blijft het dual channel?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een A7N8X Deluxe met 2*256mb ddr400 nu wil ik uitbreiden naar 1GB
en wou ik er een extra latje van 512 mb ddr400 insteken blijven die andere twee dan nog dualchannel werken en is het de moeite :? ? ik speel vooral games
voor de rest: :P een AMD2800+, ATI Radeon 9800PRO, SATA Maxtor 120GB, Audigy2, Logitech Z-680.
Alvast bedankt _/-\o_

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Ja, zoals ook in de handleiding, search en Faq staat.
is het de moeite
Ligt aan de spellen en de zwaarte van de instellingen. Er zijn nu iig al spellen die 1GB bij recommended specs neerzetten...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 13:25 ]

Verwijderd

Als het TRIPLE channel zou zijn zou t mischien goed gaan :P maar dual channel is maar 2 latjes en daar staat dual channel ook om bekend duz mischen n beetje zoeken en je hebt t gevonden...

maar aan de andere kant:
1 geheugen controller kan 3 reepjes aan, als ze dan mischien (8)7) iets uitvinden dat die dual channel controllers er ook meerdere aan kunnen zou wel kikkuh zijn denk ik... maar dat is voorlopig nog niet duzzz... (sorry voor n beetje offtopic :X )

• Sjoerd
  • Niet online
bedankt mense _/-\o_
kank na de examens ff gon shoppe >:)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

die 2x256 kan je dan het beste in bank 1 en 2 stoppen (vanaf proclocatie gerekend), en die 512 in bank 3. Bank 1 en 2 zitten namelijk op de 1e memcontroller, en bank 3 op de 2e. Overigens maakt het vreemd genoeg bij mij niks meer uit, DC of SC.

Ik haal met 1x256MB 3000MB/sec, 2x256MB (in zelfde channel, dus nog SC) 3040MB/sec, en in DC met 1024 MB (2x256 en 1x512) 3065MB/sec. Dus of het verschil maakt hangt vooral van de latjes zelf af: als ze al op max presteren zal de SC > DC winst minimaal tot nihil zijn ;)

LinkedIn
Instagram

• Sjoerd
  • Niet online
Okej en bv in een game zoals... :9~ Half Life II ga ik het dan merken...
1GB ram geheugen :s

• Sjoerd
  • Niet online
en moet ik nu mijn 3de latje van hetzelfde merk nemen als de andere 2?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover is zat te vinden in de FAQ van dit subforum. Kijk onder het gedeelte Geheugen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.