Medion PC; nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008

• BULBLA
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 17:36
Bericht: Hey! Ik had een vraag, ik heb de Medion PC 1.8Ghz. En nu heb ik een 2.4 Ghz gekocht en erin gezet. Windows XP ziet het als een 2.4 Ghz maar de kloksnelheid blijft in XP en BIOS 1.8 ghz. Ik kan ook mijn BIOS niet updaten. Waar moet ik die update halen en hoe moet ik het doen. Had er 1 op www.medion.com/nl gevonden maar die geeft foutmelding als ik het doe. Misschien doe ik het niet goed, maar er werd al ergens anders gezegd dat het niet eens de goeie uodates waren.
:(
Op www.gsc.be krijg ik als antwoord voor mijn vraag: Sorry , maar dit ondersteunen wij niet.

Met vriendelijke groeten,

De helpdesk
GSC |:(

Please help me! Alvast bedankt! Greetz Rob _/-\o_

Verwijderd

Kijk eerst eens even wat voor een moederbord er in zit.

(bijvoorbeeld gigabyte xxxx)

ga dan naar de fabrikant van het moederbord en kijk naar mogelijke updates van dat moederbord en bios.

uitleg van hoe het moet geschieden vind je daar ook, of zoek eens via google.

suc6 :)

• BULBLA
Het is een speciaal voor Medion gemaakt MSI moederbord. Niks van te vinden verder. Het enige dat ik nog weet is dat er een Phoenixbios uit november 2001 op geinstalleerd is :/

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Schroef je compie eens open en noteer alle nummers / kenmerken e.d van je mobo. Misschien kunnen we daar wat mee?

Heppie geen boekjes gekregen bij je PC? Da behoort het daar in te staan.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Indien je een P4 2,4GHz 533FSB hebt gekocht heb je dan de FSB wel op 133 gezet in de bios?

Want:
18x100MHz = 1800MHz (Je oude proc)
18x133MHz = 2394MHz (Je nieuwe proc).

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kijk eens naar de bussnelheden ;)

(1800/400= 4,5x; 4,5*533=2400)

Je moet dus op zoek naar een instelling om de bus op 533MHz/4 (133 dus) te krijgen.

-edit-
Hmm, te laat.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 08-12-2003 15:36 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Mijn theorie: je P4 2.4 GHz is een 533 FSB model. Dat houdt dus in een multiplier van 4.5.

De 1.8 GHz Aldi PC heeft een P4 1.8 GHz CPU met 400 MHz FSB, dus ook met een multiplier van 4.5.

Gevolg: als je de 2.4 GHz erin stopt, gaat ie net zo hard als de 1.8 GHz. Je zult je FSB omhoog moeten kunnen krikken naar 533 MHz om die 2.4 GHz CPU op snelheid te laten lopen.

edit:
Grrr, te laat :(

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 08-12-2003 15:40 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Die Medion 1,8 Ghz heeft een 400 Mhz FSB. Jij hebt waarschijnlijk een 2,4 Ghz 533 FSB gekocht. 2,4 Ghz op 533Mhz = 1,8 Ghz op 400Mhz. Ik denk dat je er weinig aan zult hebben. Misschien een Celeron op 2,4 Ghz, die hebben allemaal een 400 Mhz FSB maar of je dan veel snelheidswinst hebt, ik denk het niet.

Edit: EXX dat was dus tegelijkertijd..... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rudi Vader op 08-12-2003 15:40 . Reden: dubbelpost?? ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

probeer je bios string te achterhalen met een tooltje.
is ergens een site die dat bijhoudt.
en probeer vanaf foto's op de msi site te vergelijken, (features,layout enzo)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik heb de specs van die Aldi machine nog even nagekeken en ik heb goed nieuws en slecht nieuws:

* slecht: er zit een i845 chipset in, dus géén DDR :( .
* goed: er zit 133 MHz SD-RAM in, dus je moet de FSB gewoon omhoogzetten van 100 naar 133 MHz.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

De oplossing is AIDA32, met dit tooltje kan je zowat alles uitlezen. Dus ook de chipset. de te downloaden bij http://www.aida32.hu

• BULBLA
Ok uhmmm, dat FSB kan heb ik aangepast. Van Automatisch naar 133 gezet.
Maar dat heeft toch niks met je processor te maken of vergis ik me?
In ieder geval geen verbetering ;(

Dat AIDA tooltje heb ik geinstalleerd en er staat:

BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap W6399M7 V1.0H 092801 23:52:00 MEDIONPC
Datum Systeem BIOS 09/29/01
Datum Video BIOS 09/18/01

BIOS Fabrikant
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm

Sorry maar ik ben maar een n00bie :'( |:(
Ik kan echt NIKS vinden op internet over een nieuwere BIOS versie hiervan.
En die www.phoenix.com is al helemaal vaag. 8)7
Heeft iemand een link voor me van de goeie versie BIOS die ik daar dan kan downloaden? _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door BULBLA op 08-12-2003 18:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BULBLA, je bent relatief nieuw op GoT, maar je zou al een paar keer de huisregels gezien moeten hebben.

Daarin staat onder andere dat je de FAQ en policy van een sibforum dient door te lezen (en dat wij tweakers elkaar constant de groeten doen, dus je dat niet onder iedere post hoeft te doen. Wil je dat per se wel? Daar is je sig voor :z )

Hier:
PMG Beleid

Daarin staan voorwaarden waar je aan moet voldoen als je wilt dat wij je helpen. Als je niet helemaal snapt hoe sommige info te vinden, kun je hier eea nalezen:

PMG FAQ

We vragen met andere woorden geen voorkennis, maar wel voorwerk voordat je post. Gelieve dat voortaan ook te doen :o

Tip: Kijk onder AIDA niet naar je BIOS maar naar je moederbord instellingen.
Tip2: in die 'BIOS boodschap' staat al de naam van je moederbord, W6399M7, allicht een MSI-6399 (OEM) plank, of anders een Medion-6399. Google kan wonderen doen om hier meer info over te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toevoeging (met dank aan EXX :) ):

Je probleem is hier zo goed als zeker dat je CPU een FSB van 133MHz wil hebben en je chipset niet hoger kan dan 100MHz FSB. Ongeacht wat voor BIOS je allemaal downloadt, dat gaat niet veranderen.

Moraal van het verhaal:
Je zult deze CPU nooit op dit moederbord op volle snelheid krijgen. miskoop dus, die voorkomen had kunnen worden door eerst na te gaan wat ondersteund is door je hardware. Nu is heb je dus als keuze:

- CPU inruilen voor een 100MHz FSB model (als je leverancier dat wil toestaan, hoeft hij niet)
- nieuw mobo kopen die wel overweg kan met 133MHz FSB (als je toch bezig bent kun je best een mobo nemen die voorbereid is op 200MHz FSB CPUs)

Of je moet hem gewoon op 3/4 van z'n normale snelheid draaien...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.