Hoi,
Ik heb hier een Windows 98 PC met een raar probleem.
Het is een:
- P4 1.7Ghz
- 128MB Ram
- Realtek 100Mbit
Ik heb ADSL van Planet met een getweaked Alcatel modem aan een Safeway switch.
Deze PC (Win XP) waar ik nu achter zit gaat ook via die lijn.
Wat is nu het probleem?
Ik kan wel pingen, maar niet internetten, MSN'en, Kazaa'en.
Ook een IP intypen werkt niet, bijv 10.0.0.138 (IP van modem) om in de config van de modem te komen werkt niet.
Het begon al bij dat ik de netwerk kaart er in gooide, bij Netwerk Opties komt 2x de netwerk kaart te staan en 2x het TCP/IP protocol
De settings van die PC:
Als ik ping naar 213.201.218.81 (mijn Colo bak) krijg ik een response van 12ms, typ ik in IE http://213.201.218.81/ krijg ik "Kan de zoekpagina niet openen"
Ik heb op mijn gehackte modem ook al de DHCP server aangezet, helaas, werkte niet
Ik heb deze PC nu ook op DHCP staan en werkt gewoon.
Ik lees hier steeds dat MSN geen DNS nodig heeft, dus ik dacht ik probeer MSN eens, kijken of het werkt, uhuh, werkt niet!
Kazaa wat volgens vele ook geen DNS nodig heeft werkt ook niet
Wat kan dit in godsnaam zijn?
Ik heb hier een Windows 98 PC met een raar probleem.
Het is een:
- P4 1.7Ghz
- 128MB Ram
- Realtek 100Mbit
Ik heb ADSL van Planet met een getweaked Alcatel modem aan een Safeway switch.
Deze PC (Win XP) waar ik nu achter zit gaat ook via die lijn.
Wat is nu het probleem?
Ik kan wel pingen, maar niet internetten, MSN'en, Kazaa'en.
Ook een IP intypen werkt niet, bijv 10.0.0.138 (IP van modem) om in de config van de modem te komen werkt niet.
Het begon al bij dat ik de netwerk kaart er in gooide, bij Netwerk Opties komt 2x de netwerk kaart te staan en 2x het TCP/IP protocol
De settings van die PC:
In Windows 98 moet je een domein opgeven bij de DNS, ik heb daar planet.nl en gewoon snowking geprobeerd.IP: 10.0.0.153
Subnet: 255.0.0.0 / 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
DNS 1: 195.121.1.31
DNS 2: 195.121.1.66
Als ik ping naar 213.201.218.81 (mijn Colo bak) krijg ik een response van 12ms, typ ik in IE http://213.201.218.81/ krijg ik "Kan de zoekpagina niet openen"
Ik heb op mijn gehackte modem ook al de DHCP server aangezet, helaas, werkte niet
Ik heb deze PC nu ook op DHCP staan en werkt gewoon.
Ik lees hier steeds dat MSN geen DNS nodig heeft, dus ik dacht ik probeer MSN eens, kijken of het werkt, uhuh, werkt niet!
Kazaa wat volgens vele ook geen DNS nodig heeft werkt ook niet
Wat kan dit in godsnaam zijn?