Nou ik heb op de afgelopen hcc een serial ata raid controller pci gehaald.De rocketraid 1520.
Daarbij heb ik 2 dezelfde hardeschijven gekocht, n.l. 2 western digital 120 gig 7200 toeren schijven.
Als ik windows xp vanaf 1 van de schijven installeer doet alles het maar ik moet mijn xp cd in de cd-rom hebben met het booten.Anders boot hij niks, dan blijft hij hangen bij het booten.Hij zoekt dan op cd-rom boot.
Het balkje van XP gaat 39x op en neer
Vandaag dacht ik ik installeer xp gewoon op me oude 80 gig hardeschijf.
Nu krijg ik exact hetzelfde probleem
Hij boot nu wel normaal maar het balkje van xp gaat nog tig x op en neer.
Zonder me serial ata kaart gaat hij bij een clean install 1x op en neer.
Wat ik heb gedaan:
Op de serial ata raid controller staat het nieuwste bios, onder de installatie van xp druk ik natuurlijk op F6 en installeer ik de nieuwste driver.
Als ik hem op de serial ata harde schijf installeer zet ik hem natuurlijk in het bios van de serial ata raid controller op boot.
Ik snap echt niet hoe het nu meer zit.
zie onder bij sig voor verdere specs
p.s. alles staat weer als standaard er is dus niets overgeklokt
Daarbij heb ik 2 dezelfde hardeschijven gekocht, n.l. 2 western digital 120 gig 7200 toeren schijven.
Als ik windows xp vanaf 1 van de schijven installeer doet alles het maar ik moet mijn xp cd in de cd-rom hebben met het booten.Anders boot hij niks, dan blijft hij hangen bij het booten.Hij zoekt dan op cd-rom boot.
Het balkje van XP gaat 39x op en neer
Vandaag dacht ik ik installeer xp gewoon op me oude 80 gig hardeschijf.
Nu krijg ik exact hetzelfde probleem
Hij boot nu wel normaal maar het balkje van xp gaat nog tig x op en neer.
Zonder me serial ata kaart gaat hij bij een clean install 1x op en neer.
Wat ik heb gedaan:
Op de serial ata raid controller staat het nieuwste bios, onder de installatie van xp druk ik natuurlijk op F6 en installeer ik de nieuwste driver.
Als ik hem op de serial ata harde schijf installeer zet ik hem natuurlijk in het bios van de serial ata raid controller op boot.
Ik snap echt niet hoe het nu meer zit.
zie onder bij sig voor verdere specs
p.s. alles staat weer als standaard er is dus niets overgeklokt
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 22:00 ]