[3ds MAX 6] Herstellen van defaults

Pagina: 1
Acties:

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 15:10
Ik werk nu ongeveer een week met 3ds max 6 en nu zijn ineens een aantal dingen veranderd. Als je normaal wilt scalen kreeg je een dynamische gizmo te zien. Die is bijvoorbeeld verdwenen, iemand een idee hoe ik de defaults terugzet. Heb al op google gekeken, maar kon niets nuttigs vinden.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 20:05
heb je al in de Help gezocht naar 'restore defaults' ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 15:10
jep, wordt je ook niet echt wijzer van. zelf deinstalleren en herinstalleren werkt niet, hij houdt het vast.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36
mss op de x of z toets drukken ;)

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Klassieker, druk eens op X, zoals Schuey als zei. Dat is 'disable/enable' transform gizmo.

Geen idee waarom zoiets onder een makkelijke toets als X zit, je drukt er veel te snel op...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nu we het toch over max 6 hebben, willen jullie eens kijken of je de "brick" map aan de praat krijgt. Bij mij laadt deze wel, maar hij is gewoon niet te vinden in de material editor. En ik heb al van iemand anders gehoord dat hij hetzelfde had.

specs

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
LiToKi schreef op 08 december 2003 @ 16:16:
Klassieker, druk eens op X, zoals Schuey als zei. Dat is 'disable/enable' transform gizmo.

Geen idee waarom zoiets onder een makkelijke toets als X zit, je drukt er veel te snel op...
Dat lijkt me wel heel erg duidelijk, waarom die zo gemakkelijk zit. Als je namelijk een object wilt selecteren dat precies onder je gizmo zit, dan pakt ie de as van de gizmo ipv het object. Met x kun je dan dus snel ff de gizmo uitzetten, selecteren en weer aanzetten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• LiToKi
Oogst schreef op 08 december 2003 @ 19:07:
[...]

Dat lijkt me wel heel erg duidelijk, waarom die zo gemakkelijk zit. Als je namelijk een object wilt selecteren dat precies onder je gizmo zit, dan pakt ie de as van de gizmo ipv het object. Met x kun je dan dus snel ff de gizmo uitzetten, selecteren en weer aanzetten.
Gewoon doorklikken... hoef je niks aan of uit te zetten. En anders heb je de select tool nog.

• FragNeck
gladiool schreef op 08 december 2003 @ 16:22:
nu we het toch over max 6 hebben, willen jullie eens kijken of je de "brick" map aan de praat krijgt. Bij mij laadt deze wel, maar hij is gewoon niet te vinden in de material editor. En ik heb al van iemand anders gehoord dat hij hetzelfde had.
is dat die 3CD versie?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FragNeck schreef op 08 december 2003 @ 20:19:
[...]

is dat die 3CD versie?
yups. zitten daar bugs in?

[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 08-12-2003 22:23 ]

specs

• LiToKi
gladiool schreef op 08 december 2003 @ 16:22:
Ik heb niet de 3CD versie, maar een kleinere O-), en daar zittie ook niet in :'(

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
LiToKi schreef op 08 december 2003 @ 20:01:
[...]

Gewoon doorklikken... hoef je niks aan of uit te zetten. En anders heb je de select tool nog.
Doorklikken heeft tot gevolg dat de as die aanstaat wordt veranderd. Wat je ook weer gemakkelijk kunt oplossen door die weer aan te zetten met de bijbehorende snelkoppeling. En voor de select-tool moet je ook weer ergens op drukken. Ze vergen dus allemaal een extra druk op een sneltoets. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• FragNeck
gladiool schreef op 08 december 2003 @ 22:22:
[...]

yups. zitten daar bugs in?
Ik zal eens kijken naar 'mijn' versie...
Ik heb geloof ik ook al een patch gezien op die versie.

@litoki, die kleine versie is helemaal kaal, daar zit alleen de core software in.

[ Voor 18% gewijzigd door FragNeck op 09-12-2003 11:06 ]

• LiToKi
FragNeck schreef op 09 december 2003 @ 11:06:
[...]

Ik zal eens kijken naar 'mijn' versie...
Ik heb geloof ik ook al een patch gezien op die versie.

@litoki, die kleine versie is helemaal kaal, daar zit alleen de core software in.
Weet ik :) maar meer heb ik niet nodig, textures, samples en plugin-demo's scenes geloof ik wel verder :)

Maar al die standaard plugins zitten er wel in, en bij mij staat brick ook als plugin geladen... Zelfs al laad ik 'm nog een keer handmatig via de pluginmanager issie niet te vinden in de material editor :(

En op cgtalk.com is met de search niets te vinden... iemand nog ideeën? :?

• FragNeck
LiToKi schreef op 09 december 2003 @ 12:22:
[...]

Weet ik :) maar meer heb ik niet nodig, textures, samples en plugin-demo's scenes geloof ik wel verder :)

Maar al die standaard plugins zitten er wel in, en bij mij staat brick ook als plugin geladen... Zelfs al laad ik 'm nog een keer handmatig via de pluginmanager issie niet te vinden in de material editor :(

En op cgtalk.com is met de search niets te vinden... iemand nog ideeën? :?
Hehehe, probeer het met de MAX 5 plugin cq. material B)

Pagina: 1