Canon BJC 6200 + foutcode

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44
hallo ,

ik zit met een canon bjc 6200 die niet meer wil printen ,
de software geeft verschillende foutmeldingen , koppen uitlijnen en kan de printer niet vinden , een nieuwe kabel heeft niets uitgehaald ,

maar de printer zelf geeft via het ledje 6 keer krinperend oranje en dan 1 keer groen aan , is nu de printer stuk of zijn de koppen of kop en dan welke stuk ?

antwoorden en tips zijn welkom , en wordt nu namaak spul geprint en hij is al 3 jaar oud .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Ruud2001
  • Laatst online: 19-05 08:41

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op deze site kun je meer info vinden over de errorcode die je printer aangeeft.

Zoals je daar kunt lezen geeft de printer dmv de knipperende lampjes aan dat het waste inkt reservoir vol is.

Als we dan verder lezen komen we de volgende oplossing tegen die het probleem mogelijk kan verhelpen:
Waste Ink Counter Reset

1: Power off printer and covers closed
2: Hold down the Resume button then press and hold POWER, the Green Indicator will light.
3: While holding down POWER , release RESUME
4: Double click (2 clicks) RESUME then release BOTH POWER and RESUME and wait still the printer stops blinking.
5: When the indicator lights steady, press RESUME three(3) times. The indicator should be ORANGE.
6: Press Power to set data

To Set Model
1: Power off printer and covers closed
2: Hold down the Resume button then press and hold POWER, the Green Indicator will light.
4: Double click (2 clicks) RESUME then release BOTH POWER and RESUME and wait still the printer stops blinking.
5: Press resume 4 times, Green Indicator should be lite.
6: Press POWER to enter the MODEL setting mode.
7: The Indicator will be GREEN to indicate the printer is set to BJ-F620,
To Set BJC-6200, press RESUME 1 time only, the indicator should be ORANGE.
8: Press POWER to save

To Print A Test Page
1: Power off printer
5: Press POWER.
suc6 ermee! :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Misterpc
  • Laatst online: 20:44
bedankt voor de reactie , ik heb zelf nieuwe koppen erin gezet en het probleem lijkt verholpen voor zolang het duurt ,

ik heb toch nog de foutcode tabel van een cd af weten te halen en het blijkt , (erg duidelijk is het niet) , dat de koppen welke weet ik niet kapot zijn ..

bedankt

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west