Webcam loopt vast onder msn

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:38
Ik heb een webcam gekocht, trust 320spacec@m en als ik die gebruik onder msn dan laat ie msn vastlopen.

Hij doet het dan voor een bepaalde tijd, de ene keer wat langer dan de andere keer en dan loopt de webcam vast. En dat zorgt er dan voor dat de msn van de ander ook vast loopt. Dus ik heb nergens last van, maar wel degene met wie ik chat via msn. Zijn/haar msn loopt vast en moet ze afsluiten.

Ik vind het heel raar, want kan er ook niet achter komen of het gewoon aan mn cam ligt of dat het een ander probleem is.

Iemand enig idee?

(msn 6.1 en winXP)

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 11:51
Je kan het beste MSN Messenger 6.1 de-installeren en weer versie 6.0 erop zetten. Ik heb ook al problemen met mijn webcam en MSN 6.1, met 6.0 doet ie het prima.

• Goofyduck384
zelfde probleem?

Had namelijk dit probleem ook met 6.0, die had ik namelijk tot vanmiddag..

Op de site van msn stond dat je alleen video kan gebruiken als je 16-bits gebruikt voor je beeldscherm. Klopt dit? Want de mijne stond op 32-bit

[ Voor 88% gewijzigd door Goofyduck384 op 08-12-2003 19:34 ]

Verwijderd

Ik heb hier ook last van, maar dankzij DUmeter merk ik dat het gewoon de upload is... Je upload van je connectie kan die beelden gewoon niet aan, en dan loopt die vast. Wat je dan kan doen is dat icoontje klikken onder je videobeeld, pause video, 2 sec wachten en dan weer starten.

Je zou eventueel zwart-wit beeld kunnen instellen, dat kost minder bandbreedte.

Edit: Audio loopt wel goed, daar kan compressie worden gebruikt zodat het pakketje ongeveer van 5 tot 15kb p/s wordt. Videobeelden is wat zwaarder, ik heb trouwens de Trust spycam 100 (bagger ding).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 19:40 ]

• Goofyduck384
heb even DUmeter geinstalled en even gekeken tijdens het chatten. Dan heb ik een upload van gemiddeld boven de 10 kb/s

Heb ook even speedtest gedaan en daar kwam ik op een upload van 12,8 kb/s

Dat zou dan toch moeten betekenen dat dit niet erg is? Dat het in principe dus wel moet lukken? Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Die cam zit neem ik aan op je USB port? Het kan zijn dat je IRQ porten niet goed ingedeeld zijn, dwz dat bv. je muis en je cam op één port zitten. Check it out.

GL

• Goofyduck384
hoe?

Idd cam zit op usb, maar muis en toetsenbord allebei niet. Muis heeft zo'n stekkertje, van usb naar dat andere ;)

heb je daar iets aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 20:34:
Die cam zit neem ik aan op je USB port? Het kan zijn dat je IRQ porten niet goed ingedeeld zijn, dwz dat bv. je muis en je cam op één port zitten. Check it out.

GL
Ik heb ook m'n cam, muis, toetsenbord op m'n usb poorten zitten, maar dat maakt echt geen hol uit... bij mij ligt het gewoon aan die upload die het niet aankan. Met geluid,, trekt die het wel. Met videobeelden, gaat 'ie op z'n bek.

• Goofyduck384
bij apparaatbeheer staat de cam aangegeven als "VGA USB Camera (2120)
Maar volgens mijn handleiding hoort er "Trust 320 Spacec@m" te staan .

Is dit erg? En waarom staat dat er niet?

Verwijderd

Nee, is niet erg, dan heeft window er standaard drivers voor geinstalleerd, zolang die werkt, hoef je niet de echte drivers erin te knallen, maar het kan wel wat schelen in sommige gevallen.

offtopic:
~

• Goofyduck384
nou ja, hij werkt dus niet en dat is het probleem

hoe kan ik iemand anders zijn msn nou laten crashen, of zelfs zijn pc terwijl ik niks merk??

Dat kan toch niet?? Want dat gebeurd en dat is waar ik een hekel aan krijg nu zo langzamerhand. Kan niet eens ff lekker lachen achter zo'n ding... :(

1 minuut houd ie het hoogstens vol, dan hangt ie bij de ander en gaat die offline, msn valt gewoon uit

• Goofyduck384
weet nog steeds niemand een oplossing?

Ik heb intussen WinXP er opnieuw opgezet, de webcam doet het nog steeds niet...

Ik heb een andere webcam geprobeerd en deze doet het oook niet bij mij op de pc

Ik heb bij iemand anders op de laptop mijn webcam geprobeerd en daar deed hij het dus wel (dus het ligt aan mijn pc)

Met mijn upload had het niks te maken, aangezien hij bij de ander (ook in mijn huis) het wel deed.

Heeft iemand enig idee wat ik zou moeten checken/veranderen op mijn pc om de webcam werkende te krijgen?

WinXP nederlands, creatieve 3dblaster4 MX420;

please help me..

