Toon posts:

9700 wordt langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets heel vaags met mijn 3d kaart al 2 maanden ongeveer.

Bij het opstarten van windows gaat dat blauwe balkje ongeveer 25x tot soms wel 35x. Bij bijvoorbeeld unrealtournament 2003 schokt ie heel af en toe, maar nieteens op drukke punten. Ook videofragmenten schokken soms als ik bijvoorbeeld iets download of een bestand kopier.

Als ik een oude Gforce mx400 met 32mb in mijn pc doe heb ik nergens last van. werkt alles goed, alleen beetje lage framerate bij ut2003 dan.

Nog iets vaags is dat oa maxpayne2 en call of duty wel perfect spelen (directx9 spellen?)

K had ergens iets gelezen dat (video)geheugen beschadigt kan zijn... zou dit bij mij ook het geval zijn? en moet ik dan geheugen wat terug klokken ofzo ?

k heb dus een 9700 is overgeklokt geweest totdat ik begon te merken dat ie traag werd. nu heb ik em terug geklokt en originele bios erin. K heb er ook 2 xtra coolers voor, 1 pci cooler en 1 ventilator gericht op me videokaart

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Dan is het waarschijnlijk niet een overklok probleem.

Verneem je wel eens "checkers", artifacts ed? Of roze strepen oid :P.

En kan het misschien zijn dat je meerdere drivers doorelkaar hebt? (alleen dat zou niet echt verklaren dat winxp sloom boot)

Hitte van je videokaart zal het prob niet zijn aangezien je er ook nog extra koeling hebt :).

Grolsch Royce!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijder inderdaad eens alle drivers en herinstalleer 1 goede versie :)

Verwijderd

Topicstarter
K heb trouwens amd2600+ 512ddr3200 450W voeding creative live 5.1 digital, terratec tvkaart, asus a7n8x.

Geen last van strepen over het beeld gehad

k heb nu 3.6 maar 3.9 heb ik ook al gehad en geen verschil, ik heb weer 3.6 genomen omdat cs dan niet vastloopt bij esc en f5

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 20:35 ]

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 00:39
Tijd voor een verse windows install lijkt me

[ Voor 3% gewijzigd door Low-Tech op 08-12-2003 21:22 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
NOVA_TheCrew schreef op 08 december 2003 @ 21:22:
Tijd voor een verse windows install lijkt me
agree, topictitel is in ieder geval helemaal fout, gewoon ff schone install !

Verwijderd

Topicstarter
waarom gaat alles onder windows dan beter met een mx400 ?

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 21:36:
waarom gaat alles onder windows dan beter met een mx400 ?
Dunnow, maar maken die Nvidia drivers geen conflicten met de radeondrivers?

Er is ook nog kans dat je Radeon rot is, misschien heb je een ander systeem voorhanden om deze in te testen :?.

Grolsch Royce!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 08 december 2003 @ 21:41:
[...]

Dunnow, maar maken die Nvidia drivers geen conflicten met de radeondrivers?

Er is ook nog kans dat je Radeon rot is, misschien heb je een ander systeem voorhanden om deze in te testen :?.
Het lijkt me niet dat de radeon rot is om dat hij zegt dat hij nergens last heeft met directx 9 games ik denk dat een verse windows installatie idd het probleem verhelpt

Verwijderd

Topicstarter
K kan wel drivers uninstalleren en installeren hoor ;) k heb nu 3.9 weer en 9700 pro bios@324,301.5 gaat iets beter maar niet opgelost.

Ik gebruik dan rage3dtweak maar bij het openen van dat programmatje geeft ie de foutmelding: kan niet in het geheugen schrijven alleen dan in t engels met nummers en tekens door elkaar heen 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 21:44:
[...]

Het lijkt me niet dat de radeon rot is om dat hij zegt dat hij nergens last heeft met directx 9 games ik denk dat een verse windows installatie idd het probleem verhelpt
K zal morgen ff xp meenemen van school kijken of het daarmee opgelost is

Verwijderd

Topicstarter
Het licht dus niet aan windows, zou het aan mijn HD kunnen liggen ?
Of is me videokaart niet meer helemaal oke ?

Edit:// K ga zo ff testen in een andere pc 8) dan weet ik waarschijnlijk genoeg, bedankt voor de reacties enzo _/-\o_ :*)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 14:22 ]

Verwijderd

Als windows super sloom opstart zeg je, denk ik niet dat dat veel met je beeldkaart te maken heeft

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik heb ook pas mijn Geforce 2mx vervangen door een Radeon 9700 pro en ik had de drivers niet goed verwijderd, toen kreeg ik ook veel problemen.
Na een verse windows instal waren alle problemen over.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Topicstarter
MayaFreak schreef op 11 december 2003 @ 14:32:
Ik heb ook pas mijn Geforce 2mx vervangen door een Radeon 9700 pro en ik had de drivers niet goed verwijderd, toen kreeg ik ook veel problemen.
Na een verse windows instal waren alle problemen over.
Ik heb al 4/5 versie windows installaties gedaan sinds ik hier last van heb 8)7 En k weet echt wel hoe ik drivers moet uninstallen en installen. ;)

D'r is gewoon iets rot in me pc ik dacht eerst aan mijn videokaart omdat sommige spellen ook bagger lopen. maar ik heb net mijn videokaart in de pc van mijn ouders getest en daar loopt alles 8) Ik ga zo ff geheugen lenen van een klasgenoot en als dat het niet in dan nieuwe HD kopen denk ik.

Aan mijn moederbord licht het ook niet en cpu ook niet want met een msi kt4v oid heb ik er ook last van en met een 2000+ amd ook.

