Flash cards duurder door MS patent?

Pagina: 1
Acties:

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Haha, bizar dit |:(

http://www.dpreview.com/news/0312/03120403microsoftisfat.asp
Microsoft will soon be charging manufacturers of flash memory card devices and those which use them $0.25 per unit or up to $250,000 to use the FAT filesystem. For those who are unaware the FAT file system was developed by Microsoft back in 1976 and has become the standard file system for all digital still cameras. Microsoft owns patents to the FAT File System but for many years hasn't even hinted that it may one day decide to charge for it. These new licenses appear to come into effect immediately and specifically make mention of 'compact flash memory cards' and 'portable digital still cameras'. What a great way for Microsoft to cash in on the most popular consumer products (as if they don't make enough money already).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ja... dit zit er alleen nog maar meer aan te komen ben ik bang :/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat een ongelofelijke zeikerds daar zeg, laten ze eerst jarenlang niks horen en nu ineens moet er betaald worden. Maar ik denk dat flashcards hierdoor gewoon ongeformatteerd geleverd gaan worden. En op digicams maakt die 25 cent weinig uit, denk ik.

Trouwens, hou oud is dat FAT patent eigenlijk? Zoiets verjaart toch na verloop van tijd?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:40

Nobby

Nuts!

Laten ze flashcards toch lekker ongeformateerd of zie ik dat verkeerd?
/spuit 11

Zit er eigenlijk ook zo'n heffing als bovengenoemd op diskette's?

[ Voor 9% gewijzigd door Nobby op 08-12-2003 20:44 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
voor zover ik weet verjaart een patent pas na 100 jaar. Dus MS heeft nog wel even de tijd om nog meer geld te innen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• bartvb
Lijkt er op dat de patenten voornamelijk gaan over de lange bestandsnamen in FAT en die zijn allemaal in 1996 of later aangevraagd. Vraag me af of ze dan wel licenties af kunnen dwingen voor de cards zelf?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:03
Grrrrrene schreef op 08 december 2003 @ 20:43:
Wat een ongelofelijke zeikerds daar zeg, laten ze eerst jarenlang niks horen en nu ineens moet er betaald worden. Maar ik denk dat flashcards hierdoor gewoon ongeformatteerd geleverd gaan worden. En op digicams maakt die 25 cent weinig uit, denk ik.

Trouwens, hou oud is dat FAT patent eigenlijk? Zoiets verjaart toch na verloop van tijd?
is juist slim van ze, lekker wachten en mensen van een techniek laten gebruik maken en wanneer het goed loopt ff zeuren over je patent ... want, wanneer ze aan het begin al zeuren is het ook bah microsoft bah.... dus dan maar de kant waar ze ook mee verdienen :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Aphelion op 08-12-2003 21:03 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

WorkForce schreef op 08 december 2003 @ 20:49:
voor zover ik weet verjaart een patent pas na 100 jaar. Dus MS heeft nog wel even de tijd om nog meer geld te innen.
Het patent op GIF is toch ook verlopen. Dat is zeker geen 100 jaar oud.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

20 jaar, iirc. Dus waarschijnlijk loopt het binnenkort af en willen ze nog snel ff cashen. (Om je voor te zijn -- ze hebben het in 1976 ontwikkeld maar dat zegt niet dat het patent toen a) gefiled is en b) goedgekeurd is.)

Disclaimer: ik weet het ook niet zeker.. Ik weet alleen dat softwarepatenten evil zijn en hier zie je weer eens waarom :/

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bartvb
CyBeR, je blaat :P

Lees even heel het topic voor je reageert ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Leg eens uit wat je bedoelt? :?

(Nummers uit het artikel)
5,579,517 Filed: April 24, 1995
5,745,902 Filed: July 6, 1992
5,758,352 Filed: September 5, 1996
6,286,013 Filed: January 28, 1997

Ik had het dus wel mis -- ze zijn voorlopig nog wel een jaar of 10 geldig. Neemt niet weg dat softwarepatenten evil zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bartvb
:) Ik zei een paar posts geleden al dat de meeste patenten uit 1996 waren.. Het geblaat gaat over je ondertitel :P

• miekol
  • Laatst online: 08-02 21:08

miekol

erm

CyBeR schreef op 08 december 2003 @ 22:43:
20 jaar, iirc. Dus waarschijnlijk loopt het binnenkort af en willen ze nog snel ff cashen. (Om je voor te zijn -- ze hebben het in 1976 ontwikkeld maar dat zegt niet dat het patent toen a) gefiled is en b) goedgekeurd is.)

Disclaimer: ik weet het ook niet zeker.. Ik weet alleen dat softwarepatenten evil zijn en hier zie je weer eens waarom :/
Volgens mij is het ook 20 jaar. Want Technics had altijd DE draaitafel met de SL1200 en door een patent mocht niemand dat na maken. En na 20 jaar was dat verlopen en nu heeft Stanton (geloof ik) dus een SL1200 kloon op de markt gebracht.
Pagina: 1