wel of niet kopen philips svhs

Pagina: 1
Acties:

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 19:14
Hoi,

Ik wilde graag jullie mening over het volgende. Ik kan een philips svhs recorder overnemen. Het gaat hier om een voormalig topmodel (die met het analoge klokje voorop). Is het nog verstandig om een dergelijk apparaat aan te schaffen (toch nog 150 euro) of kan ik beter mijn geld in mijn zak houden ? Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met dergelijke apparaten met gewone vhs banden (zijn svhs eigenlijk nog te koop ?)

mvg,

René

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik zou het niet doen. Reden: (s)vhs wordt op een steeds hogen tempo ingehaalt door DVD. Zou voor mij reden zijn om die €150 in je zak te houden en dus geen "verouderde" (s)vhs speler kopen (of je moet een gigantische verzameling (s)vhs banden hebben en deze niet kwijt willen).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
InterCC, je vergeet 1 ding. Met een DVD kun je niet opnemen :) in ieder geval niet voor 150 euro.
SVHS is volgens mij een standaard die nog steeds gewoon verkocht wordt en waar de kwaliteit toch zeker een weer een stuk beter is t.o.v. VHS. Hou er wel rekening mee dat videorecorders verslijten, dus vraag even na hoe oud hij is en of hij veel gebruikt is.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Videorecorders kosten tegenwoordig geen kont meer. Je hebt al een mooi _nieuw_ JVC S-Vhs apparaatje voor nog geen 200 €.

Tevens hangt het ervan af wat je ermee wilt.

Opnemen : Dan kun je nog wel zo'n ding kopen, dat kun jij beter inschatten dan wij.

Afspelen : Als je geen S-Vhs materiaal hebt, heeft het 0 toegevoegde waarde, ten opzichte van een Non-S-Vhs apparaat. (ervan uitgaande dat je dan een hifistereo apparaat zou aanschaffen.)

Zelf heb ik geen videobanden collectie, maar heb ik een Sony Hifi-stereo apparaat staan (SLV-E830, trilogic ding) omdat ik vroeger veel films huurde.

Sinds ik dus sinds een jaar of 4 een DVD-speler heb, kun je nagaan hoeveel ik dat apparaat nog gebruik, aangezien er toch nooit geen kont op tv is. (Vind ik dan.) :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Kopen. DVD recording is duurder en op het moment geeft alleen HQ mode (1 uur) mooie kwaliteit. SP mode (2 uur) word al aardig divx kwaliteit, veel artifacts. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het is een goeie recorder. Maar schaf het dan alleen aan als je regelmatig van de Tv opneemt en het niet wil bewaren voor de langere termijn. Wil je toch opnemen voor de langere termijn dan word het doorsparen voor een DVD recorder, waarvan we in het 1ste kwartaal van 2004 Dual Layer (8.5 gig) mogen verwachten.

Your choice

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 22:37:
Kopen. DVD recording is duurder en op het moment geeft alleen HQ mode (1 uur) mooie kwaliteit. SP mode (2 uur) word al aardig divx kwaliteit, veel artifacts. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het is een goeie recorder. Maar schaf het dan alleen aan als je regelmatig van de Tv opneemt en het niet wil bewaren voor de langere termijn. Wil je toch opnemen voor de langere termijn dan word het doorsparen voor een DVD recorder, waarvan we in het 1ste kwartaal van 2004 Dual Layer (8.5 gig) mogen verwachten.

Your choice
Kopen? Een tweedehands voor 150€ ?

Check deze : http://www.jvc.nl/product.php?id=HR-S5960E&catid=48

Voor : 165€ heb je hem thuisbezorgd.

Dan hoef ik geen tweedehands philips, ook al was dat ding 5 jaar geleden 2000 gulden.

Sterker nog, het dikste model : http://www.jvc.nl/product.php?id=HR-S8960E&catid=48

Heb je dus al voor onder de 280€ thuis, (klik) om maar ff aan te geven wat een videorecorder tegenwoordig waard is.

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 08-12-2003 22:48 ]

Aannames zijn fataal.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 22:37:

Your choice
9.4 gig schijfjes dvd beschrijven is al bij veel merken gewoon aanschafbaar, zij het wat duur.

Kijk maar eens naar dit top model van Panasonic :p

http://www.panasonic.co.u...der/dmre100hebs/index.htm

Mijn Specs

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

-GF-Annihilator schreef op 08 december 2003 @ 22:51:
[...]

9.4 gig schijfjes dvd beschrijven is al bij veel merken gewoon aanschafbaar, zij het wat duur.

Kijk maar eens naar dit top model van Panasonic :p

http://www.panasonic.co.u...der/dmre100hebs/index.htm
dat ding werkt wel op inferieure dvd-rams....

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb onlangs bij de Aldi voor 90€ een gloednieuwe 6koppen Hifi stereo VHS recorder van Funai gekocht, alleen maar omdat mijn oude versleten was en ik een collectie banden heb die zeer waarschijnlijk nooit op DVD uit zullen komen. (Vooral muziek video's)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ik liet em staan als ik jou was. Mijn pa heeft die ook volgens mij, maar _ik_ vind de kwaliteit ondertussen om te huilen t.o.v. en nieuwe svhs-recorder. Als je dan tóch een svhs speler wilt, zou ik eerder de bovengenoemde JVC kopen, heb je nog garantie ook.

By the way, 150€ is sowieso te duur. Uitgaande van nominale afschrijving zou er hoogstens 90€ voor gevraagd mogen worden (maar das zakelijk bekeken).

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
m.m schreef op 08 december 2003 @ 23:47:
[...]

dat ding werkt wel op inferieure dvd-rams....
Inferieur ? Hoezo ? Als je dat wil gebruiken als een videorecorder , wat is dan het probleem ?

Mijn Specs

Pagina: 1