Toon posts:

Speedtouch 510 + WOL (wake on lan)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Zit hier op afstand van een modem en kan dit niet testen. Echter ik ben een script aan het bouwen dat m'n dsl ( ethernet->pppd->pptp via speedtouch onder linux ) verbinding moet monitoren/fixxen. Alles zit al ingebakken behalve als de stroom uitvalt. Ik kan dat dus even niet testen.

Weet iemand of de speedtouch WOL ondersteunt. Dus aan gaat na een magic packet.

( kan het niet vinden in de reference guide van de 510 ).

Verwijderd

zover ik weet niet, maar dat had je vast ook zelf wel kunnen opzoeken.
http://www.speedtouch.com/pdf/datasheet510.pdf

Ook de nieuwe firmware heeft naar mijn weten geen WOL.
dus helaas....

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nee maar als hij uitvalt en weer aangaat dan legt de machine weer automagisch verbinding

tenzij je linuxdoos verbinding laat maken. dus de VPN naar je ISP laat maken.

trek de stekker er maar uit en zet hem er maar weer in, en anders mod je je modem met een relais ipv een schakelaar dan laat je hem aangaan op het moment dat er weer stroom op staat.

maaruh .... kans dat er een stroom uitval is is minimaal, een UPS doet eventueel ook wonderen.

en anders geef je iemand in je omgeving de sleutel die het knopje aan kan raken mocht het gebeuren. ;)

Tja vanalles

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Het is inderdaad zo dat een speedtouch 510 modem niet meer opstart nadat je de stekker uit het modem getrokken hebt. Dit zou opgelost worden in een nieuwe firmware maar het werkt niet.

Ben dus benieuwd of het een hardware of een software bug is.

Ik zelf heb hem samen met m`n telefooncentrale aan een 450VA back UPS van APC hangen. Wat goed is voor zo`n 4 uur. Dan zit meestal de aardlek er wel weer in. :-)

Verwijderd

Topicstarter
welk bedrijf verzint er nou een product dat 24/7 aanstaat en niet aangaat na spanningsverlies. Sorry hoor maar heb je een stelletje losers in dienst