Toon posts:

Photoshop error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik photoshop opstart komt er een foutmelding met: " Unable to vontinue because of a hardware or system error. Sorry, but this error is unrecoverable". Ik heb me computer al 3x opnieuw opgestart en ook al een keer photoshop er af gehaald en er weeer opnieuw opgezet maar hij doet het nog steeds niet.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen??

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Staat er enige informatie in je event log? Kan je meer details omtrent de error opvragen?

Verwijderd

Om te beginnen eens fatsoenlijke info te geven. Zoals versie van software, OS, en wat je al op google hebt gezocht e.d.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En is er ook sprake van hardware die problemen geeft of dat er drivers niet goed zijn geinstalleerd?

specs van het bakkie?

• G33rt
Mocht je de event log niet kunnen vinden: configuratiescherm > systeembeheer (2k/xp). en enige info, zoals HlpDsK al aangaf, is wel gewenst :)

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 08-12-2003 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oja... hier even wat info over me computer:

Besturingsysteem: Windows ME
De versie van het programma was Adobe Photoshop 7.0

Ik heb zelf niet zoveel verstand van hardware en ik kan die event log nergens vinden?? wie kan me even helpen...?

• G33rt
Ik zou niet weten of er een event log zit in WinME. Verder zijn we er niet 'om je even te helpen'. Kan je wat meer informatie geven over gebruikte drivers en exacte versienummers? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow ik dacht dat je hier vragen mocht stellen over problemen die je had en dat je dan geholpen werd, maar ik zal het wel mis hebben...

Maar je wilt meer versienummers van het programma??? Volgens mij is dat het enige :P

• G33rt
Ik bedoeld zoiets als "7.0.9466.0" (fyi: dit is msvci70.dll uit de XIII/System map ;))

Uiteraard zijn we bereid je te helpen, maar we waarderen het zeer als je zelf ook meedenkt en flink veel informatie verstrekt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken in de "faultlog" maar ik kon niet echt iets vinden wat het zou kunnen zijn en in de afgelopen paar dagen gebeurd is..
Misschien dat dit wat kan zijn:

IEXPLORE heeft een algemene beschermingsfout veroorzaakt
in module USER.EXE op 0003:000009ca.
Registers:
EAX=c0020000 CS=08ef EIP=000009ca EFLGS=00000297
EBX=00643dd0 SS=44e7 ESP=00008966 EBP=00648972
ECX=00002df7 DS=09ef ESI=000089a4 FS=2417
EDX=81800f34 ES=0003 EDI=00000012 GS=2dde
Bytes in CS:EIP:
26 39 06 40 00 07 75 03 89 47 0e 8c 46 fe 26 8b

Zou dat het soms kunnen zijn??

Verwijderd

Dat is internet explorerer, niet photoshop.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat snap ik ook wel als er IEXPLORE staat maar dat was het enige recente foutmelding :S... echt raar.... Hij is ook nooit vastgelopen ofzo opeens deed hij het niet meer en ik heb ook niks van hardware veranderd ofzo..:S

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Is het wel de legale versie van Photoshop? Er zijn namelijk talloze rips die rondzwerven op Kazaa en hoe het allemaal wel niet mag heten die gewoon niet deugen en soms gewoon vastlopen of niet opstarten.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:39
Voor Elements:

Solution 1
If you use Photoshop Elements 1.0, do one or more of the following:
-- Re-create the Photoshop Elements preferences file. To re-create the preferences file, restart Photoshop Elements and immediately press Ctrl+Alt+Shift until you receive the message "Create the Photoshop Elements Settings File?" Click Yes.

Note: To prevent the error from recurring, deselect Close Palette to Shortcuts Well on the Hints palette menu, or exit from Photoshop Elements and rename the ActiveShare.dll and PictureCD.dll files (for example, rename them to ActiveShare.old and PictureCD.old, respectively). When you rename the ActiveShare.dll and PictureCD.dll files, the ActiveShare and PictureCD options aren't available on the Import menu.

-- Upgrade to Photoshop Elements 2.0. You can purchase Photoshop Elements 2.0 from the Adobe Store at www.adobe.com/products/photoshopel/main.html or from Customer Services at 800-492-3623.

