Asus A7V8X-X Win2K3 IDE performance

Pagina: 1
Acties:

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
SInds enige tijd heb ik een ASUS A7V8X-X + Athlon 2400XP draaien op Win2K3. Dit draait op zich prima, ware het niet dat de IDE performace dramatisch is. Dwz. Als ik van de HD (een Maxtor 160GB disk) een DVD-tje brand, de buffer zo af en toe nog wel eens leeg loopt. Bestandjes kopieren is een ramp, kortom.. er zit iets niet helemaal in de haak.

Ik heb de VIA 4-in-1 drivers versie 4.49 geinstalleerd, maar dit lost het probleem niet echt op.

Oh, voor de duidelijkheid, de DVD brander zit in een andere PC, de PC die problemen geeft, host dus alleen de ISO files..

DMA staat overigens ook aan. Iemand nog een tip?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

Wok

Dakloos...

DVD-brander in een andere PC? Moet je dan niet in die PC het probleem zoeken?

Ik mag dus aannemen dat je via een netwerk brand. Meet eens de doorvoersnelheden van je netwerk, zou ik zeggen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Update eens je netwerkdrivers, als het via het netwerkgaat, is dat misschien de bottleneck :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ergens de VIA PCI Latency Patch v0.19 vandaan halen? Lost bij sommige VIA-bezitters freezes op als ze teveel over IDE gooien (meestal hebben ze ook een SBLive, veroorzaakt het probleem).

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb dit ook gehad toen ik voor het eerst met twee hdd's draaide. Kijk ff of je secondary ide wel aan staat.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• rjeggens
Nou.. tijdje later alweer, maar het probleem blijft. Net de nieuwste VIA 4-in-1's eroverheen gegooid. Het vervelende is dat hij de IDE driver niet wil installeren. Wel de AGP en INF driver (die staan in het installatie scherm).

Werkt dit niet gewoon onder W2K3?

(voor de overige opmerkingen: Het zit niet in de netwerkkaart driver. Er zit nu een andere netwerkkaart in en ook lokaal een groot bestand kopieren zorgt voor lage performance. Zo sterk dat de muiscursor niet reageert op zijn baasje).

Iemand nog een idee?

• rjeggens
Nou, ik heb het opgelost. Het probleem was dat im de S.M.A.R.T. monitoring uit had staan in de BIOS.
Aangezet en nou performed ie normaal :)
Pagina: 1