Toon posts:

Satelit delen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een klein probleempje

We hebben thuis een Satelit schotel hangen, vanuit hier gaat een kabel naar de receiver en die gaat naar de TV. Nu is mijn vraagje ik wil met een pci kaartje ook via satelit tv kijken. Moet ik dan een nieuwe schotel kopen en die vervolgens aansluiten op mijn pc? of kan ik de kabel die onder in de woonkamer ligt aftappen ?
en zoja: kan ik dan ook iets anders kijken als mijn ouders?

grtz dp

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27
Dat kan niet. Volgens mij moet je dan een satteliet kop nemen met 2 aansluitingen. Maar er bestaan ook splitters.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Splitters gaat niet werken dan kan je alleen naar de zelfde transponder kijken. Kijk eens naar zo LNB Afbeeldingslocatie: http://www.cnj-electronics.com/media/ALPS_TWIN_LNB.jpg deze kan het aan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
Als je de kabel split (vanaf de tuner) dan kan je gewoon kijken, maar je ziet dan wel het kanaal wat de tuner doorgeeft.
Wil je zelf je kanaal kunnen bepalen dan moet je een 2e tuner hebben.

Mijn profiel op Discogs

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

JanAlesi heeft gelijk je heb een 2de tuner nodig om te kunnen kijken. Die tuner mag ook een insteekkaart zijn voor de PC. Alleen dan heb je nog zo LNb als hier boven nodig.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Het beste is idd om een twin LNB op de schotel te monteren, dit is heel eenvoudig omdat je de schotel niet opnieuw hoeft af te stellen. Je moet wel een extra kabel trekken.

Alternatief is om de LNB uit van je sat receiver te verbinden met de LNB in van je DVB kaart, maar dan ben je gebonden aan dezelfde satelliet, polarisatie en band als de zender die je op de receiver bekijkt (tenzij die uit staat, dan kun je alles weer zien)
Pagina: 1