• Goofyduck384
*schop*

Mijn probleem is nog steeds niet verholpen, en wie ik ook vraag niemand weet een oplossing...
er zou toch iemand moeten zijn die het wel weet? Of die mij iig verder kan helpen?
Het zou raar zijn als het aan de psyche van mn pc ligt ;)

Please help me...

Verwijderd

Goofyduck schreef op 12 januari 2004 @ 14:44:
*schop*

Mijn probleem is nog steeds niet verholpen, en wie ik ook vraag niemand weet een oplossing...
er zou toch iemand moeten zijn die het wel weet? Of die mij iig verder kan helpen?
Het zou raar zijn als het aan de psyche van mn pc ligt ;)

Please help me...
Ik zou toch eens naar je IRQ's kijken:

Deze Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaat Beheer > Beeld > Bronnen op type > IRQ

Kijk eens of er voor je webcam of en muis hetzelfde getal staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 14:48 . Reden: typo ]

• Goofyduck384
mn muis kan ik hier wel vinden, maar mn webcam staat er niet tussen...
Wat nu?

Verwijderd

Goofyduck schreef op 12 januari 2004 @ 15:05:
mn muis kan ik hier wel vinden, maar mn webcam staat er niet tussen...
Wat nu?
Maak eens een screentje, want hij zou er wel bij moeten staan.

Printscreen > CTRL + V in paint > Opslaan als .jpg > uploaden naar www.theforumisdown.com en hier posten :D

• Goofyduck384
keej:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Screen.JPG

• Goofyduck384
kun je hier iets mee?

• Goofyduck384
ik moest een screen maken, en hier posten. Maar is het onduidelijk? Wat moet ik nou verder doen? Iemand enig idee?
Want ik kan hem er nie tussen vinden..... :(

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:08
Volgens mij zitten je netwerkkaart, je geluidskaart en je USB controller op dezelfde IRQ... Probeer de USB-controller op een andere IRQ te zetten.
Hoe je dit doet weet ik ook niet, ik kan het nl. ook niet veranderen (ik heb een zelfde soort probleem)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb het zelfde probleem gehad met logitech cam, msn bleef maar crashen, tot ik em in usb 1.1 poort direct deed (heb ook usb 1 en 2 hub) deed ie het, direct op usb 2 poort ook niet echt alleen op 1 poort, zeer vreemd denk idd dat het iets met interupt requests te maken heeft :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Goofyduck384
zal wel noob vraagje zijn, maar hoe doe ik hem dan op de 1.1 poort? Ik heb twee usb uitgangen, moet ik hem dan maar op de andere uitgang doen, of bedoelen jullie iets anders?

iig thnx for so far!

• Goofyduck384
*kick*

• Paultje3181
Goofyduck: het is niet gewenst om binnen 24 uur te kicken... Dus als je hier volgende keer rekening mee zou willen houden.
Volgens mij bedoelen ze inderdaad om hem op een losse USB 1.1 poort te doen, als je die hebt iig. ik heb nl. alleen maar hubs (alles onboard).
Heb je alle usb poorten geprobeerd? Had dit verbetering tot gevolg?

• Goofyduck384
he, sorry van dat kicken dan.. daar was ik niet van op de hoogte. Nu wel, thnx! :D

Maare, ik heb twee usb poorten onboard en op beiden crashed mn webcam wel ja. Een losse usb-hub heb ik niet, maar ik zal er eens eentje proberen te regelen. Ben wel benieuwd dan of dat helpt.

Maar was er niks uit mijn printscreen te halen?
En als er nog andere oplossingen zijn hoor ik het graag ;)

Thnx anyway!

Verwijderd

[search=irq anders instellen xp]

Kijk hier eens zou ik zeggen, maar dat heb je natuurlijk al gedaan? :+

• Paultje3181
om je nog wat moeite te bewaren... In je bios instellen dat het een USB 1.1 poort is, werkt ook niet. Doet ie het nog steeds slecht en in msn doet ie het helemaal niet...
En ik krijg de irq's nog steeds niet veranderd??? Ik heb in het bios de instellingen op manual gezet en voor irq 14 (die niet gebruikt werd) op reserved gezet. Maar ik kan nog steeds nergens kiezen wat voor IRQ ik wil toewijzen...

• Goofyduck384
nee, en ik hoorde dat dat in winXP ook lastiger zou zijn. In win98 zou je nog dat handmatig kunnen instellen

Verwijderd

SithWarrior schreef op 12 januari 2004 @ 23:40:
ik heb het zelfde probleem gehad met logitech cam, msn bleef maar crashen, tot ik em in usb 1.1 poort direct deed (heb ook usb 1 en 2 hub) deed ie het, direct op usb 2 poort ook niet echt alleen op 1 poort, zeer vreemd denk idd dat het iets met interupt requests te maken heeft :)
Dit probleem heb ik ook gehad.
Daardoor liep op een hele vage manier ook me Outlook Express vast.
Toen heb ik heb ook op een 1.1 poort gestopt.
En hij werkt weer perfect.

Raar probleem.
Draai op windows XP Pro.
Logitech pro 4000 cam.
Pagina: 1