Ik heb een domein "voorbeeld.nl". Deze wordt doorgestuurd door nxs naar mijn IP. Ik draai een Debian met web/ftp/firewall,enz incl Bind9. Nou wil ik dat het subdomein "sub1/2/3/4.voorbeeld.nl" naar een intern-ipdares verwijst, bijvoorbeeld voor remote desktop op meerdere workstations. Dat kan dus niet in de zone file van nxs. Want van buiten mijn netwerk af is het in principe hetzelfde ip als m'n server.
Nou is het me wel gelukt de server als DNS te laten werken voor een fiktief domein, deze geeft dan netjes het ip van de juiste machine. Ik heb een vergelijkbare file gemaakt voor "voorbeeld.nl" maar dan krijg ik gewoon mijn externe ip (dus via NXS).
Kan deze konstruktie uberhaupt, of moet ik nog dingen veranderen in de zone file van NXS?
Nou is het me wel gelukt de server als DNS te laten werken voor een fiktief domein, deze geeft dan netjes het ip van de juiste machine. Ik heb een vergelijkbare file gemaakt voor "voorbeeld.nl" maar dan krijg ik gewoon mijn externe ip (dus via NXS).
Kan deze konstruktie uberhaupt, of moet ik nog dingen veranderen in de zone file van NXS?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $TTL 86400
@ IN SOA ns1.Nxs.nl. hostmaster.Nxs.nl. (2003092611 14400 3600 2w 1d)
TXT "Nxs Internet - http://www.nxs.nl"
NS ns1.nxs.nl.
NS ns2.nxs.nl.
localhost A 127.0.0.1
voorbeeld.nl. A XXX.XXX.XXX.XXX
mail A 217.115.197.2
* A XXX.XXX.XXX.XXX
voorbeeld.nl. MX 10 mail |
No Signature