Hallo allemaal,
ik heb een stom probleem wat de vloerbedekking op de trap niet ten goede komt.
De situatie:
Ik heb 2 computers, Boven en Beneden, met daartussen een router waar ADSL aanhangt. Dit werkt fijn van Boven naar Beneden. Maar als ik van Beneden naar Boven wil, moet ik eerst de netwerkverbinding (de interface dus) op computer Beneden uit en inschakelen voordat ik het netwerk op kan. Doe ik dat niet, dan kan ik de shares op Boven niet aan. Ik kan wel op internet en zo, maar het netwerk wil niet.
In computer Boven zit een onboard VIA Rhine II 10/100Mbit. In computer Beneden zit een Realtek RTL8139 10/100Mbit. Tussen de computers hangt een Edimax BR6104 10/100Mbit router.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Drivers NIC Beneden (Realtek) verwijderen en opnieuw installeren
Alle netwerkprotocollen opnieuw installeren en instellen op Beneden
IP-adres door DHCP op Beneden
Statisch IP-adres op Beneden
Computer Beneden op andere poort router
Wat heeft de trap hier nu mee te maken? Al dat op en neer rennen van Boven naar Beneden....
M.A.W. ik weet het niet meer...
ik heb een stom probleem wat de vloerbedekking op de trap niet ten goede komt.
De situatie:
Ik heb 2 computers, Boven en Beneden, met daartussen een router waar ADSL aanhangt. Dit werkt fijn van Boven naar Beneden. Maar als ik van Beneden naar Boven wil, moet ik eerst de netwerkverbinding (de interface dus) op computer Beneden uit en inschakelen voordat ik het netwerk op kan. Doe ik dat niet, dan kan ik de shares op Boven niet aan. Ik kan wel op internet en zo, maar het netwerk wil niet.
In computer Boven zit een onboard VIA Rhine II 10/100Mbit. In computer Beneden zit een Realtek RTL8139 10/100Mbit. Tussen de computers hangt een Edimax BR6104 10/100Mbit router.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Drivers NIC Beneden (Realtek) verwijderen en opnieuw installeren
Alle netwerkprotocollen opnieuw installeren en instellen op Beneden
IP-adres door DHCP op Beneden
Statisch IP-adres op Beneden
Computer Beneden op andere poort router
Wat heeft de trap hier nu mee te maken? Al dat op en neer rennen van Boven naar Beneden....
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...