[Versatel Belgie] Free ADSL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Topicstarter
Van Webwereld:
Versatel introduceert adsl zonder abonnement
Maandag, 8 december 2003 - Verstatel België brengt Free ADSL op de markt. Hierbij betalen abonnees alleen voor de verbruikte surfminuten en niet voor een abonnement.

Door Laurens Verhagen 2 reacties

Met Free ADSL van Versatel hoeven Belgen geen abonnementskosten te betalen. Hiermee maakt de telco gebruik van een bedrijfsmodel dat in het verleden ook al grote populariteit genoot. Destijds ging het echter niet om adsl, maar om 'ouderwets' inbel-internet.

"Eindelijk wordt adsl betaalbaar voor iedereen", zo stelt Versatel. Het bedrijf maakt met de introductie naar eigen zeggen snel en voordelig internetten voor ruim 95 procent van de Belgische huishoudens mogelijk. Het product is bedoeld voor mensen die internet hoofdzakelijk gebruiken voor e-mailen en surfen.

De snelheid van Versatel Free ADSL bedraagt 512 Kbps downstream en 256 Kbps upstream. Het is nog niet bekend of Verstatel ook in Nederland een dergelijk pakket op de markt brengt.

In ons land bestaat voor consumenten op dit moment nog geen mogelijkheid om adsl zonder vaste kosten te nemen. Wel heeft KPN deze optie momenteel in onderzoek. Met het product - DirectDSL genoemd - moet het mogelijk zijn om adsl te gebruiken zonder tussenkomst van een provider.
Even wat prijzen van Versatel.be:
Per minuut online: € 0,0425*
* Connectiekost € 0,25 per ADSL sessie
Alle prijzen zijn inclusief BTW.
Nu nog wachten wanneer dit in Nederland komt (DirectADSL).

Wat denken jullie; is een dergelijk product interessant, of kan het dit worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Anoniem: 42142 schreef op 08 december 2003 @ 15:52:
Wat denken jullie; is een dergelijk product interessant, of kan het dit worden?
Ik denk dat het niks wordt (in nederland althans, ik weet niet wat de belgische prijzen zijn). Je kan tegenwoordig zijn zon al voor 14,95 p/m een lite abbo afsluit. Je heb hier dan wel een datalimiet, maar je kan wel de hele maand online zijn voor een vast bedrag en dit is het waar veel mensen om gaat. En wat is 14,95 nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 08 december 2003 @ 15:55:
[...]

Ik denk dat het niks wordt (in nederland althans, ik weet niet wat de belgische prijzen zijn). Je kan tegenwoordig zijn zon al voor 14,95 p/m een lite abbo afsluit. Je heb hier dan wel een datalimiet, maar je kan wel de hele maand online zijn voor een vast bedrag en dit is het waar veel mensen om gaat. En wat is 14,95 nou ?
Ik heb de prijzen erbij gezet.
Even uitgerekend wat een 24/7 verbinding op deze manier, per maand, gaat kosten:
code:
1
2
3
   30 dgn * 24 uur = 720 uur
  720 uur * 60 min = 43200 min
43200 min * 0,0425 = 1836 eur

I rest my case, dik geld verdienen voor die lui bij Versatel. Want als we terug gaan rekenen van een lite abbo van 32,95 per maand naar de prijs per minuut kom je uit op:
code:
1
2
3
   30 dgn * 24 uur = 720 uur
  720 uur * 60 min = 43200 min
32,95 / 43200 = 0,00076 eur per minuut

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 42142 op 08-12-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ok, elke dag 1 uur:
30 * (60 * 0.0425 + 0.25) = 84,- per maand !!!

Ben ik nou gek of is gewoon ONTZETTEND duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Tis gewoon ontzettend duur, voor mensen die alleen emailen en surfen kun je dan nog beter internetten via de telefoonlijn.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 22:57
Telefoon is ongeveer EUR 2 / uur, dus EUR 0,03 /min. Is dit toch nog de helft duurder bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wel cute, Zon Budget, die van 14,95, die loopt juist _over_ het versatel netwerk, en dit adsl abo kost evenveel als zon-gratis, wat ook een redelijk duur abo is. Vanaf 7uur per maand internetten is een cheap adsl abo met abo-kosten dan voordeliger uit mijn hoofd, dus enkel het feit dat het wat sneller is is mooi meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Skaah schreef op 08 december 2003 @ 16:16:
Telefoon is ongeveer EUR 2 / uur, dus EUR 0,03 /min. Is dit toch nog de helft duurder bijna.
Dat is niet waar. Telefoon is in dal uren een stuk goedkoper, minder dan een euro per uur. Daluren gelden op behoorlijk wat uurtje, en in het weekend. Tevens kun je natuurlijk er ook nog een voordeelnummer van maken, of bellen via Tele2 of iets dergelijks, EN je hebt ook nog zo'n HETNET aanbieding waarbij je voor 3,95 heel wat minuten krijgt.

