"old school" networking

Pagina: 1
Acties:

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-01 05:26
Ik heb een oude laptop liggen zonder CD-ROM maar wel met een pmcia netwerkkaartje.
Is het mogelijk om onder DOS (old school) een verbinding te maken met een andere computer?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Ja. Gewoon de DOS drivers downloaden voor dat kaartje, en eventueel de DOS TCP/IP stack van MS.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op je diskette van je netwerkkaart drivers staan ook altijd de dos drivers :)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
euh, zo gemakkelijk is het toch weer niet...

je moet idd de (ndis) drivers hebben voor je kaartje. Normaal is het dan een kwestie van de msclient for dos installen, wat instellingen doen en klaar is kees, maar aangezien je een pcmcia kaartje hebt is het een stukje ingewikkelder.

Je zult eerst ergens card & socket services vandaan moeten halen (k heb ze evt. liggen als je ze niet hebt/kan vinden) Deze card & socket services zorgen ervoor dat je pcmcia sloten onder dos toegankelijk zijn. Daarna installeer je de msclient for dos met de ndis dos driver van je pcmcia kaart. Als het goed is zou het dan moeten werken.

In sommige gevallen kan het zo zijn dat je een bepaalde memory range moet excluden als je emm386 gebruikt. Deze kan namelijk de memory range van je pcmcia kaart (de cache) blokken.... (k heb zelf dat probleem gehad, was er pas na 1 week kloten achter :( )

Mzzl lg.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

waarom gebruik je geen single floppie linux distributie?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 17:28
Je kunt ook een serial link gebruiken (zelf maken,kost een paar gulden). Dan zet je je CD-ROM over op de harde schijf en installeren maar! Zo doe ik het zelf ook.

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 21:35 schreef Lone Gunman het volgende:
euh, zo gemakkelijk is het toch weer niet...

je moet idd de (ndis) drivers hebben voor je kaartje. Normaal is het dan een kwestie van de msclient for dos installen, wat instellingen doen en klaar is kees, maar aangezien je een pcmcia kaartje hebt is het een stukje ingewikkelder.

Je zult eerst ergens card & socket services vandaan moeten halen (k heb ze evt. liggen als je ze niet hebt/kan vinden) Deze card & socket services zorgen ervoor dat je pcmcia sloten onder dos toegankelijk zijn. Daarna installeer je de msclient for dos met de ndis dos driver van je pcmcia kaart. Als het goed is zou het dan moeten werken.
Klopt! :)

Misschien ook wel makkelijk: http://www.bootdisk.com

To }:O or not to }:O
Thats the question?? :?
Pagina: 1