Weet er iemand of er software bestaat die een grote prent die je ingescand hebt in meerdere delen zelf dan de stukken terug aan elkaar zet?
Photoshop, layer transparant maken, schuiven, dan transparantie weer weghalen.
Men kan PhotoStitch van Canon proberen (als je die hebt) of andere soortgelijk photostitch programma pakken. Ze zijn ook geschikt om scans samen te voegen zolang er genoeg herkenbare punten aan zitten.
Maar dan heb je nog een probleem als de scan een beetje gedraaid is... Er moet toch een programma zijn dat dat kan...?!André schreef op 08 december 2003 @ 17:48:
Photoshop, layer transparant maken, schuiven, dan transparantie weer weghalen.
Ik typ dus te traag... en ga die Photistitch eens uitproberen
[ Voor 12% gewijzigd door BasicQ op 08-12-2003 17:58 ]
Verwijderd
Dan draai je 1 layer een beetje?BasicQ schreef op 08 december 2003 @ 17:55:
Maar dan heb je nog een probleem als de scan een beetje gedraaid is... Er moet toch een programma zijn dat dat kan...?!
veel camera's hebben wel software bijgeleverd die dit kan. Bij mijn s50 zat iig zo'n progje (Fotostitch) dat jpegjes aan elkaar kan plakken ook al past het niet helemaal. Een geschande foto moet helemaal naadloos kunnen, want daar weet je zeker dat je iedere scan precies even ver, en in de zelfde hoek tov het origineel hebt gemaakt. Ik weet niet of scanners ook dit soort software hebben, vast wel. Succes
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Zit niks anders op dan met photoshop die 2 scans in lagen tegen elkaar aan te leggen. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet.
Zo, bedankt voor je snelle reactienotgib schreef op 23 december 2003 @ 14:59:
Zit niks anders op dan met photoshop die 2 scans in lagen tegen elkaar aan te leggen. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet.
Pagina: 1