'spatie-bakje-symbool' afdrukken ipv spatie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 12:33
Ik wil graag een bakje symbool ipv spaties in de tekst opnemen en of afdrukken. IN bijvoorbeeld MS Word maar eventueel ook in LaTeX. Liefst een universele oplossing voor zoveel mogelijk omgevingen.

Zoiets als dit:
code:
1
dit_is_een_tekst_met_spaties_vervangen_door_lijntjes

Nu wil ik alleen graag een soort van bakje (het universele spatie symbool?) ipv het lijntje (_).

Ik heb gegoogled maar helaas niets van mijn gading gevonden. Ook ascii sets doorgespit maar ook niets wijzer van geworden. (Niet helemaal waar, inmiddels weet ik dat er in windows, zowel een dos als windows ascii set beschikbaar is)

Google gezocht naar:
printable ascii symbol
ascii tables
print space
etc

GoT doorzocht op bovenstaande termen en bovenstaande termen in NL.
Character map van Windows doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

Je wil dus dat als je op je toetsenbord de spatiebalk indrukt, dat er dan een underscore (_) komt ipv een spatie? Misschien met een toetsenbord emulator ofzo, maar hoe dat moet zou ik niet weten...

In word weet ik wel een workaround die hetzelfde doet, je moet gewoon een autocorrect maken. "Tools => AutoCorrect Options..." en daar invullen dat iedere keer als jij een spatie intikt, word er een _ van maakt.

Of het in andere programma's kan weet ik ook niet, maar dit is misschien een begin.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
Nee dit is niet wat ik bedoel alhoewel dit ook leuk zo zijn.
Ik wil graag een manier weten om dit bakje symbool in te voegen in tekst. Het hoeft niet iedere keer als ik de spatie balk druk te gaan.
Ik ben dus opzoek naar het 'bakje/spatie' karakter! en ik bedoel dus ook niet ASCII code 32 of 032 maar iets wat een soort van lijn (bakje dus) afdrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 14:18

_fool

Helemaal zo gek nog niet

In mijn TeX-manual heet dat symbool \sqcup.

Googlen op die term leerde mij dat het oorspronkelijk het symbool is voor least upperbound, een term uit de wiskunde:

http://wombat.doc.ic.ac.uk/foldoc/foldoc.cgi?%5Csqcup , en
http://wombat.doc.ic.ac.u...doc.cgi?least+upper+bound

Probeer eens te zoeken in fonts die zich op dat vakgebied bezighouden.

Niet veel, maar ik hoop dat het helpt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25

job

Sjeng schreef op 08 december 2003 @ 13:59:
Nu wil ik alleen graag een soort van bakje (het universele spatie symbool?) ipv het lijntje (_).
Voor zover ik weet is er ook geen universeel spatie symbool.
een spatie is ook niets. een lege ruimte.

ik zou zeggen ga je eigen balkje ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JeAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bakje4.gifbedoeltAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bakje4.gifditAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bakje4.gifteken?

Ik zou het inderdaad in een font zoeken... Er is volgens mij niet echt een "standaard" oplossing hiervoor.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 08-12-2003 14:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 09:12
In windows XP,

• Kies Start, Bureau Accesoires, Systeemwerkset, Speciale tekens
• Zet dit programma op Arial of wat voor font dan ook. Kies het balkje (4e kolom van U+25AC: Zwarte rechtoek).
• Kopieer dit karacter (cntrl C)

• Start word en laadt je tekst in
• Cntrl-f (tablad vervangen)
• Toets bij zoeken naar een spatie in
• Toest bij vervangen door [cntrl v]
• Kies alles vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
RobIII schreef op 08 december 2003 @ 14:12:
Je[afbeelding]bedoelt[afbeelding]dit[afbeelding]teken?

Ik zou het inderdaad in een font zoeken... Er is volgens mij niet echt een "standaard" oplossing hiervoor.
Het is misschien leuk als je er even bij vermeldt welk lettertype of trucje jij gebruikt hebt! Dit is overigens wel precies wat ik bedoel...

Edit:
Ahhh nu ik de post doe zie ik dat je gewoon plaatjes hebt gebruikt....
Matsu_matsu schreef op 08 december 2003 @ 14:18:
In windows XP,

• Kies Start, Bureau Accesoires, Systeemwerkset, Speciale tekens
• Zet dit programma op Arial of wat voor font dan ook. Kies het balkje (4e kolom van U+25AC: Zwarte rechtoek).
• Kopieer dit karacter (cntrl C)

• Start word en laadt je tekst in
• Cntrl-f (tablad vervangen)
• Toets bij zoeken naar een spatie in
• Toest bij vervangen door [cntrl v]
• Kies alles vervangen
Dat karakter heb ik inderdaad ook al gezien maar is niet wat ik bedoel. In de ASCII set kan ik heb bakje niet vinden. Misschien dat ik niet hard genoeg heb gezocht maar ik bedoel echt een bakje en geen lijntjes zwarte blokjes etc.
breinonline schreef op 08 december 2003 @ 14:28:
Ik heb even met google gezocht naar mathematische fonts die dit teken bevatten, maar kan er geen vinden. Ook bij de geinstalleerde fonts hier van CAD programma's kan ik hem niet vinden. Een optie zou zijn zelf maken. Volgens mij kan dat ook met een windowstooltje wat bij XP zit: windows\system32\eudcedit.exe.
Bedankt voor alle wijze raad, met name breinonline en _fool

[ Voor 60% gewijzigd door Sjeng op 08-12-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb even met google gezocht naar mathematische fonts die dit teken bevatten, maar kan er geen vinden. Ook bij de geinstalleerde fonts hier van CAD programma's kan ik hem niet vinden. Een optie zou zijn zelf maken. Volgens mij kan dat ook met een windowstooltje wat bij XP zit: windows\system32\eudcedit.exe.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1