegegevens renderen in een html bestand zodat de webbrowser hem kan weergeven. Dus als er een programma is die zegmaar alle links naloopt en de resultaat html bestanden kan wegschrijven ben je klaar... toch?

Ik heb uiteraard al goed lopen rondneuzen op het internet, dit forum en google maar zonder veel resultaat. Wellicht simpelweg omdat zo'n programma onmogelijk is wat ik me goed kan voorstellen.. Weet iemand een oplossing of is het ook volgens jullie niet mogelijk :'(

De groothandels hebben wel xls bestanden e.d. maar die bevatten lang niet alle productinformatie. Wat soms wel erg handig is uiteraard.. Vandaar dat ik deze oplossing aan het bekijken was.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat gaat niet lukken. Je kunt niet zomaar een database leegtrekken ;)
Je snapt zo te zien niet helemaal wat er gebeurd. Ik zal het even simpel uit proberen te leggen:
Jouw browser vraagt een bepaalde pagina op. Deze (php/asp/pl) pagina vraagt uit een database gegevens op. De scripttaal genereert een HTML pagina met de gevraagde gegevens. Hierdoor is het technisch natuurlijk onmogelijk om de hele database te downloaden.
Je zult het met de xls bestanden moeten doen als je geen internet tot je beschikking hebt.

Dit topic is gesloten.