De titel is wat wazig, dus hier een duidelijkere uitleg
:
Ik heb een sub die een tabel dynamisch vult met wat gegevens uit een database. Er wordt per rij een 'delete'-imagebutton in de eerste cel gezet. Dit gaat allemaal prachtig mooi, afhankelijk van het aantal records in de DB maakt hij de rijen met knopjes aan:
Kolom 0 is de ID van de record, die dus niet zichtbaar in de tabel wordt gezet, maar als index aan de imagebutton wordt toegevoegd om hem later uniek te kunnen identificeren. Ik weet ook niet of ik dit helemaal goed doe.
Nu de tricky part:
Ik wil de 'click' method van die knopjes buiten de sub handlen, maar buiten de sub bestaan de buttons niet. Binnen een sub kan ik geen sub aanmaken voor de eventhandler, dus dat valt ook af.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb een sub die een tabel dynamisch vult met wat gegevens uit een database. Er wordt per rij een 'delete'-imagebutton in de eerste cel gezet. Dit gaat allemaal prachtig mooi, afhankelijk van het aantal records in de DB maakt hij de rijen met knopjes aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Do While drSeminars.Read()
Dim tr As New TableRow()
Dim cdelete1 As New TableCell()
tr.Cells.Add(cdelete1)
Dim t = cint(drSeminars.Getvalue(0))
Dim btDelete(t) As ImageButton
btDelete(t).ImageUrl = ("deletebutton.gif")
cdelete1.Controls.Add(btDelete(t))
For c = 1 To (drSeminars.FieldCount - 1)
v = drSeminars.GetValue(c)
Dim td As New TableCell()
tr.Cells.Add(td)
td.Text = v
Next
tblSeminars.Rows.Add(tr)
Loop |
Kolom 0 is de ID van de record, die dus niet zichtbaar in de tabel wordt gezet, maar als index aan de imagebutton wordt toegevoegd om hem later uniek te kunnen identificeren. Ik weet ook niet of ik dit helemaal goed doe.
Nu de tricky part:
Ik wil de 'click' method van die knopjes buiten de sub handlen, maar buiten de sub bestaan de buttons niet. Binnen een sub kan ik geen sub aanmaken voor de eventhandler, dus dat valt ook af.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?