[DVD] Divx -> MPEG2: audio niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb zojuist een niet nader te noemen film van DivX omgezet naar MPEG2, met de bedoeling er een DVD van te maken. Ging allemaal prima, alleen bij 99% gaf TMPGEnc een foutmelding. Even gekeken en de film is compleet, er mist enkel een klein stukje van de aftiteling. Geen probleem dus.

Ik controleerde ff of ie goed was maar nu bleek dat 't geluid na een bepaald moment niet meer gelijk loopt met 't beeld. Nader onderzoek wees uit dat er na ongeveer 53 minuten een hapering in 't beeld zit, terwijl 't geluid prima doorloopt.

Aangezien ik ruim 4 uur heb zitten wachten op het encoden vroeg ik me af of 't mogelijk is om het stukje video wat even hapert eruit te knippen en zo te zorgen dat het geluid weer synchroon loopt. Of een andere oplossing natuurlijk, zolang ik die film maar fatsoenlijk kan branden.

Wie weet hoe ik dit het beste kan oplossen? :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rb338
Nog niks, ik kreeg namelijk geen zinnige antwoorden op Google.
Dus ik weet niet waar ik moet zoeken...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[search=divx verschuiven] al geprobeerd? :? (Of bedenk zelf iets creatiefs :/)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
pven schreef op 08 december 2003 @ 19:27:
[search=divx verschuiven] al geprobeerd? :? (Of bedenk zelf iets creatiefs :/)
pven, het valt me op dat je de laatste tijd steeds meer negatief-getinte replies post, zoals bijvoorbeeld deze. Zou je daar eens op willen letten, want je verbeterd de sfeer er echt niet mee...

Topicstarter > Ik meende dat het mogelijk was om met Virtualdub de audio stream een aantal milisec. te verschuiven :)

• rb338
pven: bedankt voor de hulp :|

Cutebritney: Klopt, je kan idd schuiven. Maar da's eigenlijk niet wat ik zoek, omdat een fragmentje van de film (0.1 sec oid) een keer of 5 herhaald wordt en dan weer verder gaat. Ondertussen skipt het geluid niet, dus loopt 't geluid 5 x 0.1 sec voor.

Maar dan nog is 't een vervelend werkje om het weer exact gelijk te krijgen :(

edit:

Sowieso krijg ik het MPEG2 bestand niet geopend in VirtualDub.
"MPEG Import Filter: pack synchronization error"
Ben nog aant Googlen naar 'n oplossing daarvoor ;)

[ Voor 22% gewijzigd door rb338 op 08-12-2003 19:54 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44
Je kan PVAstrumento proberen te gaan leren gebruiken
http://www.offeryn.de/dv.htm#pvas

Hiermee kan je mpeg2 cutten en editten ZONDER dat je de hele film opnieuw hoeft te coderen. Als je mazzel hebt kan je je foute stukje eruit knippen , anders zit er niks anders op dan je computer vannacht weer aan te laten staan....

[ Voor 7% gewijzigd door MrDirect op 09-12-2003 00:29 ]

Verwijderd

Op www.weethet.nl staan ook zeer handige tips mbt het corrigeren van ondertiteling. Suc6 :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:36

Zoefff

❤ 

Wie weet is het nog te repareren, nu je de MPEG al hebt, maar een tip voor de volgende keer, stop eerst het geluid in een apart bestand, en codeer m dan pas!

Ikzelf heb al vaak genoeg meegemaakt dat het geluid niet synchroon loopt na het coderen met TMPGenc, dus tegenwoordig maak ik eerst een aparte audiofile.

Met virtualdub kan je heel makkelijk de audio uit een bestand halen, en opslaan als MP3 of wav. Vervolgens selecteer je TMPGenc de videofile, en het geluidsbestand, en ga je dan pas coderen.

Resultaat: prima, synchroon lopend, geluid :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Als je een conversie doet van DivX/Xvid -> MPEG2 moet je altijd eerst de audio stream decoded als WAV bestand. In sommige gevallen kan dit leiden tot verplaatsing van de audio of het niet synchroon lopen.

Via VirtualDub kun je de wav opslaan vanuit een DivX (direct streaming moet je aanzetten en compressie uit bij de opties) en dan kun je via TMPgenc de boel omzetten naar MPEG2.

Ik doe het even uit mijn hoofd dus ik weet het niet geheel zeker of die opties kloppen uit VirtualDUB. Overigens, een beetje google doet wonderen ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1