Toon posts:

Noodzaak van een Netiquette

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

wat is eigenlijk de noodzaak van een Netiquette, op het internet kan ik het niet zo goed vinden.

MVG,

R3n3gad4.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hey :w

Waar heb je het over :P? Welke netiquette bedoel je? Die van GoT? Wat meer toelichting is wel nodig :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44

Stewie!

Keen must die!

Grote noodzaak:
* wat je op je website mag doen (bijvoorbeeld geen auto installers van spyware bij bezoek van website, etc)
* geen spam, etc

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Netiquette is (zoals misschien bekend) een vriendelijke alternatief van omgangsregels. Zoals we hier op GoT hebben afgesproken elkaar niet te groeten binnen topics omdat de Tweakert altijd groet. Je kunt het zien als een protocol. Als de mensen over de hele wereld niet hadden afgesproken om TCP/IP te gaan gebruiken, hadden we ook geen netiquette nodig gehad.

.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik zie het altijd maar als een soort van gedrags regels, eigenlijk gelden ze overal, en hoort iedereen zich er aan te houden, maar sommige mensen vergeten dat.

Normen en waarden dingetjes, zo zou ik dus niet iemand zomaar mogen uitschelden, of bedreigen, in een nettiquete staan ook zulke 'gedragsregels' :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

'tis De bedoeling dat je toch zelf een beetje onderzoek doet. Als je de GoT-FAQ's er gewoon eens op had nagelezen had je al een heel stukje inleiding kunnen zien met het 'waarom' van de Netiquette op een forum als GoT:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Lees overigens ook de rest van de info in die link maar door, vooral het stukje over een openingspost.

[ Voor 15% gewijzigd door intoxicated op 08-12-2003 16:29 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.