Toon posts:

TV-Out prob: Wel beeld, geen films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht. (Ati 9600) TV-out is nu s-vhs, dus nieuwe kabel gekocht.

Aangesloten, werkt prima. Perfect beeld op mijn TV! Alleen het probleem is dat ik geen films kan afspelen. WMediaPlayer geeft gewoon zwart beeld, maar ook PowerDVD. Het vreemde is dat ik tegelijkertijd op mijn monitor wel de film kan bekijken, maar niet op tv.

Heb ik eerder gehad alleen ik weet niet hoe ik heb het opgelost. Een of ander instelling! Ik heb geprobeerd de resolutie lager te zetten, but it doesn't help!!!

Anyone got an idea?!?!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 18:06
Zet hardware versnelling lager in het tabje probleem oplossen van de beeldscherm eigenschappen, dan zou je met powerdvd wel een filmpje af moeten kunnen spelen op je tv.
Windows media player werkt ook niet bij mij.

[ Voor 22% gewijzigd door THxZ0NE op 08-12-2003 17:38 ]

Verwijderd

Bij mijn Radeon Mobile kun je bij display settings kiezen welke monitor je 'primary' is. Of je dus films op je tv of je monitor ziet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 16:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ga naar Display properties -> advanced
Kies daar tabblad displays en zet bij de tv clone aan (dat is dat blouwe knopje met die twee overlappende windowtjes erop)

Ga vervolgens naar tabblad Overlay en druk daar op Clone mode options. Selecteer hier Theater mode,'same as source video' en je tv afmetingen.

Als het goed zal, zodra je een film start, deze fullscreen op je tv komen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

ATI kaartjes..

ff ergens in de instellingen van je monitor.. kan je aangeven dat je TV even primary is (normaal is dat je monitor) en dan wordt het DVD-beeld op jouw monitor zwart (net als nu op je TV) en dan wordt je DVD beeld op je TV .. een echt DVD beeld :) (joepie ? )

ik weet de precieze plaatsen waar je moet klikken niet zo maar ik geloof dat je het zo wel moet doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Of niet daaaan!! HET WERKT!!!!

Mijn eerste dag, eerste post, eerste replies... AND THE SHIT is working! Beloofd veel goeds!!

THxZONE: Hardwareversnelling bijna op zn laagst werkt! Ik begrijp alleen niet waarom mijn oude graphics-card het wel aan kon (asus v7..nogwat..) en mijn nieuwe die dus VEEL beter hoort te zijn, het niet aan zou kunnen?! What's the deal?! Komt dat door s-vhs?! Vergt dat meer prestatie?!

Met de ati drivers&software loopt het allemaal een beetje in de war. Ik kan niet meer zo makkelijk primaire & secundaire beeldschermen kiezen als voorheen. Ook als ik alleen mijn tv als uitvoer-apparaat wil gebruiken loopt in de war! Vaag allemaal!

Janoz: Ik zie niet precies wat jij allemaal ziet, maar dat overlay wel. En het werkt! Ik kan zelfs weer de hardware-acceleratie op max zetten.

THNK U ALL!!!!
Pagina: 1