Solution 2
If you use Windows XP and you installed Windows XP over a prior version of Windows, perform a clean reinstall of Windows XP, and then reinstall Photoshop Elements:
1. Back up the files you want to save, such as Photoshop Elements files you created.
2. Use the Add/Remove programs utility in Windows to remove Photoshop Elements, and then remove Windows XP.
3. Perform a clean install of Windows XP: That is, select New Installation for Windows XP, not Quick Upgrade.
4. Reinstall Photoshop Elements.

http://www.adobe.com/support/techdocs/2f096.htm

google, mooi man

Haters everywhere but I don’t really care

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Google is inderdaad mooi, maar het ging om Photoshop en niet om Photoshop Elements (wat een heel ander pakket is)

@TS je geeft nog te weinig informatie om mee verder te werken.....

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Mag ik even tussendoor?
Ik heb deze error al regelmatig gezien na het toevoegen van nieuwe (corrupte) fonts in windows/fonts. Heb alle nieuwe fonts er even met de hand uitgevist en ze 1 voor 1 opnieuw erin gezet.. Moet toegeven, het duurt even, maar dan start PS wel weer gewoon :Y)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Heb je dit probleem al vanaf het begin gehad? Waarschijnlijk kapotte rip dan. ALs je het niet vanaf begin had ff opnieuw installeren :)

Verwijderd

Mag ik even tussendoor?
Ik heb deze error al regelmatig gezien na het toevoegen van nieuwe (corrupte) fonts in windows/fonts. Heb alle nieuwe fonts er even met de hand uitgevist en ze 1 voor 1 opnieuw erin gezet.. Moet toegeven, het duurt even, maar dan start PS wel weer gewoon
Maarten heeft inderdaad gelijk.. Heb ik ook last van gehad!

Vraagje: gebruik je Photoshop wel legaal?

• G33rt
Vraagje: gebruik je Photoshop wel legaal?
dat is uberhaupt geen issue voor het wel of niet functioneren van dergelijke software. de key wordt ingevoerd bij installatie, achter gebeurt er daarna niets met cd-checks oid zoals spellen doen. we kunnen er dus gewoon vanuit gaan dat PS legaal is :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 20:32:
Ow ik dacht dat je hier vragen mocht stellen over problemen die je had en dat je dan geholpen werd, maar ik zal het wel mis hebben...
offtopic:
nee, daar zijn we hier niet voor. We zijn een forum voor redelijk gevorderde vooral computergebruikers waar we het leuk vinden om naast andere zaken te discussieren, andermans prolemen proberen op te lossen. Maar we zijn pertinent geen helpdesk, we worden dan ook nogal wat eisen gesteld aan een vraag: zelf proberen, zelf zoeken, zelf duidelijke info geven. Dat is toch anders dan een 1-euro-per-minuut helpdesk waar ze graag hebben dat dat niet zo is, kassa ;)
Zie FAQ topicstart voor meer hierover trouwens :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

dat is uberhaupt geen issue voor het wel of niet functioneren van dergelijke software. de key wordt ingevoerd bij installatie, achter gebeurt er daarna niets met cd-checks oid zoals spellen doen. we kunnen er dus gewoon vanuit gaan dat PS legaal is
offtopic:
Sorry, je hebt gelijk :) In tegenstelling tot PS8, heb je bij PS7 alleen een serial nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb hem legaal, en het zou best kunnen dat hij het door ingevoerde fonts het niet meer doet, ik had er een paar gedownload van 1001fonts.com en ingevoerd, ik zal even kijken of het daaraan ligt...

Geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 09:13 ]

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Als je inderdaad zeker weet dat je alle nieuwe (niet standaard windows fonts) eruit hebt gegooit zou je ook nog even kunnen proberen om PS helemaal te uninstallen, inclusief alles wat de search (op je PC) tegenkomt wat Photoshop heet te deleten (vanwege cache en settings, dat soort dingen).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is eigenlijk wel het probleem, ik weet het niet helemaal zeker.... B) :X :D

Ik heb alles nagelopen en alles is eruit, maar hij doet het nog steeds neit :s... :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 17:16 ]

Pagina: 1