Toon posts:

geen overklok mogelijkheid op matsonic ms8137c?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een matsonic ms8137c moederbord (lekker bekend merk), hierop een AMD athlon 2400+. en een hele grote luchtkoeling zoiets groots heb ik niet veel vaker gezien. dus ik wou eens gaan expirimenteren met overklokken, maar dat moederbord wil niet echt meewerken. er zit niet iets op waarmee ik de multiplier kan verhogen en als ik de fsb verhoog van 133 naar 140 wordt ie al instabiel (niet echt warm). ook als ik de Vcore verhoog wordt dit niet beter. is er ook een mogelijkheid om de multiplier (die niet in het bios en ook niet op het moederbord aanwezig is) te verhogen?

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

multiplier is gelockt

heb je ook al gekeken naar je geheugen, welke soort je daarvan erin hebt zitten.
als je je FSB omhoog gooit, dan word je processor wel sneller (en kan het misschien ook wel aan), maar ook je geheugen (en pci en agp) gaan dan sneller werken

misschien zit daar wel de bottleneck.

verder erg weinig details om je goed te kunnen helpen. post eens wat voedingswaardes, temps, specs enzo

[toevoeging]

Welkom op GoT :)

Hier en hier, misschien nuttig om even te lezen

[/toevoeging]

[ Voor 47% gewijzigd door DoingK op 08-12-2003 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier een paar specs

amd athlon 2400+
matsonic ms8137c
640MB ddr pc2100
ati radeon 9000pro
350 watt voeding

verder zijn er geen specs nodig voor het overklokken toch?
de temperatuur ligt rond de 42 graden. na flink wat 3d werk te hebben verzet zit die ongeveer op 48 graden.

• DoingK

DoingK

kijk je geheugen werkt dus ook op max 266MHz (fsb 133 dus) , kan dus ook goed daar aan liggen, heb ik zelf namelijk ook

probeer eens pc 2700 of hoger geheugen, en kijk dan eens of je processor wel sneller wil
of je zou de Vgeheugen wat hoger moeten zetten, misschien dat dat helpt, maar kans is niet zo groot denk ik

[ Voor 21% gewijzigd door DoingK op 08-12-2003 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja weet je wat dat kost kan ik net zo goed een nieuwe proc kopen. maar daar gaat het niet om. ik heb trouwens nog een bios update gevonden op matsonic.com. is er veel risico aan flashen verbonden?

• DoingK

DoingK

daar zijn hier topics genoeg over te vinden, maar heb je de faq en de links die ik je gegeven heb al goed doorgelezen?

is over bijna alles wel iets te vinden hier hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
o jawel. dat van dat flash is natuurlijk wel te vinden, maar de vraag die ik stelde niet. behalve een vraag van overklokken van 1800+ op het zelfde moederbord maar daar begonnen ze over de fsb end dat werkt absoluut niet op dat kreng.

• DoingK

DoingK

flashen > zit altijd wel risico aan, maar als je doet wat er gezegd word, moet het goed gaan
overklocken > je processor zal het wel aankunnen (meer als je nu hebt) maar je geheugen zal dan het probleem worden
Multiplier > die is gelockt bij Athlon processoren, kan dus niet hoger
fsb > kan dus omhoog, maar zul je waarschijnlijk niet om je geheugen heen kunnen

antwoorden genoeg? (was ook al te lezen in wat ik eerder gezegd heb)

[ Voor 5% gewijzigd door DoingK op 08-12-2003 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar er zijn genoeg moederborden waar je de multiplier wel omhoog kan zetten (veel asus moederborden bijvoorbeeld) is die optie er met een bios update niet in te krijgen dan? lees maar eens dat bericht van amd en hp van vandaag. maar ook andere forums spreken ze er wel over. ik zou zo graag willen dat dat met mijn fuh yong hai geval ook kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 17:41:
ja maar er zijn genoeg moederborden waar je de multiplier wel omhoog kan zetten (veel asus moederborden bijvoorbeeld) is die optie er met een bios update niet in te krijgen dan? lees maar eens dat bericht van amd en hp van vandaag. maar ook andere forums spreken ze er wel over. ik zou zo graag willen dat dat met mijn fuh yong hai geval ook kan.
Als een CPU gelocked is, kan je veranderen in je bios wat je wilt, maar er gebeurt niks !

Verwijderd

Topicstarter
nou hoe kan ik m'n proc unlocken dan en hoe krijg ik die multiplier functie in mijn bios want unlocken staat hier vast wel op het forum maar dat van die functie niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde verklaarde je je acoord én bekend met de registratievoorwaarden. Daarin staat onder meer dat je de policy van elk subforum dient door te nemen voor je post.

In dit subforum is dat: PMG Beleid

Leg jouw topicstart naast de lijst van wat we verwachten van een topicstart, dan zie je gelijk hoe het volgende keer beter te doen :z

Tip:
Met een kleine search was je er al achter gekomen dat Matsonic een van de 1001 pseudoniemen van ECS/PC Chips. Op deze site vind je een stuk meer info over die plankenEdit: PC Chips lottery is down :( , incl allicht wat je zoekt. Maar als je CPU gelocked is kun je iig alleen met FSB kloten, ook al heb je de beste plank op aarde.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.