Toon posts:

[XP] Is de ingebouwde firewall beter geworden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik bij mijn vriendin een nieuw systeem geinstalleerd . Omdat ik twijfelde welke firewall ik wilde installeren heb ik even tot nader order de XP-firewall aangezet. Het volgende viel me echter op:

Als ik de online security-test van Symantec doe slaag ik met vlag en wimpel. Behalve dat openstaande poorten worden dichtgegooid worden ze ook nog eens gestealthed, aldus Symantec. De laatste keer dat ik checkte met de XP-firewall werden alleen wat poorten dichtgegooid en meer niet...

Oke je hebt nog steeds niet veel controle over outbound traffic maar kan het zijn dat de firewall in de loop van de tijd via windowsupdate gepatched is, zodat deze wat beter functioneert ? ( De online test van sygate gaf overigens dezelfde resultaten)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Geen idee. De test van grc.com ook gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
TromboneFreakus schreef op 09 december 2003 @ 16:23:
Geen idee. De test van grc.com ook gedaan?
Ja, alles stealthed, zowel op het nieuwe systeem als mijn eigen systeem. Ik dacht eerst dat de installatie van Look'n stop (die ik op beide systemen even geprobeerd had, maar me toch niet helemaal beviel) misschien het een en ander aan entries had achtergelaten, maar als ik de XP-firewall uitzet, zijn alle poorten gewoon weer zichtbaar...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07
Heb je misschien het Advanced Networking Pack geinstalleerd ?
Advanced Networking Pack for Windows XP

The Advanced Networking Pack for Windows XP updates IPv6 and installs the Internet Connection Firewall for IPv6. By default, no ports are automatically opened in the firewall after the update is installed. Use the Advanced Networking Pack for Windows XP if you have software that requires this functionality or if you want to develop custom programs that use the Windows Peer-to-Peer networking infrastructure.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Nielson schreef op 09 december 2003 @ 21:33:
Heb je misschien het Advanced Networking Pack geinstalleerd ?

[...]
eh, das alleen voor ip v6 ;)

A wise man's life is based around fuck you

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Omdat Sygate Personal Firewall mijn boottime heel erg vertraagde heb ik bij mij ook gewoon de standaard XP firewall aangezet, geeft alles stealth dus dat is al goed.
Ik heb de poorten van Emule, DC++, Kazaa en WinMX doorgemapped naar 127.0.0.1 zodat die wel kunnen receiven, en tot nu toe heb ik nergens last van. Ik kan nog FTPen en bestanden transferren via MSN, dus volgens mij is de firewall nu wel effectiever en minder belemmerend. Iig vind ik het een mooie 'free' en geïntegreerde oplossing zo.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
SP2 van XP bevat wel een verbeterde firewall..

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19
Volgens mij is de firewall van XP altijd al zo goed geweest.
Iedereen kraakte het echter af omdat je (zoals je zelf al zegt) OUTBOUND traffic niet kan beperken. INBOUND werkt het allemaal prima. Altijd al zo geweest voor zover ik weet....

Verwijderd

Topicstarter
Vatt schreef op 10 december 2003 @ 00:29:
Volgens mij is de firewall van XP altijd al zo goed geweest.
Iedereen kraakte het echter af omdat je (zoals je zelf al zegt) OUTBOUND traffic niet kan beperken. INBOUND werkt het allemaal prima. Altijd al zo geweest voor zover ik weet....
Nou oke, dan vind ik het prima zo (dacht echt dat het eerst anders was); de XP-firewall werkt goed genoeg voor me (en lekker licht inderdaad).
Pagina: 1