Router dilemma

Pagina: 1
Acties:

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
hallo,

ik zit met nogal een dilemma. ik kom er niet uit door te zoeken op got en google.
ik heb nu internet van @home thuis en dat hebt ik gedeeld dmv een host en een client. (modem-->host-->client) de host moet altijd aan straan om op de client internet te krijgen. het werkt verder wel goed en geen problemen.
1e pc: AMD XP 2000, win XP home.
2e pc: P4, win XP pro

nu wil ik wel een router hebben omdat ik er gek |:( van wordt 2 pc's aan te hebben staan als ik er maar 1 gebruik (de 2e is van mij, die p4).
ik zag een Sweex router voor 40 euries.( http://www.funprice.nl/in...d=14059&list=27&subgroep= ) of een SMC router voor 45 euries. ( http://www.funprice.nl/in...d=14072&list=27&subgroep= )

de eerste vraag is dus: welke van de 2 kun je het beste nemen en waarom?
ik zou zelf voor de sweex gaan omdat een vriend er goede ervaring mee heeft.(die heeft alleen geen @home, maar kabel van de UT)

nou ben ik in de luxe positie dat ik een oude p3 hier heb staan met cdrom, diskdrive, 10gb HD en 192 MB SDRAM. :)
ik zou hier wel een router van willen maken, bijv met Freesco of ShareTheNet (http://www.sharethenet.com ). Echter: kun je 3 nics in die router hangen zodat ik er 2 pc's direct op kan sluiten? ik heb namelijk geen hub of switch en als ik die moet kopen hiervoor kan ik net zo goed die Sweex of SMC router kopen.

mocht ik die router kopen dan:
schrok ik van het topic over @home en verschillende routers waardoor er veel problemen zijn met wegvallende verbinding. (daar heb ik zeker geen zin in).
is dit erg voorkomend? ik woon in Enschede.

samenvattend:
of router kopen en @home probs met routers negeren (kan probs dus wel krijgen)
of router maken van de oude bak en een switch erbij kopen. (liever niet maar ok)
of router maken van de oude bak en er 2 clients aanhangen (kan dat wel?)

wie helpt mij dit dilemma op te lossen? bvd!

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
je hoeft geen switch te kopen voor die twee computers. een hub voldoet ook.
en die zijn wel goedkoper dan 40 euro.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Je kunt van een oude bak een router maken met 3 netwerk kaarten, of dit handig is is een 2e,

Als de kostprijs van de hub/switch je probleem is neem dan eens een kijkje op een 2ehands site (bv. marktplaats) voor jouw doel is elke hub vanaf 10mbit snel genoeg. wil je bestanden gaan delen dan zou ik ook meteen naar een 100mbitter kijken.

Mocht je voor een router kiezen en je keuze gaat tussen SMC en Sweex zou IK 300% zeker voor die SMC gaan (sweeks is wel heel erg low-budget imho)

En routers en @home is geen enkel probleem, ik ben er nog niet 1 tegen gekomen die niet wilt werken met @home.

[ Voor 12% gewijzigd door Sine op 08-12-2003 21:20 ]

Repareren doe je zo.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Gewoon een router kopen is ook wel lekker. Hoef je namelijk niet altijd een pc aan te hebben staan (energie)! en nooit problemen met die hardware/software of eenmalig met @home
Anderzijds zou je die derde pc dus dan ook als server kunnen inrichten en centraal mail opslaan/snachts laten downloaden/etc

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
sweex routertje is ok. een uplink poort naar het internet en 4 switch poortjes voor je interne net.

Verwijderd

Idd gewoon een router kopen dat is wel zo handig!

Kijk hieronder maar eens bij alternate maar sweex voldoet den ik wel zelf alleen geen ervaring mee. Ik heb zelf een Sitecom werkt prima!
http://www3.alternate.nl/html/nodes/519000999.html

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Heb slechte ervaringen met Sweex: twee keer per week resetten omdat de verbinding weg valt. Heb nu een SMC die het prima doet. Dit ging dan wel over wireless routers, maar heeft natuurlijk wel mijn mening over Sweex gevormd.

Ik zou sowieso eerder voor een router gaan dan voor een FreeSCO PC. Want daarmee heb je weer dat probleem dat er één PC aan moet blijven staan. En ook al doe je dat met een passief gekoelde Pentium 133 met alleen een floppydrive, het kost nog steeds meer stroom dan een router.

Punctuality is the politeness of kings

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor de P3 als router valt ook nog wel wat te zeggen:

als je gaat eMulen kunnen de gewone routertjes de vele concurrent connecties vaak niet aan. Een P3 kan er wel een paar duizend tegelijk aan.

Een routertje is wel het makkelijkst, snelst en (in de lange termijn) goedkoopst.

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
ik denk dan dat ik inderdaad een routertje koop. (die SMC aan de reacties te zien, hoewel 1 goede voor sweex)
ik denk dat ik dan inderdaad de p3 maar als server ga gebruiken voor opslag van mp3/films/enz en als interne (for now) webserver kan ie ook dienst doen bedenk ik net.

jullie hebben me geholpen, thanx!
ps reacties nog steeds welkom uiteraard. (vooral over de keuze van router)

update!
ik kwam ergens achter op de website van sweex: http://www.sweex.com/nieuws.asp?nieuwsID=290
dit betekent dat die router dus niet met @home werkt. (ze zijn er wel mee bezig)
de nieuwe router doet het echter wel. voor iedereen die een sweex wil kopen: goed opletten dus!

[ Voor 33% gewijzigd door Pretorian_ op 09-12-2003 20:15 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Pagina: 1