Toon posts:

FAT tabel kapot, GetDataBack/EasyRecovery lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey.. Ik heb een probleempje, waar al vrij veel topics over staan maar niets helpt bij mij..

Het probleem is, FAT weg :(
Dus ik met GetDataBack proberen, die geeft errors aan over de sector enzo

Heb ook met Partition Magic al gekeken wat ik kan doen, niks namelijk
Allerlei andere programma's gedaan, Stellar Phoenix FAT & NTFS Recovery, PowerQuest V2i Protector geprobeert, maar schoot er verder nie veel mee op allemaal.. *Wanhopig*

EasyRecovery deed ook niet veel wonderen

Als ik met GDB de hele HD scan vind ie wel al mn dingen die erop staan (Ongeveer 110 films, althans daar gaat het mij om)
Maar als ik dan wil copy'en geeft ie er heeeeeeeeel veel van 0 kb aan enzo... Terwijl ie ze wel als vol leest op de FAT-loze HD...

Iemand nog tips?.. Of kan ik t gewoon helemaal shaken :(

BvD...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lastig probleem :/ Als de FAT weg is, dan blijft er een hoopje onsamenhangende data op je schijf achter. Als zelfs GetDataBack en EasyRecovery niet veel soelaas boden, dan blijft er wel weinig hoop over.

Je zult de films opnieuw moeten rippen of downloaden dus. Wellicht is het verstandig om een RAID1 of RAID5 systeem te nemen en daarnaast een DVD brandertje voor de permanente backup ;)

PartitionMagic is overigens gewoon een geavanceerd partitioneer/formatteer programma en geen datarecoveryprogramma ;) Alhoewel je met ptedit.exe wel het type bestandssysteem kan wijzigen en dat in sommige (zeldzame) gevallen datarecoverymogelijkheden biedt.

En verder heb ik de titel wat verduidelijkt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 08-12-2003 14:35 ]

Verwijderd

heel soms wil norton systemworks nog wel eens kijken of hij je fat weer terug kan zetten.
Maar werkt ook niet altijd, het kan je schijf ook nog verder ver@#$*#.
Maar aangezien Easy recovery ed niet werken kan je het nog proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Van PM dacht ik dat ik misschien de FAT terug kan zetten enzo.. Maar dat werkte dus niet.. Zal eens kijken wat ik nog meer kan vinden..

Er zijn wel films die GDB kan copy'en en anderen weer niet.. Echt wazig als je t mij vraagt :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 14:39:
heel soms wil norton systemworks nog wel eens kijken of hij je fat weer terug kan zetten.
Maar werkt ook niet altijd, het kan je schijf ook nog verder ver@#$*#.
Maar aangezien Easy recovery ed niet werken kan je het nog proberen.
Systemworks..... Hmm.. Lets see :)

Over ongeveer 2 uur heb ik Systemworks 2k4 binnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 14:42 ]

Verwijderd

Ik heb ooit het zelfde probleem gehad.

Ik heb ook alles geprobeert, verschillende data recovery tools, geen succes.
Het enige wat je terug krijgt zijn losse fragmenten, de samen hang is weg.

Het enige wat mij toen reste was formateren en mijn laatste backup terug zetten.
Dus ik hoop dat je die nog hebt.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nooit backups... Maar ga wel (Met de tijd) een raid nemen zoals BalusC al zei.. Maar dan in mijn andere kast

Maar daar wil ik zolang mogelijk mee wachten, da's zo'n Sunbeam transparante kast enzo, lastig inbouwen dus eerst zoveel mogelijk andere HD's volstouwen met rotzooitjes en dan alles in 1 x overgooien ipv 4234 x die kast open maken en dan achterkant en zijkant bij elkaar houden zodat ie niet de videokaart uit elkaar rukt :P

Verwijderd

Die acryl kasten zijn echt waardeloos, alles word er stik heet in want je hebt totaal geen geleiding van je warmte dmv je kast.

En backuppen doe ik ook niet aan nee, ik koop wel een nieuwe Hd er bij scheelt weer een boel cd's branden en tijd dus.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb onderhand Systemworks binnen enzo... Maar zie nergens iets over FAT's enzo :/

Heb ook ptedit gedaan en daar zegtie dit.... Wat te doen nu? :|

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/p4r4n01d/ptedit.jpg

Heb ook nog maareens in de BIOS gekeken.. Ook daar zegtie dat de hd maar 33.8 gig is :|

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 23:30 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Partition Type kun je hier terugvinden: http://www.powerquest.com/support/primus/id4279.cfm

Hier heb je overigens weinig aan als enkel de FAT tabellen zijn verneukt. Het zou handig zijn geweest wanneer de partitietabel was verneukt en bijv. FDISK /MBR zelfs niet hielp :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een programmaatje gevonden, die gaat aardig lekker...
Wel een beetje sloom, dat wel, heb m vannacht aan gelaten en hij heeft er pas 30 terug..
Maar zit er wel allemaal veelbelovend uit als ik zo de file size's bekijk

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 19:23
weet je zeker dat de harde schijf niet kapot is? (aangezien ie maar 33,8 gig aangeeft?)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:52

Petuhr

FreeBSD

Hoe heet dat progje ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat proggie heet ZAR32

(Google it)

En oftie kapot is.. Geen idee.. Zou geen idee hebben hoe dat zou kunnen komen..

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 11:32 ]

Verwijderd

Bah... ik heb hetzelfde probleem... ik probeer dat programma nu ook. hopen dat het werkt...

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zelfde probleem tijdje terug gehad met mijn Maxtor. Partitietabel weg door LinuX :X

Maar goed, naar lang zoeken kwam ik deze tegen

http://www.acronis.com/products/recoveryexpert/

Werkt 100%, het heeft al mijn bestanden weer teruggetoverd :D , ik kon zelfs weer booten nadat de partitietabel was gefixed.

P.S.: Als je die versie download, kun je alleen kijken wat je kunt herstellen (demo). Voor de echte werking zul je em moeten kopen o.i.d. ;)

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Dat Acronis programma werkt bij mij voor geen meter, hij slaat die hele HD over..

Maar als ik PartInNT doe zegt ie ook van
Error #109: Partition ends after end of disk.
ucEndCylinder (14595) must be less than 4111.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Die jumpers stonden niet goed.. Hoewel ik het nogsteeds vreemd vind, gezien daar niets aan veranderd was toen het probleem begon

Maar het werkttttttttttttt

Thnx allemaal voor de hulp, ookal mocht het niet baten :P

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb al 2x vrij veel data van een FAT partitie afgehaald die hetzelfde probleem had als jij...ineens heel je fat schijf leeg.

Met "Lost & Found" is het mij gelukt (2x dus!)
Nadeel is wel dat alles een 8+3 extentie krijgt, het scannen echt uuuuuuuren duurt en bij jou waarschijnlijk wel 2 dagen ofzo.
Dan is er nog een nadeel dat je op een speciale manier moet booten (zowiezo onder dos) anders wilt ie alles recoveren op een diskette en daar heb je niks aan.

Sindsdien gebruik ik alleen nog maar NTFS en nooit meer problemen gehad.
Pagina: 1