Toon posts:

Rocketraid1520 "boot"problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb op de afgelopen hcc een serial ata raid controller pci gehaald.De rocketraid 1520.
Daarbij heb ik 2 dezelfde hardeschijven gekocht, n.l. 2 western digital 120 gig 7200 toeren schijven.

Als ik windows xp vanaf 1 van de schijven installeer doet alles het maar ik moet mijn xp cd in de cd-rom hebben met het booten.Anders boot hij niks, dan blijft hij hangen bij het booten.Hij zoekt dan op cd-rom boot.
Het balkje van XP gaat 39x op en neer |:(

Vandaag dacht ik ik installeer xp gewoon op me oude 80 gig hardeschijf.
Nu krijg ik exact hetzelfde probleem :Z
Hij boot nu wel normaal maar het balkje van xp gaat nog tig x op en neer.
Zonder me serial ata kaart gaat hij bij een clean install 1x op en neer.

Wat ik heb gedaan:

Op de serial ata raid controller staat het nieuwste bios, onder de installatie van xp druk ik natuurlijk op F6 en installeer ik de nieuwste driver.
Als ik hem op de serial ata harde schijf installeer zet ik hem natuurlijk in het bios van de serial ata raid controller op boot.

Ik snap echt niet hoe het nu meer zit.

zie onder bij sig voor verdere specs

p.s. alles staat weer als standaard er is dus niets overgeklokt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 22:00 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 21:11:
Als ik windows xp vanaf 1 van de schijven installeer doet alles het maar ik moet mijn xp cd in de cd-rom hebben met het booten.Anders boot hij niks, dan blijft hij hangen bij het booten.Hij zoekt dan op cd-rom boot.
Het balkje van XP gaat 39x op en neer |:(
Zorg dat de primaire partitie waarvan je wilt booten als actief ingesteld is. Installeer zeker niet vanaf Dos (dus gebruik de windows xp cd en boot hiervan) je raidcontroller is namelijk te nieuw.

Beschrijf je probleem iets nauwkeuriger. Je hebt het over windows installeren vanaf een van de harde schijven. Dat kan niet, want je gebruikt raid0??

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een PC boot van de eerste geactiveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt :)

Verder zou ik de jumpersettings van de WD schijven eens doublechecken ;)
Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 09 december 2003 @ 10:14:
Een PC boot van de eerste geactiveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt :)

Verder zou ik de jumpersettings van de WD schijven eens doublechecken ;)
Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)
Ik vind het 1 min puntje, dat jullie maar al te graag naar de faq wijzen :Z
Ik had de search al gebruikt....google noem maar op.

Het probleem is nog niet opgelost ik wil n.l. windows xp vanaf me serial ata raid controller draaien!!!!

De jumpers staan goed in het bios staat alles goed....:O

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 20:34:
[...]
Ik vind het 1 min puntje, dat jullie maar al te graag naar de faq wijzen :Z
Ik had de search al gebruikt....google noem maar op.
Is geen minpuntje maar een terechte opmerking omdat dit soort problemen aan de hand van de FAQ meestal eenvoudig is op te lossen.

Je zegt dat alle jumpers goed staan. In mijn RAID-configuratie heb ik ALLE jumpers van de WD-HD's verwijderd eer ze wilden opstarten. Probeer dat eens zou ik zeggen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 09 december 2003 @ 20:39:
[...]

Is geen minpuntje maar een terechte opmerking omdat dit soort problemen aan de hand van de FAQ meestal eenvoudig is op te lossen.

Je zegt dat alle jumpers goed staan. In mijn RAID-configuratie heb ik ALLE jumpers van de WD-HD's verwijderd eer ze wilden opstarten. Probeer dat eens zou ik zeggen.
Ik heb totaal 4 harde schijven he ;)

Waarvan 2 udma en 2 serial ata....

Heb jij er ook nog udma bij hangen??

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:56:
[...]
Heb jij er ook nog udma bij hangen??
Volgens mijn specificaties wel :)

2 x WD 120 GB aangesloten op een Promise FastTrack RAID
2 x WD 120 GB aangesloten op IDE 1 en 2
DVD-speler en CD-brander resp. op IDSE 1 en 2

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hey probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb me ata 100 schijven los gehaald en alleen de serial ata harde schijven aangesloten en toen windows XP geinstalleerd.
Dat werkte goed en daarna heb ik de ata 100 schijven eraan gehangen,en nu is het probleem opgelost :) :*)
Pagina: 1