De andere kant op kan ik 100x vinden met de search, maar hier vind ik niets over. Ik heb mooie soundstorm chip op mijn mobo die dus al mijn geluid realtime omzet naar 5.1, als ik een AVI met gewoon Stereo(MP3) geluid heb is het natuurlijk ook mogelijk dit omtezetten naar 5.1 geluid (Pro Logic II). Dit doet een versterker immers ook. Wie weet welke programma's ik daar dan voor nodig heb. Het is dus niet MPEG5.1 wat ik bedoel maar echt AC3.
Hoho... (nee, ik ben niet de kerstman
)! Pro Logic II is niet 5.1 maar gewoon stereo. De DSP maakt van het stereo signaal 5.1 net als bij normaal Dolby Pro Logic (DPL II doet dat wat beter dan gewoon DPL)! Ik geloof dat PowerDVD dit kan doen en dan zal jou soundstorm dat wel kunnen omzetten naar AC3 ofzo... Verder zijn er ook wel winamp plugins om stereo over meerder kanalen te verspreiden als ik me niet vergin. BTW, wat is mpeg 5.1 en wat is volgens jou dan het verschil met ac3? Volgens mij haal je vanales door elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 08-12-2003 18:01 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
het gaat mij er niet om dat ik een MP3tje afspeel over meer kanalen maar dat ik een DivX met Stereo geluid kan omzetten naar DVD met DD geluid, dus doormiddel van DPLII.
Als je er nu gewoon een stereo dvd van maakt, een beetje dvd speler ondersteunt wel iets als DPL / DPLII. En anders kan de receiver er wel een surround geluidje van bakken.
Op pc's kan de software het ook zoals eerder gezegd.
Op pc's kan de software het ook zoals eerder gezegd.
ja dat klopt, maar dat is niet echt antwoord op mijn vraag
Hoezo plaats verkwisten met het omzetten van stereo via DPL II naar AC3? Brand gewoon stereo naar je DVD en laat het dan de software doen. Heb je meer plek voor goede kwaliteit video op je DVD. Het geluid wordt er echt niet beter op. En als je mp3 naar miltichannel wil, gebruik dan gewoon zo'n winamp filter.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Pagina: 1