[PoP] freeze

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
hi,

net Prince of Persia (sands of time) gekocht, erg gaaf spel, het enige probleem is dat die telkens na een tijdje vastloopt. Eerst het beeld (dat bevriest) en daarna het geluid (dat sterft luid protesterend).
De enige manier om weer terug in windows te komen is een harde reset. Als de computer weer overnieuw is opgestart krijg ik een foutmelding die de schuld geeft aan een .dll bestandje van de videokaart driver.

De symptomen lijken erg op een tever over geklokte videokaart, maar andere spellen, zoals NFSU, doen het prima. Bovendien geeft de artifact tester ook geen problemen.

iemand eeenig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Je geeft al zelf aan dat het lijkt alsof je videokaart te ver overgeklokt is. Als je 'm ook daadwerkelijk te ver overgeklokt hebt is het een kleine moeite om dat ongedaan te maken en het uit te proberen. Nieuwere/oudere drivers proberen kan ook geen kwaad bij het krijgen van dit soort errors.

En dat het ene spel wel problemen geeft en het andere niet is niet zo vreemd, het ene spel is het andere niet. Misschien vergt PoP meer van je videokaart of gewoonweg andere dingen dan NFS:U, waardoor het fout gaat.

Welke videokaart je hebt zou overigens soms ook nog wel eens willen helpen bij het informatie verschaffen ;)

The devil is in the details.

• ebborazor
ik vreesde al dat ik dit antwoord zou krijgen (niet omdat het een stom antwoord is maar eerder een lastigere uitleg ;))

ik heb een club3d Radeon 9700. De computer gaf echter al vanaf het begin aan dat het een club3d 9700 pro is. Ik heb zelf dus niks overgeklocked.
Op het memory staat het volgende

HYSD4283222

F-28 312A

Dit schijnt Hynix 2.8ns te zijn, memory dat normaal niet op een normale club3d 9700 te zitten.
De waardes waarop mijn kaart geklockt is (325 en 310) zijn ook geen standaard 9700 waardes.

Maar als iemand een bios weet van een normale club3d 9700 met hynix geheugen houd ik mij aanbevolen.

ps. De bios die er nu opstaat heeft de clockrates gelocked (ik kan dus niet eens underclocken)

• ebborazor
na een gedegen onderzoek ben ik erachter gekomen dat er geen radeon 9700 zijn met hynix 2.8 geheugen. Hynix geheugen vind je zowieso niet zo veel.

edit. ik zie nou net dat hynix van Hyundai is, zou ik dan ook een bios voor hyundai kunnen gebruiken?

[ Voor 27% gewijzigd door ebborazor op 09-12-2003 10:51 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Die vraag kun je beter in Videoplanken & Beeldkanonnen vragen lijkt me zo ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt