Toon posts:

B&W 602 als front?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Jullie zullen wel raar opkijken vanwege de Titel van dit topic maar als men verder leest word al snel het één en ander duidelijk.

Ik ben van plan een DTS instalatie op te stellen in een kamertje.
Deze kamer is 5 bij 4 niet erg groot, daarom zijn mijn ogen gevallen op een vrij betrouwbare speaker van B&W de 602 Ik heb meerdere reviews gelezen en daarin werd beschreven dat deze speaker vaak als front word gebruikt in kleinere ruimtes zelfs in grote en dat deze dan goed geluid geeft.

Aangezien er op Google maar 13 Nederlandse sites te vinden zijn met magere informatie over deze speaker wil ik een paar dingen van jullie weten
1. Is deze speaker Bi-wired?
2. Is het een goed idee om het als front aantesluiten op de Sony STRDE685 5x100?
of is dit te weinig voor deze speaker?
3. Ik ben van plan om geen Actieve woofer aantesluiten Geven deze speakers dan
een redelijk goed bass geluid (het hoeft niet te trillen als het maar laag is)

Dit waren voorlopig een paar vragen die ik niet uit de Tech specs kon halen.

Alvast Bedankt!!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat dacht je van de B&W site voor meer info. Is wel engels, maar ik denk dat je daar voldoende zult vinden. Je kunt ook altijd in de winkel vragen. Kieskeurig.nl bied ook veel info.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 08 december 2003 @ 22:01:
Wat dacht je van de B&W site voor meer info. Is wel engels, maar ik denk dat je daar voldoende zult vinden. Je kunt ook altijd in de winkel vragen. Kieskeurig.nl bied ook veel info.
Ik zou een beetje Aso zijn als ik al het zoeken aan jullie overliet... maar de informatie die ik zoek staan niet op www.bwspeakers.com
zelfs niet over bi wiring

Verwijderd

Topicstarter
Er staat wel op de site van B&W dat de 602 voor middel groote kamers is.
maar wat verstaan de B&Wers onder middel groote kamer? en ik vraag naar de mening van de audiofiel hier.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

1: Ja, je kan bi wiren / ampen
2: Dat moet je ff beluisteren in een winkel, overleggen met een verkoper
3: Ja ze geven op zich al voldoende bass (afhankelijk van je smaak)

persoonlijke mening: zeer mooie speakers voor wat ze maar kosten, zelf heb ik ook getwijfeld ze te kopen, uiteindelijk zijn het toch 603's geworden..

menig van de audiofiel: ik vrees dat het clubje die zich audiofiel noemt niet kijkt naar de 600 reeks :p

Kleine kamer: mn pa heeft ze in 6x10 (schatting) ruimte staan dat is naar mijn menig al wat groot voor deze speakers (stereo setup)

verder hebben we een editknop :p

[ Voor 31% gewijzigd door Yalopa op 08-12-2003 22:11 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Over 1: met 30 seconden gevonden op de B&W site.

Over 2: heel kort over het vermogen icm de speaker: vermogens maken niet zoveel uit voor je speakers, wat de amp uitstuurt. Als je hem gewoon zachter zet wanneer die gaat vervormen dan is er niks aan de hand. Kan je meer over vinden met de search.

Over 3: moet je zelf beslissen, gaat heen en luistert :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:05

MaxxMark

HT is Tof!

Hij support bi-wireing.
Ik heb ze zelf ook als front speakers.

2x B&W 602S3 als front
2x B&W 601s3 als rears
1x LCR60 als center

Ze leveren op zich genoeg bas. Ze gaan imo lager dan de gemiddelde budget subwoofer op relatief normale volumes(lees: subs die bij setjes zitten tot 100euro :P). Zelf heb ik ook op het moment geen sub er aan hangen, en het is zeer goed te doen. Heb deze combinatie nu een half jaar en ben zeer tevreden. Ikzelf ga er wel een subwoofer bij doen omdat het toch wel een meerwaarde heeft.

Tevens; als je op de 360 graden view had gekeken had je gezien dat de speaker 4 aansluitpunten heeft, en dus (naar alle waarschijnlijkheid) te bi-wire/bi-ampen zou zijn.. Daarnaast staat et in de (pdf) downloadable manual..

[ Voor 9% gewijzigd door MaxxMark op 08-12-2003 22:13 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 08 december 2003 @ 22:09:
Over 1: met 30 seconden gevonden op de B&W site.

Over 2: heel kort over het vermogen icm de speaker: vermogens maken niet zoveel uit voor je speakers, wat de amp uitstuurt. Als je hem gewoon zachter zet wanneer die gaat vervormen dan is er niks aan de hand. Kan je meer over vinden met de search.

Over 3: moet je zelf beslissen, gaat heen en luistert :)
Ik ben al naar de winkel geweest daar heb ik ze uiteraard ook besluisterd maar het probleem is dat ze het op een Denon AV dts-es THX Receiver hadden staan
Dan is het geluid meestal altijd mooi naar mijn mening. Aangezien ze mijn Sony STRDE685 daar niet hadden heb ik ook niet kunnen luisteren
Alleen mediamarkt is makkelijk bereikbaar maar daar hebben ze de speakers weer niet staan, Dilemma.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

pak je reciever mee naar de shop, doen ze niet moeilijk over

You don't need eyes to see, you need vision

• MaxxMark
  • Laatst online: 02-08 20:05

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 22:13:
[...]

