[bootprob] pc boot slecht (beep code)

Pagina: 1
Acties:

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

1 van de pc's hier thuis wil niet goed booten. Als ik de pc aanzet dan hoor ik beepjes, van een dikke seconde oid, en daarna een pauze van een dikke sec, en dan weer zo'n piepje. Dit gaat de hele tijd door tenzij ik de pc reset met de resetknop, vaak gebeurd daarna het zelfde, maar als ik ongeveer 20x op de resetknop gedrukt hebt dan boot ie goed. Ik zelf ben bang dat et iets is met het moederbord of geheugen, waarom weet ik ook niet....

Specs van de pc:
Chaintech 7VJDA (kt266a)
AMD Athlon XP 1800+ (palomino)
512DDR RAM (pc2100, ik dacht noname, maar AIDA32 zegt dat et SAMSUNG M3 is)
Aopen GeForce 3 TI500
Soundblaster Live 5.1
Maxtor 40 gig hdd
LG dvdrom 16x
samsung 16x fikker

Het probleem begon 2 a 3 weken geleden, maar ik moet steeds vaker op de reset knop drukken voor de pc boot. Dit is niet helemaal de bedoeling lijkt me zo :).

Verder vond ik dit over Award biossen:

Award BIOS beep codes
Award uses the least of any of the BIOS manufactures just two codes, they prefer to display a message on the screen state the error. The only time you will get any beeps is if the video cards fails or a RAM problem.

Ik heb echter de videokaart en het ram uit de pc gehaald en er opnieuw ingestopt.

edit: ik zal zo ff een filmpje van de beepjes online gooien.

edit2:

Filmpje: http://jan.erik1.nl/zooi/Film.wmv (let niet op de slecht kwali, tis alleen om et kleiner dan 1 mb te houden ;), en down et alleen als je het echt wil zien, want mn verbinding is niet sneller dan 16Kb/sec, en ik gebruik al 7 kB aan et uppen naar een ftp....)

[ Voor 20% gewijzigd door SuperPaddo op 08-12-2003 17:01 ]

Grolsch Royce!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Leuk filmpje ;)

Klinkt idd als een memory error. Mijn eerste impuls is dat je mobo de geest heeft gegeven. Heb je gecontroleerd of de elco's niet geploft zijn? Waar je ook even naar kunt kijken is je voeding, misschien dat die de boel ophangt.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
SuperPaddo schreef op 08 december 2003 @ 16:52:
Verder vond ik dit over Award biossen:

Award BIOS beep codes
Award uses the least of any of the BIOS manufactures just two codes, they prefer to display a message on the screen state the error. The only time you will get any beeps is if the video cards fails or a RAM problem.
Dat komt daar dus vandaan :).

Elco's zijn oke, ik kreeg nog een tip over het geheugen aandrukken, maar dit had ik al gedaan... en et lijkt me sterk dat de voeding het is, als de pc eenmaal aanstaat blijft ie ook werken, met een rotte voeding zou dit vast niet het geval zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door SuperPaddo op 08-12-2003 19:04 ]

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Heb het mem en de vga kaart nog eens goed aangedrukt en het mem/vga slot uitgeblazen.

Alles had geen effect, ik dacht net dat ik em had vermoord, maar na 30x op de reset knop oid gedrukt te hebben boote de pc eindelijk.

Nu de pc geboot is is ie ook stabiel dus, maarja, als ie morgen weer aangaat waarschijnlijk weer het zelfde :(.

Grolsch Royce!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer anders ff het geheugen in een ander slot, misschien is het slot waar het reepje altijd in heeft gezeten brak ofzo?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik wil mijn topic toch nog even schoppen :).

Het probleem is er nog steeds, en valt dus nog steeds op te lossen door een x aantal keer de reset knop in de dtukken. Geheugen zit al in een ander slot, en alles is goed aangedrukt. Iemand nog suggesties? (het zit echt _goed_ vast, dus zeggen duw het nog eens aan hoeft niet :P)

Grolsch Royce!

Verwijderd

6 woorden:

druk je geheugen nog eens aan! :D

ehm nee, je geheugen is gewoonn stuk, had ik ook. En dan denk je dat het iets anders is, maar nee ander geheugen en alles is oke!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb memtest gedraait, en volgens memtest zijn er geen errors? Lijkt me sterk dat het stuk is, dan zal ik dat in windows toch ook moeten vernemen?

Grolsch Royce!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Na een tijdje ging de pc van mij niet eens meer aan. Heb hem toen maar weggebracht, bleek de voeding, processor EN geheugen kapot te zijn! May-b dit is ook bij jou het geval.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Dit lijkt me wel erg stug :P. Memtest geen geen probs, voeding start altijd (ook bij de piepjes, logisch eigenlijk..) en de cpu heeft nog nooit een andere plek gezien dan in deze pc (ook nooit eruit gehaald, of coolert verwisseld).

Ik heb nog wel een 1800+ tbred over (zit een palomino in) en een 300 watt voeding, maar ik ben er niet erg happig op om deze te gaan assembleren in deze pc (ik heb geen ervaring met coolers op socket a cpu's namelijk).

edit: prime95 geeft ook geen errors.

[ Voor 9% gewijzigd door SuperPaddo op 28-05-2004 23:31 ]

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
*kick* we zijn weer wat dagen verder :P.

Grolsch Royce!

• powerflux
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik had vroeger een asus (ja, totaal ander merk) en daarbij betekende dit piepje: je processor is (bijna) overleden, of je hebt een hitteprobleem.

ik heb ook zitten rammen op m'n geheugen, dacht soms dat dit effect had.

de temperatuuruitlezing van een processor is vaak helemaal gaar als hij aan het overlijden is - dus dan kloppen de opties van het piepje.

ik heb het zo es doorgelezen, en heb je het al geprobeerd met een andere proc?

*ik had ook een palomino 1800+, wat een toeval :)
toen een 2500 (333) gekocht en ik kon weer vrolijk gamen.
(kheb nu ook een nieuw moederbord, dat werd onderhand het oudste onderdeel, maar hij werkt wel nog perfect. geheugen gaat ook nog steeds heel vrolijk mee)

[ Voor 34% gewijzigd door powerflux op 31-05-2004 08:53 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor je reply. Ik heb hier thuis nog een nieuwe 1800+ tbred liggen (vraag me niet waarom :P), deze zou ik kunnen gaan testen (dan wil ik echter eerst wel een wat leukere cpu fan kopen).

Ik vindt wel dat de cpu er erg lang over doet om dood te gaan dan, aangezien ik er eind vorig jaar al last van had (ondertussen is het niet verbeterd/verslechterd).

Verder is deze cpu onder full load 54 graden. Vernam jij verder nog problemen dan, behalve bootproblemen? (dus in Windows oid)

Grolsch Royce!

• powerflux
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

nee, als hij het eenmaal deed, dat deed hij het ook goed.

is je kast ooit omgevallen? klein stukje van de "core" of net-niet core kan heel lang voor problemen geven, voor uiteindelijk de moed helemaal op te geven.

het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maarja, als je de spullen hebt, waarom zou je het dan niet proberen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door powerflux op 31-05-2004 09:31 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Pagina: 1