Sinds ik mijn account heb, heb ik alleen de mooie search gebruikt, maar na een jaar met het account te zitten, kan ik nu niet mijn oplossing vinden en wordt het tijd voor mijn 1ste vraag.
Ik heb de volgende database in MySQL:
Nu wil ik dat er wordt gekeken welke categorie er op hoogte 1 zit en dan vervolgens 2 etc... Deze moeten vervolgens ook te zien zijn. Dus hierbij moet het volgende te zien zijn: (dit is ff simpel)
1 --> BIOS
2 --> Drivers
3 --> Firmware
Nu hoopte ik hiervoor een mooi script te maken om dit te maken, namelijk het volgende:
De code die ik gebruik zal wel brak zijn, maar het gaat nu om de uitkomst. Er komt namelijk niet het volgende uit:
1 --> BIOS
2 --> Drivers
3 --> Firmware
Maar iets anders namelijk:
1 --> Firmware
2 --> BIOS
3 --> Drivers
Het vreemde is dat de lay_HEIGHT wel netjes wordt weergegeven, maar dat de Lay_CATEGORIE de verkeerde is, deze worden op de volgorde weergegeven zoals ze in de tabel staan.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
1. Gebruik te maken van mysql_fetch_row
2. $row[“lay_HEIGHT”] etc… in 1 keer weergeven ipv. eerst in $cat1 etc… te zetten.
3. en nog een aantal dingen die ik al vergeten ben…
Misschien komen jullie in 1 keer met de oplossing en dat het gewoon een domme fout van mij zelf was, maar na gisteren en vandaag er een aantal uur op hebben gestaard en geknutseld was ik toch beu… Zoals ik als eerder vertelde heb ik de search gebruikt, maar ook Google.
(Damn wat een lap tekst voor de eerste keer
)
Ik heb de volgende database in MySQL:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ________________________________________________ | lay_ID | lay_CATEGORIE | lay_SIDE | lay_HEIGHT | |________|_______________|__________|____________| | 1 | Firmware | 1 | 3 | |________|_______________|__________|____________| | 2 | BIOS | 1 | 1 | |________|_______________|__________|____________| | 3 | Drivers | 1 | 2 | |________|_______________|__________|____________| |
Nu wil ik dat er wordt gekeken welke categorie er op hoogte 1 zit en dan vervolgens 2 etc... Deze moeten vervolgens ook te zien zijn. Dus hierbij moet het volgende te zien zijn: (dit is ff simpel)
1 --> BIOS
2 --> Drivers
3 --> Firmware
Nu hoopte ik hiervoor een mooi script te maken om dit te maken, namelijk het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| // Maakt eerst verbinding met de database. // Open de tabel met alleen lay_CATEGORIE en lay_HEIGHT als lay_SIDE 1 is. $database["sql"]="select lay_CATEGORIE,lay_HEIGHT from layout WHERE (lay_SIDE=1)"; $result=mysql_query($database["sql"]); // Telt hoeveel rijen er zijn. $num_rows = mysql_num_rows($result); $i=1; // Opent de While die maar rond blijft gaan, totdat $i gelijk is aan 3 (de aantal rijen die geteld zijn.) while($row=mysql_fetch_array($result) AND $i<=$num_rows) { $cat1=$row["lay_CATEGORIE"]; $cat2=$row["lay_HEIGHT"]; // Wanneer lay_HEIGHT gelijk is aan 1 dan wordt deze weergegeven en kijkt welke er met 2 begint etc. if($cat2=$i) { print($cat2."<br>"); print($cat1."<br>"); $i++; } |
De code die ik gebruik zal wel brak zijn, maar het gaat nu om de uitkomst. Er komt namelijk niet het volgende uit:
1 --> BIOS
2 --> Drivers
3 --> Firmware
Maar iets anders namelijk:
1 --> Firmware
2 --> BIOS
3 --> Drivers
Het vreemde is dat de lay_HEIGHT wel netjes wordt weergegeven, maar dat de Lay_CATEGORIE de verkeerde is, deze worden op de volgorde weergegeven zoals ze in de tabel staan.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
1. Gebruik te maken van mysql_fetch_row
2. $row[“lay_HEIGHT”] etc… in 1 keer weergeven ipv. eerst in $cat1 etc… te zetten.
3. en nog een aantal dingen die ik al vergeten ben…
Misschien komen jullie in 1 keer met de oplossing en dat het gewoon een domme fout van mij zelf was, maar na gisteren en vandaag er een aantal uur op hebben gestaard en geknutseld was ik toch beu… Zoals ik als eerder vertelde heb ik de search gebruikt, maar ook Google.
(Damn wat een lap tekst voor de eerste keer
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 19:06 ]