Qua prijs is het dus niet concurrerend, alleen qua snelheid. Maar mensen die zo weinig internetten geven vaak ook niks om snelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 08 december 2003 @ 16:25:
[...]

Dat is niet waar. Telefoon is in dal uren een stuk goedkoper, minder dan een euro per uur. Daluren gelden op behoorlijk wat uurtje, en in het weekend. Tevens kun je natuurlijk er ook nog een voordeelnummer van maken, of bellen via Tele2 of iets dergelijks, EN je hebt ook nog zo'n HETNET aanbieding waarbij je voor 3,95 heel wat minuten krijgt.

Qua prijs is het dus niet concurrerend, alleen qua snelheid. Maar mensen die zo weinig internetten geven vaak ook niks om snelheid....
Zelf had ik gehoopt dat KPN met een ADSL-verbinding zou komen die veel goedkoper is dan huidige Lite-abbo's maar als KPN het van dit voorbeeld afkijkt dan lijkt het me echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14

samo

yo/wassup

Belgische ADSL prijzen lopen ong vanaf 35,-/maand... misschien zelfs 30 maar da weet ik niet zeker.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 22:11

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Lijkt me echt niks:
Een van de goedkoopste (voor zover ik weet, ik zit de markt niet de hele tijd te volgen)ADSL abbo's in België is Tiscali, die kost 35 €/maand btw inc.
35 €/maand / 0,0425 €/min = 823.5 minuten/maand = 206 minuten / week = minder dan een halfuur/dag, en dan reken ik de connectiekost nog niet mee. Dus even je mail checken en dan ADSL maar weer af, anders wordt het te duur |:(

[ Voor 10% gewijzigd door The Bad Seed op 08-12-2003 16:31 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

Hmmm. Denk dat dit heel wat boze klanten gaat opleveren. Als ik naar mezelf kijk ga ik vaak 'effe internetten' en zit ik de volgende dag nog te prutsen op de compu. Als je dat met een 'op het eerste gezicht goedkoop ADSL verbindingkje' doet krijg je de deksel mooi op je neus! Hoop dat het wel algemeen bekend wordt dat het niet zo voordelig is!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Eijkb schreef op 08 december 2003 @ 16:33:
Hmmm. Denk dat dit heel wat boze klanten gaat opleveren.
Laat ze lekker boos zijn. :?
De kosten staan er duidelijk bij, bij het afsluiten van het abbo. Dat iemand die neit leest, is dat dan de schult van de provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 08 december 2003 @ 16:40:
Laat ze lekker boos zijn. :?
De kosten staan er duidelijk bij, bij het afsluiten van het abbo. Dat iemand die neit leest, is dat dan de schult van de provider ?
Dat kan wel waar zijn maar natuurlijk lijkt het heel goedkoop aangezien de prijs per minuut vermeld staat. Als je even gaat rekenen blijkt het echter gewoon heel duur.

Het lijkt me trouwens beter om per MB/GB af te rekenen (en dan liefst tegen een heel gunstig tarief natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Ik vind het behoorlijk prijzig 2.55 euro per uur en dan nog 0.25 euro per 'inbel-verbinding'.
Ik denk dat het vooral intressant is voor mensen die echt bijna niks internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 47550 schreef op 08 december 2003 @ 17:21:
Ik vind het behoorlijk prijzig 2.55 euro per uur en dan nog 0.25 euro per 'inbel-verbinding'.
Ik denk dat het vooral intressant is voor mensen die echt bijna niks internetten!
En ook voor die mensen zal het wel niet interessant zijn aangezien je waarschijnlijk wel iets van aansluitkosten hebt. Je zult tenslotte wel een vrij prijzig modem moeten kopen. En als je echt zo weinig internet kan je ook wel af met een 56 K modempje

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16
Als ze gewoon per MB afrekenen lijkt het me een stuk eerlijker als je toch aan een abbo begint waar je alleen voor het gebruik betaalt. Omdat dit zo duur is denk ik dat alleen mensen die heel af en toe even snel willen internetten dit nemen, levert Versatel dus niet al te veel op maar ze hebben wel vaste kosten per aansluiting, ben benieuwd hoe lang dit zal bestaan. Ze hopen natuurlijk dat mensen de rekening even vergeten en het dan zo leuk vinden dat ze opeens heel veel gaan internetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Pc123 op 08-12-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een abonement per MB lijkt mij ook wel leuk, al zie ik providers er nog wel voor aan om 0,50 per 100MB te gaan vragen 8)7..

