Toon posts:

[DVD player] Is er een goede dvd player met playlist?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik ben bezig voor iemand een dvd wisselaar te maken.

De bedoeling:
Een redelijk snelle pc met een hele dikke HD 250GB.
Huidige DVD collectie rippen naar HD, vervolgens deze even rippen zodat alle menu's enzo eruit zijn. En dan de geripte versie opslaan op de HD.
Als er straks dan een stuk of 30 films opstaan, deze afspelen op de VGA output. (want die zit weer verbonden aan het plasma scherm)

Wat de hardware betreft is het allemaal geen probleem. Het rippen van de DVD's naar de HD en vervolgens de menu's eruit slopen is ook geen probleem.
Alleen zoek ik nu een goede DVD player die een playlist kan maken van een directory, en deze vervolgens op volgorde of random kan afspelen.

Zodat ik alleen 1 of 2 keer per maand de lijst hoef te updaten met nieuwe films.

BTW, alle films die er zijn, zijn legaal. Dus ik mag ze toch naar mijn HD rippen?

Wie o wie weet een goede software DVD speler, die netjes volgens een playlist alles afspeeld.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je de playlist van PowerDVD al ontdekt? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17733/full.jpg
clickable

Druk op het map icoontje naast de play/fwd/etc knoppen en dan 'Open Media Files':

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17734/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door G33rt op 08-12-2003 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik al naar gekeken. Maar omdat het gaat om hele dir's:

d:\dvd\filmnaam\VIDEO_TS

wordt het dus lastig. Het is namelijk niet 1 file, maar de gehele dir struktuur die de speler moet afspelen.

• G33rt
Dan voeg je de .ifo toe aan de playlist ;)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 08 december 2003 @ 19:36:
Dan voeg je de .ifo toe aan de playlist ;)
Daar trapt hij helaas niet in. Je kunt de ifo niet selecteren.

Waar ik aan zat te denken is van alle DVD´s een image te maken, en deze op de een of andere manier te mounten. Om vervolgens deze in een speler af te spelen.

Maar ja, welke speler?

• G33rt
Je kunt wel alle vobs achter elkaar plaatsen om zo een media list te krijgen, dat werkt wel (heb ik zelf ooit gedaan) :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 09 december 2003 @ 23:38:
Je kunt wel alle vobs achter elkaar plaatsen om zo een media list te krijgen, dat werkt wel (heb ik zelf ooit gedaan) :)
En ook dat heb ik geprobeerd, want dan worden de ifo files niet geladen en mis ik de subtitels. Wat wel als voordeel is dat er geen menu voor zit, en dus de speler gewoon door speeld.

Maar zonder die ifo dus geen geen sub.

• G33rt
Hm, ik kijk mn films altijd zonder subs en stond daar niet bij stil, sorry :)

ik zal eens kijken of ik een workaround in powerdvd kan vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog aan het zoeken geweest. Maar kan nog steeds geen bevredigend antwoord op mijn vraag vinden. Heeft iemand nog ideen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens mij kan zoomplayer alles wat je verlangt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1