2 netwerkkaarten in 1 pc werkt niet goed.

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11
IK heb 2 pc's en een xbox.
Ik heb in 1 pc 2 netwerkkaarten geplaatst, 1 voor internet en 1 voor een thuisnetwerk.(thuisnetwerk via een sweex router met 4 poort switch,waarvan ik alleen het switch gedeelte gebruik omdat de routergedeelte steeds met emule vast loopt).
Ik wil alleen internet op de pc met 2 netwerkkaarten
Het thuisnetwerk werkt goed.
Het probleem is dat internet explorer , mailwasher en outlook express steeds de verkeerde netwerkkaart pakken om op internet te komen, (ze kunnen dan dus geen verbinding maken) als alletwee de netwerkkaarten zijn ingeschakeld.
Zodra ik het thuisnetwerk (lan verbinding 2 in netwerkverbindingen) uitschakel, kan ik weer het internet op.
Hoe kan ik deze programma's vertellen dat ze altijd de eerste netwerkkaart moeten pakken.
Voor het thuisnetwerk gebruik ik trouwens ip range 192.168.0.* en 255.255.255.0
gen gateaway 192.168.0.1
Wie weet raad?

Verwijderd

Ik denk dat jouw probleem in je gateway zit.
Kun je eens een wat duidelijkere beschrijving maken van nic's en ip's gateway etc...

Je kunt ook eens even een kijkje nemen in de FAQ internetdelen
Hoe deel ik Internet ?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Die gateway voor het thuisnetwerk moet je niet op de machine instellen waar de 2 netwerkkaarten inzitten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Way je evt. ook kunt doen, is om de twee netwerkkaarten in bridging plaatsen (WinXP of Linux). In dat geval zullen de programma's altijd verbinding hebben. Maar ik denk dat je een ander probleem hebt..Normaliter stel je in Windows zowiezo één verbinding zo in dat je verbinding met het internet krijgt??(Wizard netwerk verbindingen->internet).

Misschien kun je eens vertellen hoe je je netwerk hebt ingesteld?

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11
Ik had altijd 1 netwerkkaart in mijn winxp pc en dit werkte goed met breedbandinternet.
Nu dacht ik door er een netwerkkaart bij in te doen deze alleen voor een thuis netwerk te gebruiken.
Dit thuis netwerk werkt goed, alleen nu pakken alle internetprogramma's ineens de laatst ingekomen netwerkkaart terwijl ze deze met rust moeten laten.
Ik heb nu even de 2de kaart eruit gehaald en mijn router ertussen gezet.
Alles werkt nu goed, alleen liep hij steeds vast met emule/edonkey omdat er teveel verbindingen open stonden.
Ook werd de router aardig warm (misschien liep hij daarom steeds vast?)
Ik heb hem al eens omgeruild voor een nieuwe maar die heeft hetzelde probleem.
Ben benieuwd hoelang hij het nu goed blijft doen (na een half jaar niet gebruikt).

Verwijderd

Heay,
Bij de IP-Gegevens voor je netwerkkaart voor je interne netwerk moet je geen Gateway opgeven. Verder zal je de bindingvolgorde moeten aanpassen, als je wilt dat er eerst een poging tot een verbinding naar internet word opgezet en als het dan niet gevonden word intern gaan zoeken.

Dus voor je interne netwerk 192.168.0.1 en SubnetMask 255.255.255.0 gebruiken, geen! gateway

Bindingvolgorde aanpassen gaat bij XP via Netwerk connections, Advanced, Advanced Settings...., en dan in het venster connections de netwerkkaart voor Internet bovenaan zetten, via de buttons up-down.

Stuur anders even de output van de commandline ROUTE PRINT

Succes
Pagina: 1