Overigens is Direct DSL helemala niet vergelijkbaar met dit, direct DSL wordt gewoon een jaarabonnement met datalimiet, met verschillende adsl typen beginnend bij 384kbps (voor wènig :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op 08 december 2003 @ 23:38:
Een abonement per MB lijkt mij ook wel leuk, al zie ik providers er nog wel voor aan om 0,50 per 100MB te gaan vragen 8)7..
Maar met een prijs van 0,50 per 100MB zit je al op 5 euri voor een gieg (want providers rekenen dan waarschijnlijk 1000MB i.p.v. 1024MB). Als je dus heel weinig download en nu bijv. voldoende hebt aan 1 gig zoals bij bijv. Planet Lite dan zit je hier goed mee.
Overigens is Direct DSL helemala niet vergelijkbaar met dit, direct DSL wordt gewoon een jaarabonnement met datalimiet, met verschillende adsl typen beginnend bij 384kbps (voor wènig :P).
Hoe kom je aan deze informatie? Welke types komen er nog meer en hoe weet je zo zeker dat er een jaarabbo bij KPN dient te worden afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En wat las ik tot mijn verbazing op ZDNet.nl over dit (dure) produkt:
De dienst bestaat uit een adsl-verbinding met een downloadsnelheid van 512 Kbit/s, een uploadsnelheid van 256 Kbit/s, drie mailboxen en gratis bescherming tegen virussen en spam. De grootste beperking die wordt opgelegd is echter de maximale hoeveelheid data die binnengehaald mag worden: die bedraagt nauwelijks 250 megabyte per maand, circa 8 MB per dag. Bij een reguliere adsl-account met een forfaitair tarief kun je algauw veertig keer zoveel downloaden, als er al sprake is van een limiet.

Bij Versatel kan de gebruiker nog wel megabytes bijkopen voor 5 eurocent per megabyte maar het blijft toch bijzonder krap. Versatel redeneert dat Free ADSL vooral bedoeld is voor mensen die niet veel meer doen dan e-mailen en surfen. Naast Free ADSL komt Versatel ook met Always ADSL. Dit aanbod heeft dezelfde voordelen (en beperkingen) als Free ADSL, maar de gebruiker kan hierbij surfen voor een vast bedrag van 19,90 euro per maand.
Kan het nog kneuteriger vraag ik me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van Webwereld:
KPN maakt adsl-overstap binnen netwerk makkelijker
Woensdag, 10 december 2003 - Het overstappen van adsl-abonees van de ene KPN-provider naar de andere moet eenvoudiger worden. KPN werkt hard aan een oplossing.

Door Laurens Verhagen 4 reacties

Diverse medewerkers van KPN hebben inmiddels al een cursus gevolgd voor een nieuw administratiesysteem dat KPN binnenkort in gebruik zal nemen voor adsl-klanten. "Wij werken nu nog met een verouderd invoersysteem. In dit systeem is het straks mogelijk om ook 'Direct ADSL' aan te vragen, dus zonder provider", zo meldt een bron binnen KPN tegenover WebWereld.

Wie op dit moment als adsl-abonnee van bijvoorbeeld Planet Internet wil overstappen naar XS4ALL (beide dochters van KPN) ondervindt hierbij grote moeilijkheden. Eerst moet namelijk de adsl-lijn fysiek ontmanteld worden om daarna opnieuw te worden aangesloten.

Nadeel is dat de consument minimaal een maand zonder adsl komt te zitten en geconfronteerd wordt met opnieuw aansluitkosten. Hieraan moet met het nieuwe systeem een einde komen, zodat er geen drempels meer zijn bij het overstappen.

Wanneer het nieuwe systeem wordt ingevoerd, is nog onduidelijk. Een woordvoerster van KPN wil geen details kwijt over het administratiesysteem. "We zijn nog aan het onderzoeken hoe processen vereenvoudigd kunnen worden", aldus de zegsvrouw.
Zal denk ik niet meer zo lang duren wanneer KPN de definitieve Direct ADSL-plannen bekend maakt.
Pagina: 1