Toon posts:

[XP] Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een comp overgenomen van een vriend (AMD Athlon XP 2000+, ECS-K7S5A). Na een paar dagen (zonder gekke dingen te hebben gedaan) gaf ie het welbekende unmountable boot error. Ik weet dat er hier al van alles over staat en ben al 3 dagen aan het searchen, heb er van alles over gevonden, heb IDE kabels vervangen etc., geen succes.

De hd (WD 120 gig) is pas twee weken oud, dus vreemd als het daar aan zou liggen. Het rare is ook dat ie bij mij eerst een paar dagen slechts af en toe deze error gaf en vaak ook gewoon goed opstartte. Nu echter wil ie helemaal niet meer.

Die vriend had zelf eerst Windows Small Business Server 2003 erop gezet en daarna deze er weer af gehaald met een Quick Format en toen XP dr op gezet. Zou het misschien aan die Quick Format kunnen liggen?

Verwijderd

Ik heb het vandaag ook weer voorgehad. En ik het enigste dat ik verandert had was men DDr timings op aggresive gezet een paar dagen geleden. Dit weer op normaal gezet, en windows XP startte weer door. Ik had dit probleem een maand geleden om de twee dagen ofzo, dan nieuwe HD gaan halen, en loopt nu al een maand perfect.

Maar op de site van Microsoft heb je er een guide over.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
test die schijf maar,
zijn tooltjes voor
ik heb het zelfde gehad met nieuwe wd
had er al 80g aan data op staan en toen boem :(
gelukkig een en ander kunnen redden maar schijf was naar de eewige jachtvelden

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 15:16:

De hd (WD 120 gig) is pas twee weken oud, dus vreemd als het daar aan zou liggen. Het rare is ook dat ie bij mij eerst een paar dagen slechts af en toe deze error gaf en vaak ook gewoon goed opstartte. Nu echter wil ie helemaal niet meer.
Dan had je dus al veel eerder iets moeten gaan testen....

Iig is dit een hardware probleem, en hoort het dus niet in Windows Operated Systems
Verder zijn er in de andere subforum faq's genoeg tooltjes etc. te vinden om je hardware te troubleshooten.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
OM FAQ/Beleid
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (26/11/03)
PMG FAQ

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.