Ik denk dat het aan mijn HD ligt want, k heb dat ding al bijna 3jaar en bijna dag en nacht aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 14:49 ]

Verwijderd

test alle onderdelen in een ander systeem zou ik zeggen :) Alleen zo zal je erachter komen welk de bottleneck is in je systeem

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 14:50:
test alle onderdelen in een ander systeem zou ik zeggen :) Alleen zo zal je erachter komen welk de bottleneck is in je systeem

Suc6
jammer genoeg vinden me ouders dat niet zo tof :| en hun pc draait nog op sdram dus geheugen kan ik niet testen.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 16:16

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 20:26:
Ik heb iets heel vaags met mijn 3d kaart al 2 maanden ongeveer.

Bij het opstarten van windows gaat dat blauwe balkje ongeveer 25x tot soms wel 35x. Bij bijvoorbeeld unrealtournament 2003 schokt ie heel af en toe, maar nieteens op drukke punten. Ook videofragmenten schokken soms als ik bijvoorbeeld iets download of een bestand kopier.

Als ik een oude Gforce mx400 met 32mb in mijn pc doe heb ik nergens last van. werkt alles goed, alleen beetje lage framerate bij ut2003 dan.

Nog iets vaags is dat oa maxpayne2 en call of duty wel perfect spelen (directx9 spellen?)

K had ergens iets gelezen dat (video)geheugen beschadigt kan zijn... zou dit bij mij ook het geval zijn? en moet ik dan geheugen wat terug klokken ofzo ?

k heb dus een 9700 is overgeklokt geweest totdat ik begon te merken dat ie traag werd. nu heb ik em terug geklokt en originele bios erin. K heb er ook 2 xtra coolers voor, 1 pci cooler en 1 ventilator gericht op me videokaart
ol had eerst dat mijn schijf op automatische herkening of zo stond( hardware maatig).
kweet zo gouw nie hoe dat heet maar bij mij duurde het opstarten ook 3 minuten of zo.
toen ik mijn 2e schijf kocht en dat pinnetje veranderde duurde et veeeel korter.
voor je videokaart: geen id.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

brak geheugen dan waarschijnlijk al een memtest geprobeert ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even pcmark 2004 gedaan: http://home.wanadoo.nl/robin2/Map1.xls

wat mij opviel is:

XP Startup 2,5 MB/s
Application Loading 2,1 MB/s
File Copying 3,1 MB/s
General HDD Usage 1,8 MB/s

lijkt me allemaal een beetje laag :|

en:

AGP
Revision 3
Rate 4x, 8x (4x enabled)

Staat in me bios op 8x agp, mij bij beelschermeigenschappen>smartgart staat ie op 4 :| als ik hem daar op 8 zet vraagt ie of ik wil rebooten, en als ie dan opnieuw opgestart is staat ie weer op 4 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me pc wil testen met een andere hd krijg ik een soort van geheugendump met opstarten :(

Zou iemand aan de hand van me pcmark resultaten kunnen zien wat er niet goed zit in me pc? Anders moet ik me pc naar een computerwinkel brengen en dat kost me weer zoveel :(

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 11:13
Ik heb precies dezelfde problemen met vrijwel een gelijk systeem (alleen heb ik een A7V8X mobo en een q-tec 550 watt voeding). Zelf heb ik het idee dat het aan m'n cpu ligt (2600+ draait nu zelfs slechter dan oude 1200 thunderbird). Deze wordt stressed nl tegen de 70 graden met een zalman Alcu7000 (slechte airflow), heb hier verder geen ervaring mee dus ik ik zou ook stiekem :D graag even willen weten of dit werkelijk mijn prestaties beinvloed. Binnenkort krijg ik een A7N8X deluxe met nieuwe kast en veeeeel casefans erbij. Als mijn problemen dan opgelost zijn laat ik het je wel even weten, als je er wat aan hebt. Windows opnieuw installeren zou ik ook aanraden, is toch wat goedkoper dan het aanschaffen van nieuwe hardware (wat luie mensen zoals ik doen) zalk maar zeggen :*)
Dit heb ik ook maar bij mijn weten zijn er nog geen echte directx 9 games, dankzij het uitstellen van Doom 3 en Halflife 2 (wat de eerste dx9 games worden toch :? ), maar das een ander verhaal. Correct me if im wrong, begeef me op erg glad ijs geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
AsusEDje schreef op 11 december 2003 @ 22:09:
[...]

Deze wordt stressed nl tegen de 70 graden met een zalman Alcu7000 (slechte airflow), heb hier verder geen ervaring mee dus ik ik zou ook stiekem :D graag even willen weten of dit werkelijk mijn prestaties beinvloed.

[...]

Dit heb ik ook maar bij mijn weten zijn er nog geen echte directx 9 games, dankzij het uitstellen van Doom 3 en Halflife 2 (wat de eerste dx9 games worden toch :? ), maar das een ander verhaal. Correct me if im wrong, begeef me op erg glad ijs geloof ik
70 graden 8)7 mijne meestal tegen de 50.
Koop anders een sterkere cpu voor 3000+ oid ;)

Ik heb zojuist een nieuwe HD besteld en nieuw geheugen.
K heb er nogal haast bij namelijk, volgende week LAN party@school en dan moet alles goed draaien.

deze mag dicht want het moet wel aan het geheugen of HD liggen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nieuw geheugen erin en een nieuwe HD.
T is wel iets beter geworden maar nog niet opgelost.

Bij het opstarten gaat dat balkje zo'n 20x heen en weer. En bijv halo speelt nog steeds kut.

Maar bijvoorbeeld XIII speelt perfect, maar als ik met internet explorer ofzo ga scrollen gaat dat niet eens soepel :| heel apart dus.

Plz. geen berichten van " nieuwe windows installatie want dat heb ik al zeker 10x gedaan"

bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 14:02 ]

Pagina: 1