Ik heb zojuist vanuit pcdos een partition to partition clone gemaakt van mijn 40Gb WinXP bootdisc naar een nieuwe 120Gb disc. Ik heb hiervoor Ghost 8.0 gebruikt. Zover ik kan zien is de clone goed gelukt, hij geeft in WinXP ook nog de goede vrije ruimte weer die de disc hoort te hebben. Het enige probleem dat ik nu heb is dat de pc niet wil booten vanaf de nieuwe HD. De jumpers enz staan allemaal goed. Is er nog iets anders dat ik moet doen, of had ik beter disc to disc kunnen doen? Alvast bedankt.
Yep, bij partitie tot parititie moet je die partitie actief maken, met b.v. fdisk.Is de partitie actief?
(Bij disk tot disk hoeft dit niet)
[ Voor 33% gewijzigd door djexplo op 08-12-2003 16:53 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Waar zou ik dat aan kunnen zien, in Windows zijn alle bestanden die erop staan toegankelijk.
Je moet Schijfbeheer gebruiken om de partitie actief te maken. Dit kan ook met een Win9x opstartdiskette (fdisk).
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Dit gaat me ff te snel, kan ik ook via WinXP de partitie actoef maken of alleen via fdisk en hoe moet ik dit doen?
Hier kan dat!
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Als je partitie -> partitie doet, dan neemt hij je Master Boot Record niet mee, moet je dus wel om denken.
[ Voor 3% gewijzigd door MissingDog op 08-12-2003 16:58 ]
Ja okee in het management, maar daar staat ie online, of moet er dan ook nog actief achter staan en hoe doe ik dat?. Hoe krijg ik het master boot record wel mee?
[ Voor 55% gewijzigd door tommy6 op 08-12-2003 16:59 ]
Uit de windows helptommy6 schreef op 08 december 2003 @ 16:57:
Ja okee in het management, maar daar staat ie online, of moet er dan ook nog actief achter staan en hoe doe ik dat?. Hoe krijg ik het master boot record wel mee?
Right-click the primary partition you want to mark as active, and then click Mark Partition as Active.
[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 08-12-2003 17:07 ]
Ik heb hem nu dus actief gemaakt en dat helpt, alleen heb ik nu een ander probleem. De disc boot gewoon op komt in Windows, alleen hij komt dan niet verder dan het opstartscherm. Dus een blauw scherm met het windows logo (ook in de safe mode). Iemand hier nog een suggestie voor?
Draait de image op andere hardware?tommy6 schreef op 08 december 2003 @ 17:26:
Ik heb hem nu dus actief gemaakt en dat helpt, alleen heb ik nu een ander probleem. De disc boot gewoon op komt in Windows, alleen hij komt dan niet verder dan het opstartscherm. Dus een blauw scherm met het windows logo (ook in de safe mode). Iemand hier nog een suggestie voor?
Nee, in exact hetzelfde systeem, ik doe het namelijk omdat de huidige hd een hoge bijtoon heeft gekregen sinds een aantal dagen. Waarschijnlijk lagertje ofzo.
misschien had je tog Disk2Disk moeten doen!
Heb je je ori disk nog...probeer dat eens....
Anders weet ik t zo ook niet ff....
Heb je je ori disk nog...probeer dat eens....
Anders weet ik t zo ook niet ff....
Pagina: 1