kan niet booten (winxp pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 10:08
lo mensen :)

ik zit met een enorm probleem, namelijk het volgende: afijn ik kwam uit school, zet pc aan en toen ik in windows kwam moest ik ff rebooten voor drivers die ik had geinstald. ik reboot dus me pc,

krijg ik opeens een blauw scherm met witte letters dat de kernel van windows is gestopt ofzow, en er stond bij: als dit de eerste keer is dat dit scherm verschijnt, herstart dan de pc. ja, was de eerste keer, dus ik duw resetknop in, en wil rebooten

aangekomen bij het scherm van dos dat ie je memory telt en je hd's detecteerd, duurt het lang voordat ie me hd herkent(20sec ofzow), hij gaat verder, ik kom int volgende scherm waar ie alles aangeeft in zo'n vierkant blok, dan istie op me hd een OS aant zoeken, deze kan ie niet vinden(XP pro) en begint vervolgens een signaal te geven met korte piepjes heeeeel snel achterelkaar :r

ik kan dus nie meer opstarten, nu heb ik jullie raad nodig :+

wat te doen?

thnx voor het lezen van dit verhaal :)

Twitch: Phyloni1

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Oef, klinkt alsof je hdd kassiewijlen is. Je kan proberen op te starten met een bootdisk en wat diagnostische tooltjes op je hdd loslaten (zie website van de fabrikant van je disk voor dat soort software).

• enira
jow man

ik heb ff win xp cd erin gedaan, ennuh, windows opnieuw geinstald

tis weer in orde nu :D

khad wel weer meteen msblast te pakken, maarjah, is me eige fout :P

thnx guy!

mzzl

Verwijderd

het beste wat je altijd kan doen is een format. Maarja, ben je ook wel alles kwijt. Dus dat weegt dan weer zwaar tegen die format

• enira
hey, ik heb weer jullie hulp nodig :P

ik dus winxp geinstald, alles gaat goed, totdat ik net weer op me pc wou werken, en ik raak de muis aan, en hij reboot plotseling.... vaag maar waar

afijn, ik rebooten, ligt weer me windows xp eraf! hmpf.....

moet ik nu echt een HELE format doen, want ik had vanmiddag alleen C: geformat...

ik heb wel een image op me hd staan, die ik met rescue diskettes kan terugzetten, is dit een goed plan, of moet ik echt formatten? dit zou ik vet zonde vinden, want ik moet echt nog heel veel meuk branden ( ongv 30 gig :))

en wordt met die image terugzetten alleen je c: schijf opnieuw teruggezet hoe ie was, of heel de schijven, kheb t/m F

thnx alvast,

en anders maar garantie halen bij me leverancier :P

mzzzl!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan gebeuren.

Maar er is zoveel wat je met behulp van de FAQ's hier op GoT had kunnen doen, wat niet direct uit de topicstart te opmaken is. Kijk bijvoorbeeld in de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Voor serieuzere PC-problemen zou je in Processors, Mobo's & Geheugen moeten wezen, alwaar je ook de FAQ en het beleid dient te kennen eer je er eventueel een topic zou openen. Daarin zul je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden, welke jou in principe al een heel eind verder zou moeten helpen :)

Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.