Toon posts:

freesco werkt, nu verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, freesco werkt,
(oude 486/66 met 3com kaartjes, hubje en 33k6 modem)

zei het slechts op 33k6:Z , maar dat maakt weinig uit als je enige andere alternatief casema is:(. Vraag is nu, met welke (linux) tool kan ik zien wat mijn doorvoersnelheid is. maw. is er een tool die doorgeeft hoeveel kbits/sec er nu over de lijn gaat. (net als onder win98 met dialup-info)

Verwijderd

Heb ook FreeSCO draaien, maar wie weet hoe ik de print server config op de Windows-bakken, zodat ik op de server kan printen?

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
De standaard printserver van freesco is een lpr printer, daar kan W95/W98/ME niet rechtstreeks naar printen, W2K kan dat wel. In W9x heb je er een speciale printerdriver voor nodig die normaal gesproken voor die mini printerserver kastjes gebruikt wordt. Axis en D-Link werken allebei. Voor precieze webadressen en uitleg even zoeken op het Freesco forum.

Een andere optie is Freesco 0.2.7 downloaden en installeren en dan het Samba pakket toevoegen. Dit past echter niet meer op een flop, dus moet je dan Freesco installeren op een harddisk. Heeft niet veel plek nodig, een oude 40Mb harde schijf uit een brakke 286 trekken of zo, dat is al plek zat.

Samba in Freesco is overigens nog erg nieuw, dus nog niet zo ver uitgewerkt, geen complete howto uitleg, nog niet veel mensen die er mee geprutst hebben. Reken maar op wat uurtjes puzzelen om het aan de praat te krijgen.