Ik ben al naar de winkel geweest daar heb ik ze uiteraard ook besluisterd maar het probleem is dat ze het op een Denon AV dts-es THX Receiver hadden staan
Dan is het geluid meestal altijd mooi naar mijn mening. Aangezien ze mijn Sony STRDE685 daar niet hadden heb ik ook niet kunnen luisteren
Alleen mediamarkt is makkelijk bereikbaar maar daar hebben ze de speakers weer niet staan, Dilemma.
Als het een normale (zichzelf respecterende) audio zaak is, kan je je eigen versterker mee nemen en vragen of je die mag aansluiten.
Mocht je daar geen zin in hebben of mag/kan het niet, dan kan je vragen of je de speakers op proef kan nemen (natuurlijk met reden dat zij niet willen testen met jou versterker). Vinden ze dat geen goed idee, dan kan je vragen of je ze mag kopen, en in geval van problemen binnen 8 dagen mag ruilen (ikzelf heb dat ook gedaan omdat ik niet zeker wist of de speakers in onze relatief 'harde' kamer zou klinken). Dit zullen ze niet afwijzen, doen ze dat wel, dan denk ik dat je beter naar een andere zaak kan gaan :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
MaxxMark schreef op 08 december 2003 @ 22:16:
[...]

Als het een normale (zichzelf respecterende) audio zaak is, kan je je eigen versterker mee nemen en vragen of je die mag aansluiten.
Mocht je daar geen zin in hebben of mag/kan het niet, dan kan je vragen of je de speakers op proef kan nemen (natuurlijk met reden dat zij niet willen testen met jou versterker). Vinden ze dat geen goed idee, dan kan je vragen of je ze mag kopen, en in geval van problemen binnen 8 dagen mag ruilen (ikzelf heb dat ook gedaan omdat ik niet zeker wist of de speakers in onze relatief 'harde' kamer zou klinken). Dit zullen ze niet afwijzen, doen ze dat wel, dan denk ik dat je beter naar een andere zaak kan gaan :)
Prima dankje zal ik zeker doen.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 07:48

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Luister ook eens naar andere boekenplank speakers. Er zijn er genoeg die het op kunnen nemen tegen de 602. Uit je openings post merk ik dat je af gaat op reviews en dat je alleen de 602's hebt beluisterd.

Speakers zijn erg smaak gebonden dus probeer ook eens naar andere merken te luisteren. Voorbeelden hiervan: Kef, Mission, Mordaunt Short etc. Speakers hebben trouwens een veel grotere impact op het geluid dan versterkers.

Verwijderd

Topicstarter
-bolio- schreef op 08 december 2003 @ 22:25:
Luister ook eens naar andere boekenplank speakers. Er zijn er genoeg die het op kunnen nemen tegen de 602. Uit je openings post merk ik dat je af gaat op reviews en dat je alleen de 602's hebt beluisterd.

Speakers zijn erg smaak gebonden dus probeer ook eens naar andere merken te luisteren. Voorbeelden hiervan: Kef, Mission, Mordaunt Short etc. Speakers hebben trouwens een veel grotere impact op het geluid dan versterkers.
Daar heb je gelijk in... Ik heb er zelfs over nagedacht om Floorstanders te kopen in van plaats de 602 maar op de harman kardon vond ik deze erg kwijl :9~ klinken zou ook aan de muziek kunnen liggen ze hadden JAZZ instrumental opstaan nou dat is al 1 van mijn favoriete muziek soorten naast R&B, Er zijn nog een paar redenen dat mijn voorkeur naar de 602 gaat en dat zijn dat deze speakers veel Floorstanders overtreffen als je het over de merken JBL MAGNAT enz hebt, en natuurlijk het mooie kevlar de vormgeving van deze speaker en uiteraard de standaard. het moet ook interieur gebonden blijven :)

Maar het zal zeker niet alleen bij deze speaker blijven ik ben van plan zoals je al zei nog meer te beluisteren

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Maar waarom zeg je een "Dts opstelling"?

Bedoel je niet gewoon een 5.1 opstelling, onafhankelijk van het coderingsformaat?

Sowieso betwijfel ik het of je met die Receiver en speakers een kwaliteitsverschil hoort tussen DD 5.1 of Dts 5.1, maar dat terzijde. ;)

(Niet om het spul af te kraken hoor, maar zo gigantisch zijn die verschillen niet, moet je al met behoorlijk spul aan komen zetten om dat verschil te horen en dan is het nog afhankelijk van de gebruikte dsp's en dergelijke en de vraag of die specifieke Dts soundtrack idd beter is dan de DD soundtrack. :) )

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

1. Is deze speaker Bi-wired?
2. Is het een goed idee om het als front aantesluiten op de Sony STRDE685 5x100?
of is dit te weinig voor deze speaker?
3. Ik ben van plan om geen Actieve woofer aantesluiten Geven deze speakers dan
een redelijk goed bass geluid (het hoeft niet te trillen als het maar laag is)
Zie de B&W website
Ja staat ook in de FAQ, elke versterker werkt prima op elke speaker
3 Ja, kan je ook zelf eens gaan beluisteren. Zo koop je trouwens een speaker, door te luisteren, niet door een topic te openen.

602's zijn prima speakers, dat kan je zelfs op dit forum wel 10tallen keren teruglezen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.