Toon posts:

[Excel] nullen voor getal

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om in excel een kolom met getallen allemaal vijf-cijferig te krijgen. Dit betekent dat, wanneer het getal 1234 in cel A1 staat in B1 01234 komt te staan. Wanneer in A1 1 staat moet dit dus worden 0001.
Ik gebruik nu de volgende formule:

=RECHTS(HERHALING("0000";5-(LENGTE(A1))))&A1 . Dit resulteert echter in het geval van 1 in 01. Hier snap ik niks van; er zouden toch meer nullen voor moeten komen (in dit geval 4). Wanneer dat werkt kan ik namelijk met de "als(lengte)" formule alle getallen "dekken". Iemand enig idee waarom het niet kan werken?

Verwijderd

=HERHALING("0"; 5 - LENGTE(A1))&A1

Doet het hier gewoon hoor, ik weet waar jij je formule vandaan hebt, maar je doet een en ander niet goed zover ik zie (ff snel).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Ben erachter dat een paar haakjes een wereld van verschil kunnen uitmaken :) .

En daar heb ik me dan ook weer blind op gestaard. Formule heb ik van www.mrexcel.com gehaald.....

Verwijderd

Dit kun je doen door te kliken op cel eigenschappen.
dan aan gepast, en geeft direct onder type het aantal nullen op:
b.v. 00000,
in het voorbeeld zie je dan 000001 verschijnen.

Succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 16:17:
Dit kun je doen door te kliken op cel eigenschappen.
dan aan gepast, en geeft direct onder type het aantal nullen op:
b.v. 00000,
in het voorbeeld zie je dan 000001 verschijnen.
Succes.
ja, maar je hebt dit wel 's nodig in combinatie met andere zaken, dus niet alleen die formule om die nullen ervoor te googelen.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11

Sherlock

No Shit

In het voorbeeld van de TS klopt dit wel gewoon hoor, en het is veruit de makkelijkste manier.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

JerryH schreef op 08 december 2003 @ 16:27:
In het voorbeeld van de TS klopt dit wel gewoon hoor, en het is veruit de makkelijkste manier.
Juist. Overigens is het ook met een uitvoerfunctie eenvoudiger te doen: =TEXT(A1;"00000").

Maar het kan nog eenvoudiger, als ik lees dat de ts "getallen [wil] dekken". ISNUM() zal in het nederlands wel ISGETAL of zo zijn. Krijg je

=ALS(ISGETAL(A1);...;...)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

De oplossing, (is al gemeld), maar waar ik voor ga is een custom type in te stellen van 00000

E-Developing

Pagina: 1