Pre Launch Script Zenworks for desktops 4

Pagina: 1
Acties:

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:34
Hoi,

Ik ben bezig applicaties te maken. Nu kom ik het volgende probleem tegen. Hier op school gebruiken we deamon tools om ceedee's te mounten voor de leerlingen. Omdat we druk bezig zijn met het implementeren van zfd 4, wil ik dat cdroms automatisch gemount worden. Nu zijn er denk ik 2 manieren om dat te doen.

1. door middel van applications dependencies. Dus voor elke cd die we hebben een extra applicatie maken voor het command daemon.exe -mount 0,"blabla" zodat deze eerst word gedraait, dan de echte applicatie word gestart (het werkstation gedeelte van de CD). Door de hoeveelheid ceedee's die we over de hele stichting gebruiken lijkt me dit niet de ideaale optie.

2. dmv. een run before launch script. Het moet hier toch mogelijk zijn om het hier boven genoemde commando in te draaien?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb zowel google als novell afgezocht... maar ik kan er niks over vinden :'(

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

iceme schreef op 08 december 2003 @ 13:23:
2. dmv. een run before launch script. Het moet hier toch mogelijk zijn om het hier boven genoemde commando in te draaien?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb zowel google als novell afgezocht... maar ik kan er niks over vinden :'(
*Steekt hand op :)

't werkt prima, volgens mij staat er in de help van NwAdmin / ConsoleOne eea over beschreven. 't enige wat je niet moet vergeten is in je 'run after termination scripts' de boel weer te dismounten ;)

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:34
het enige wat er in de help staat over het run before launch script is wat het is :P , handig maar dat wist ik al. Ik heb het nu gedaan met daemon script :). de script taal word aangeroepen en dan lukt het wel. maar ik heb liever dat het gewoon werkt via dos commando, heb je een voorbeeldje voor mij? Want als ik dos commando's invul dan werkt het niet. Ook niet als ik @ of # gebruik of bv :

#cmd c:\blabal\daemon.exe blabla

[ Voor 2% gewijzigd door iceme op 10-12-2003 11:25 . Reden: typo ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

iceme schreef op 10 december 2003 @ 11:23:
het enige wat er in de help staat over het run before launch script is wat het is :P , handig maar dat wist ik al. Ik heb het nu gedaan met daemon script :). de script taal word aangeroepen en dan lukt het wel. maar ik heb liever dat het gewoon werkt via dos commando, heb je een voorbeeldje voor mij? Want als ik dos commando's invul dan werkt het niet. Ook niet als ik @ of # gebruik of bv :

#cmd c:\blabal\daemon.exe blabla
Doe eens: @c:\blabla\daemon.exe ;)

Wat ikzelf meestal doe is een .cmd file aanroepen, wat me daarin wel eens is opgevallen is dat 'ie daar nog es over wil vallen; als je dan je .cmd afsluit met een echo. werkt het wel :P

ps. ik zit hier nog wel met ZEN2. Het kan zijn dat ZEN4 hier iets anders mee omgaat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jaymz op 10-12-2003 16:41 ]

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Is het wel een interactieve app?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Zover ik weet is een # voor een commando "uitvoeren en wachten totdat hij afgelopen is" en een @ voor een commano "uitvoeren en gelijk door naar volgende regel".
Pagina: 1